הוועדה המחוזית המליצה להמשיך לקדם את התוכנית לפינוי בתי הזיקוק ממפרץ חיפה

בדיון שהתקיים אמש המליצה הוועדה המחוזית בראשון רונן סגל על המשך קידום תמ"א 75 על אף התנגדותה של עיריית חיפה. התוכנית צפויה לאפשר הקמת 120 אלף יחידות דיור בתחומה לצד הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ-5 מיליון מ"ר ו-1.5 מיליון מ"ר של שטחי מסחר

שיתוף הכתבה
מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, רונן סגל (יח"צ)מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, רונן סגל (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות רונן סגל, דנה אתמול (ב') בתוכנית המתאר הארצית לשינוי פני מפרץ חיפה (תמ"א 75) ופינוי בתי הזיקוק של קבוצת בז"ן, והמליצה למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר אותה. זאת על אף התנגדותה הנחרצת של עיריית חיפה ושל העומדת בראשה, עינת קליש-רותם, לתוכנית הדיון התקיים בהמשך להחלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מחודש ינואר, להעביר את התוכנית להערות הוועדות המחוזיות.

תמ"א 75 מתפרשת על שטח כולל של כ-45 אלף דונמים במפרץ חיפה ומציעה פיתוח של שכונות מגורים, אזורי תעסוקה, הרחבת חופי רחצה, פארקים ושימושים כלל מטרופוליניים. כל זאת בשטח בו קיימים היום בתי הזיקוק שעתידים להתפנות. התוכנית צפויה לאפשר הקמת 120 אלף יחידות דיור בתחומה לצד הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ-5 מיליון מ"ר, מבנים ציבוריים בהיקף של כ-3 מיליון מ"ר, 6,000 דונם שטחי פארק מטרופוליני ונחלים, כ-1.5 מיליון מ"ר למסחר וכן שטחי מלונאות.

התוכנית מקודמת בניגוד לעמדתה של עיריית חיפה והעומדת בראשה עינת קליש רותם. לטענת המתנגדים תוכניות המדינה לפינוי התעשיות המזהמות מהמפרץ אינן נותנות מענה לטיהור הקרקע. עוד לטענתם המדינה אינה נוהגת בשקיפות כאשר במקביל מקודמים באזור מסופים לפריקת דלקים וחומרים כימיים נוספים.

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית חיפה ומתכנן המחוז, רונן סגל, אמר בעקבות הדיון כי "מדובר בבשורה של ממש לתושבי אזור מפרץ חיפה הסובלים מזה שנים מזיהום אוויר וסיכונים המוטלים על האזור ומונעים את התפתחותו והפיכתו למרכז מטרופוליני ראשי לצפון המדינה. אישור התכנית ומימושה ישנו את פני האזור ויתרמו להתפתחות היישובים הסובבים אותו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית חיפהתמ"א 75רונן סגלבז"ןעיריית חיפהחיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...