המועצה הארצית אישרה את המתווה להארכת תמ"א 38

על פי ההחלטה, תמ"א 38 תוארך מעבר לאוקטובר הקרוב - רק בערים שיגישו לוועדה המחוזית תוכנית עירונית להחלפתה עד לסוף פברואר 24. המדובר ברוב ערי מרכז הארץ, ובהן יוארך תוקפה של התמ"א עד לכניסת התוכנית המחליפה לתוקף

שיתוף הכתבה
תמ"א 38 (שאטרסטוק) תמ"א 38 (שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה הבוקר (יום ה') את המתווה להארכת תמ"א 38 בערים אשר מקדמות תוכנית התחדשות עירונית שצפויה להחליף אותה. מדובר בכמעט כל הערים שבהן פועלת כיום תמ"א 38 .

על פי המתווה שגובש על ידי מטה התכנון הלאומי והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הארכת תמ"א 38 מעבר לחודש אוקטובר הקרוב, תתקיים רק ברשויות מקומיות אשר יגישו לוועדות המחוזיות תוכניות התחדשות עירוניות אשר יחליפו אותה, כך שעד סוף פברואר 24 תוכניות אלו כבר ייקלטו בוועדהברשויות שיבצעו את המהלך האמור, יוארך תוקפה של תמ"א 38 עד ליום כניסתה לתוקף של התוכנית המחליפה אותה, וזאת על מנת לייצר רציפות תכנונית.

ממידע שנמסר במהלך הדיון, עולה כי ארבע רשויות מקומיות כבר הגישו לוועדות המחוזיות תוכניות התחדשות במקומה של תמ"א 38 , וכי 16 ערים נוספות צפויות לעשות זאת עד חודש פברואר, כך שבסך הכל מדובר ב-20 ערים. מבין ערי מרכז הארץ, שעבורן הייתה תמ"א 38 רלוונטית ביותר, העיר היחידה שאין בכוונתה לקדם תוכנית התחדשות חלופית היא נתניה, ובה צפויה תמ"א 38 לפוג ב-1 באוקטובר.

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ בירכו על ההחלטה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך הזהירו מהשפעה הרסנית של הבחירות המקומיות שצפויות בסוף השנה. "המועצה הארצית הבינה כי אסור לייצר וואקום בתחום ההתחדשות העירונית ברמת הבניין הבודד. מנגד, בדיקה שלנו מעלה כי ויכוחים פוליטיים בחלק מהרשויות בשיאו של קמפיין בחירות, מונעים קידום תוכנית. ישנו חשש לאור זאת כי ערים רבות לא יספיקו להגיש תוכנית עד פברואר, מאחר וחלק מראשי הערים יתחלפו בבחירות המתקיימות באוקטובר הקרוב".

לדברי התאחדות הקבלנים, "מדובר בזמן קצר מידי, עד פברואר 2024, שבו יהיה קשה לייצר תוכנית תחת הנהגה חדשה שתכנס לעיר רק בנובמבר. המדינה צריכה כעת לעמוד לצד השלטון המקומי ולסייע לערים להשלים תוכניות מיד ובמקביל, אנחנו קוראים לכל המתנגדים לקידום תוכניות התחדשות במועצות השונות, לשים בצד את הפוליטיקה ולזכור שהם משרתי ציבור שנמצא כיום בסכנת חיים כאשר יש אפשרות אמיתית להציל אותו".

"ההחלטה תאפשר את רציפות העבודה על פרויקטים מסוג תמ"א 38 "

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "החלטת המועצה שהתקבלה היום, מוציאה אל הפועל את הצעתי לשמירת המשך הפעילות החשובה של ההתחדשות העירונית. אנו חותרים ליצירת פתרונות דיור איכותיים עבור כל האוכלוסיות המגוונות, על צרכיהן השונים, כאשר התחדשות עירונית מגדילה את היצע הדיור באופן דרמטי ומשפרת את איכות החיים של תושבי הערים. אני מודה לראש הותמ״ל נתן אלנתן שהוביל איתנו את ההחלטה. מגוון הפתרונות שאנחנו מקדמים בצוותא תורמים לירידת מחירי הדיור״.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "ההחלטה שהתקבלה תאפשר את רציפות העבודה על פרויקטים מסוג תמ"א 38 , גם ביום שאחרי פקיעת תמ"א 38 בחודש אוקטובר הקרוב, ברוב המכריע של הרשויות המקומיות שבהן מתקיימת פעילות זו כיום. הפעילות תימשך על בסיס תכניות עירוניות, מחליפות תמ"א 38, אשר יאפשרו לקיים פעילות זו על בסיס תכנון עירוני מיטבי. ההחלטה שהתקבלה הינה החלטה מאוזנת שתאפשר בלוח זמנים קצר, אך כזה שבו תעמוד כל רשות מקומית המעוניינת בכך, את ההחלפה הנדרשת למען איכות החיים של תושבי הערים."

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייההרשויות המקומיותתמ"א 38תכנון מבנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...