גשר באורך 140 מטר: פורסם מכרז להקמת כניסה צפונית נוספת לנתניה

עיריית נתניה באמצעות ח.ל.ת - החברה לפיתוח ותיירות נתניה, פרסמה מכרז להקמת גשר שיאפשר כניסה ויציאה צפונית נוספת לכביש החוף ויחבר את השכונה החדשה "חוף הזהב" שבצפון העיר למחלף חבצלת. השכונה עתידה למנות 3,300 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם חבצלת (משרד מילוסלבסקי אדריכלים) הדמיית מתחם חבצלת (משרד מילוסלבסקי אדריכלים)

עיריית נתניה באמצעות ח.ל.ת - החברה לפיתוח נתניה, פרסמה מכרז להקמת חיבור למחלף חבצלת. מדובר על גשר באורך של 140 מטר שיאפשר כניסה ויציאה צפונית נוספת לכביש החוף (מלבד איינשטיין) ובתוך כך יחבר את השכונה החדשה "חוף הזהב" שבצפון העיר למחלף חבצלת.  

השכונה הצפונית "חוף הזהב" (מתחם חבצלת),הממוקמת צפונית לשכונת עין התכלת, עתידה למנות 3,300 יחידות דיור וכבר עכשיו שווקו בהצלחה על ידי רשות מקרקעי ישראל 1,500 יחידות דיור ובגין חלק מהן הוגשו בקשות להיתרי בנייה. ביצוע הגשר ייעשה בידי ח.ל.ת - החברה לפיתוח ותיירות נתניה, והמימון לעבודות יגיע מרמ"י, שהבטיחה את העלויות המוערכות ב-55 מיליון שקל במסגרת הסכם הגג שעליו חתמה עם עיריית נתניה. בנוסף התוכנית כוללת  65,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-16,000 מ"ר עבור שטחי מסחר.

במסגרת התוכנית לשכונה מתוכנן גם פארק ירוק ברוחב של כ-250 מטר, שיחבר חיבור אקולוגי בין השכונה החדשה לבין יישובי המועצה. השכונה תוקם בצמוד לגן הלאומי אביחיל. בבניית הפרויקט מעורבים מגוון יזמים, בהם גלעד מאי , בריגה ונוספים. 

התכנית קודמה בוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ״ל) ע"י רשות מקרקעי ישראל ובשיתוף פעולה עם עיריית נתניה. גובה הבינוי נע בין 15-22 קומות, ובהיקף השכונה יהיה בינוי בגובה 9 קומות. התוכנית קיבלה תוקף באפריל 2021 וחלק משמעותי מהמגרשים שבתחומה שווקו כאמור על ידי רשות מקרקעי ישראל בתחילת 2022. 

על פי דיווחים ממרץ השנה, בעקבות פגישה בין שרת התחבורה מירי רגב לראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר סוכם כי השכונה הצפונית  תתחבר למחלף חבצלת ותיבנה בתוך שנה. עוד יצוין כי האזור עצמו היה שייך עד לפני כשנתיים למועצת עמק חפר, אולם בתהליך של שינוי גבולות שיזמה הנהלת העיר, הוא הועבר לרשותה של נתניה, לרבות המחלף האמור. מדובר ב-800 דונם שעברו לנתניה.

לדברי ארז טל, מהנדס העיר: "זה קריטי שייסלל כביש עוקף כזה כי אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן שכל תנועת כלי העבודה כגון טרקטורים ומערבלי בטון תעבור דרך שכונת עין התכלת, ותושביה יסבלו במשך שלוש שנים במהלך העבודות על השכונה החדשה". הצפי לביצוע הפרויקט הוא כ -24 חודשים ממועד העלייה על הקרקע. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית נתניהמרים פיירברגנתניהח.ל.תגשרחוף הזהב נתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...