לקראת ההודעה על העלאת הריבית: לאומי ומזרחי מצטרפים לגל ההטבות לנוטלי המשכנתאות

לאומי מציע הלוואה צמודת מדד ב-0% ריבית, בסכום כולל של עד 6 חודשי החזר במסלול הפריים בהלוואת המשכנתה הקיימת, ומזרחי מאריך לשנתיים את הפטור על ריבית המינוס ללקוחות קיימים עד גובה ההחזר החודשי

שיתוף הכתבה
מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן (אורן דאי) מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן (אורן דאי)

לאחר ההודעות של הבנקים דיסקונט והפועלים אתמול על ספיגת הריבית לקראת עליית הריבית שעל פי ההערכות תוכרז היום (ב'),שני בנקים נוספים, לאומי ומזרחי, הודיעו אמש על הטבות גם מצידם. 

בנק לאומי הודיע על הטבה נוספת עבור כל הלקוחות בעלי המשכנתה בבנק - מתן הלוואה צמודת מדד ב-0% ריבית, בסכום כולל של עד שישה חודשי החזר במסלול הפריים בהלוואת המשכנתה הקיימת. כמו כן, ניתן יהיה להתחיל להחזיר את ההלוואה רק שנה לאחר מכן.

למשל, אם גובה ההחזר החודשי של הלוואת המשכנתה עומד על 4,500 ש״ח, ומתוכו כשליש במסלול של ריבית משתנה-פריים (כלומר כ-1,500 ש״ח מתוך ההחזר),ניתן יהיה לקבל הלוואה של עד 9,000 ש״ח (1,500 כפול שישה חודשים) ללא ריבית.

הטבה זו של לאומי מתווספת להטבות שהעניק הבנק בחודש דצמבר האחרון, בהן הקפאה של החזרי המשכנתה לתקופה מוסכמת לעד 24 חודשים, הקפאת חלק מתשלומי הריבית על המשכנתה והמשך תשלום קרן ההלוואה עד 24 חודשים; הקפאת מסלול הפריים עד 24 חודשים, ומחזור המשכנתה לצורך מציאת תמהיל חדש שעונה לצורכי הלקוח ומקטין את ההחזר החודשי לטווח ארוך.

מזרחי: תוארך ההטבה ללקוחות המשכנתה בעלי חשבון עובר ושב בבנק 

בנק מזרחי הודיע אמש כי על רקע המשך מגמת עליית הריבית, הבנק צפוי להאריך לשנתיים את תקופת ההטבה ללקוחות המשכנתה, בעלי חשבון עובר ושב בבנק. במסגרת זו יפטור הבנק לקוחות אלו מתשלום ריבית על המינוס בחשבון העו״ש, עד לגובה ההחזר החודשי של המשכנתה או עד לסכום של 6,000 שקל - הנמוך מביניהם. על רקע סביבת הריבית הגבוהה מדובר בהטבה שהבנק החליט שתימשך שנתיים ממועד ההצטרפות להטבה, כדי להקל על לקוחות אלו בהתנהלותם הפיננסית השוטפת.

בנוסף, פונה הבנק אקטיבית ללקוחות המושפעים ביותר מעליית הריבית ומציע להם פתרונות של גרייס (דחיית תשלום) מלא או חלקי, מחזור מרכיב הפריים ופריסה של ההלוואה לתקופה ארוכה יותר.

אתמול כאמור הודיע בנק הפועלים שיספוג שוב את עליית הריבית לקראת העלאת הריבית הצפויה היום, כך שגובה ההחזר החודשי שלהם במסלול הפריים לא יושפע מעליית הריבית הזו,  וריבית הפריים תישאר עבורם ללא שינוי כתוצאה מכך. מדובר במהלך המשך למהלך ספיגת עליית הריבית שאותו ביצע הבנק בעת עליית הריבית בינואר השנה. אז מעל 15 אלף משקי בית קיבלו הטבה ולא הושפעו מחצי אחוז העלאה שהוכרז אז.

כמה שעות לאחר הודעת פועלים, הודיע גם בנק דיסקונט כי הוא ימשיך את ההטבה שבמסגרתה איפשר להקפיא את עליית תשלומי המשכנתה. הוא יאפשר ללקוחותיו להפחית את גובה ההחזר החודשי של המשכנתה לרמה שהייתה בספטמבר 2022 - לפני 5 ההעלאות האחרונות של הריבית וכולל העלאה הצפויה מחר. הסכום שיידחה יוחזר החל מתום 24 חודשים, בפריסה ל-36 תשלומים,  ללא ריבית וללא הצמדה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נגיד בנק ישראלמשכנתהריביתבנק ישראלפועליםלאומידיסקונט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...