בהפסד של 20 מיליון שקל: טובולסקי נדל"ן מכרה מגרש בבית הכרם בי-ם

קבוצת הנדל"ן "בית ירושלמי" רכשה מגרש נחשק באחת השכונות המבוקשות בבירה, וצפויה להקים מגדל על ציר הרכבת הקלה, יחד עם שטחי מסר ותעסוקה ושטחים ציבוריים. ההכנסות המוערכות בפרויקט: כ-700 מיליון ש"ח

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת בית ירושלמי, אבישי מאירוביץ (יח"צ בית ירושלמי) מנכ"ל קבוצת בית ירושלמי, אבישי מאירוביץ (יח"צ בית ירושלמי)

עסקה גדולה בשוק הנדל"ן בבירה - והפסד של 20 מיליון שקל תוך פחות משנתיים - טובולסקי נדל"ן מכרה מגרש בשכונת בית הכרם בירושלים בסכום של 130 מיליון ש"ח לחברת בית ירושלמי, זאת לאחר שלפני כשנתיים שילמה טובולסקי על אותו מגרש 150 מיליון שקלים, אחרי שזכתה במכרז של רמ"י. בית ירושלמי צפויה להקים במקום - אחד האזורים הנחשקים בבירה - מגדל גבוה לצד שטחי מסחר וציבור.    

טובולסקי נדל"ן, שזכתה במכרז למגרש בחודש יולי 2021, רכשה אותו בסכום של כ-150 מיליון שקלים כולל הוצאות פיתוח, וגברה על 17 הצעות נוספות במכרז שנראה אטרקטיבי במיוחד. שנה וחצי אחרי, היא נפרדת מהמגרש בהפסד של כ-20 מיליון שקלים. לפי ההערכות, טובולסקי מכרה את המגרש בשל עליות הריבית האחרונות.

הפרויקט המתוכנן, במפגש הרחובות הרצל וחזון ציון, יכלול מגדל גבוה לצד בנייה מרקמית לכיוון שדרות הרצל ופנים השכונה. למרות שיש תב"ע מאושרת, בכוונת החברה להגיש תוכנית חדשה אשר תכלול היקפים נרחבים יותר של יח"ד ושטחי מסחר. ההכנסות המוערכות בפרויקט עומדות על כ-700 מיליון שקלים.

המגרש: על ציר הרכבת הקלה סמוך ליציאה והכניסה מהעיר

על המגרש, בגודל 1.7 דונם, ניתן כיום לבנות 72 יח"ד בעירוב של דיור להשכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים ודיור לשיווק בשוק החופשי כאשר התמהיל כרגע עוד לא ידוע. כמו כן ייבנו שטחי מסחר ותעסוקה בקומות התחתונות של הבניינים ויועדו שטחים לטובת הציבור. המגרש נמצא על ציר הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, סמוך ליציאה והכניסה מהעיר ולנתיבי תחבורה מרכזיים דוגמת כביש 50 (בגין) וכביש 16 החדש. אדריכל הפרויקט הוא קרלוס פרוס ממשרד פרוס אדריכלים. את הפרויקט מלווה פיננסית בנק הפועלים.

הפרויקט מצטרף למיזם נוסף של קבוצת בית ירושלמי בשכונת בית הכרם, ברחוב התומר 8-10, שאושר לפני כחודשיים בוועדה המחוזית. מדובר בפינוי בינוי הכולל הריסה של כ-70 יח"ד והקמתן של 210 יח"ד.

אבישי מאירוביץ מקבוצת "בית ירושלמי", סיפר: "בית הכרם היא הפנינה של ירושלים ואנחנו שמחים לפתח את השכונה ולהצעיד אותה אל המאה ה-21, בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית והמקומית לצופף ולעודד בנייה לגובה על ציר הרכבת הקלה. כך ניתן להנות מאיכות החיים של בית הכרם, עם הקירבה למוסדות חינוך והתרבות מחד, וגישה מהירה ויעילה אל תוך העיר והחוצה ממנה, גם ללא רכב פרטי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםרמ"יטובולסקי נדל"ןבית הכרםאבישי מאירוביץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...