דרום העיר יחובר להר הצופים: אושרה להפקדה התוכנית לקו התכלת של הרכבת הקלה בי-ם

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה את התוכנית להקמת המקטע של הרכבת הקלה שיחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר, לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע לאוניברסיטה העברית. הקו הכחול והתכלת אמורים להתחיל לפעול ב-2028

שיתוף הכתבה
הדמיה של הקו התכלת (צוות אב לתחבורה ירושלים) הדמיה של הקו התכלת (צוות אב לתחבורה ירושלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה היום (א') להפקדה את התוכנית להקמת הקו התכלת של הרכבת הקלה שיאפשר נסיעה רציפה בין שכונות דרום העיר לצפון העיר. 

הקו התכלת הוא מקטע באורך כקילומטר, שצפוי לעבור בשכונות שמואל הנביא ומעלות דפנה. הקו יחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. קו זה יאפשר נסיעה רציפה בין דרום העיר לבין שכונת הר הצופים, וישרת בעיקר את תושבי אזור גוננים המבקשים להגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים.

הקו הכחול והתכלת אמורים להתחיל לפעול ב-2028. יש לציין כי התוואי המוצע עובר באזורים חרדיים מובהקים, וקיים חשש מפני הפגנות בדומה לאלו שמתקיימות כל העת סביב חפירות הרכבת הקלה בקרבת שכונת מאה שערים. עלות הפרויקט היא כ־10 מיליארד שקל.

(צוות אב לתחבורה ירושלים)(צוות אב לתחבורה ירושלים)

הוועדה המחוזית ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, ציינה בהחלטתה כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות רבה, אשר צפויה לשפר את רשת הסעת ההמונים העירונית, באמצעות יצירת אפשרות לנסיעה רציפה בין מוקדים עירוניים משמעותיים, ותוך צמצום מעברי נוסעים בין אמצעי תחבורה וקווי רכבת קלה שונים".

מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אדר' דן קינן, ציין כי "התוכנית מהווה מימוש מדיניות הוועדה בדבר חיזוק התחבורה הציבורית באזורים בעלי פוטנציאל לעיבוי ופיתוח עירוני ובאזורים המתאימים ליצירת מרחב ציבורי פעיל. הקו התכלת יאפשר התחדשות עירונית בהיקפים גדולים בשכונת מעלות דפנה בצפון העיר". 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי "הקו התכלת הוא חלק מרשת הרכבות הקלות, מערכת הסעת המונים הראשונה והיחידה במדינה, שמשדרגת את הרקמה העירונית. הקווים השונים יהוו יחד את עמוד השדרה התחבורתי בעיר הבירה, בהתאם לחזון העירוני לצמצום זיהום האוויר ותעדוף התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. כך, ירושלים תהיה הראשונה שתצא מהפקקים".

התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים ביוזמת צוות תכנית אב לתחבורה, ונערכה על ידי ארי כהן אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרכבת הקלהשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםירושליםהקו התכלת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...