הוועדה המחוזית המליצה להפקדה על תוכנית של קרדן ל-330 דירות בנתניה

התוכנית שבמתחם בשכונת אגמים כוללת גם 30 אלף מ"ר למשרדים ו-6,600 מ"ר למסחר. יוקמו 4 בניינים למגורים ועוד אחד למסחר, בגובה של בין 10 ל-30 קומות. מדובר בתולדה של עסקת קומבינציה בין קרדן נדל"ן לצדדים שלישיים

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קרדן נדל"ן, עמוס דאבוש (יח"צ) מנכ"ל קרדן נדל"ן, עמוס דאבוש (יח"צ)

הוועדה המחוזית מרכז המליצה להפקדה ביום חמישי האחרון על תוכנית שלקרדן נדל"ן לבניית 330 יחידות דיור על 30 דונם ב"מתחם 20" בנתניה, זאת נוסף לכ-30,000 מ"ר משרדים וכ-6,600 מ"ר שטחי מסחר. התוכנית של קרדן ממוקמת בשדרות בן צבי בשכונת אגמים בדרום-מערב העיר, וגובלת ברחובות כפר אורייה בדרום ואירנה סנדלר בצפון.

330 הדירות החדשות יוקמו בארבעה בניינים, שלושה מהם עם חזית מסחרית, וכן יוקם בנוסף בניין לתעסוקה. תמהיל הקומות: 10, 21, 23, 28, 30. כיום מחצית הבתים בשטח התוכנית הם בתים פרטיים, חד או דו משפחתיים. התוכנית מוסיפה 4,165 מ"ר שטח ציבורי פתוח וכן משנה את הנוף לבנייה רווויה ב-28.5% משטח התוכנית - 9,603 מ"ר. כמו כן התוכנית מוסיפה 7,668 מ"ר מבנים ומוסדות ציבור.

מדובר בתוכנית שהיא תולדה של עסקת קומבינציה . ביולי 2021 התקשרה קרדן נדל"ן בהסכמי קומבינציה עם צדדים שלישיים שהינם הבעלים של כ-75% מהשטח הנוכחי. שיעור הקומבינציה בעסקה ביחס ליחידות המגורים נקבע על 37% שווי חלק הבעלים שאינם קרדן, אלא אם יבקש מי מהצדדים, לאחר אישור התוכנית החדשה, כי שיעור הקומבינציה ייבחן וייקבע מחדש על ידי שמאי מוסכם, על פי תנאי השוק באותו מועד ובהתחשב בשיעור רווח יזמי מסוים אשר הוסכם בין הצדדים, ובלבד ששיעור הקומבינציה שייקבע כאמור יהיה בטווח של 35%-39% (שווי חלק הבעלים שאינם קרדן).

שיעור הקומבינציה בעסקה ביחס לשטחי המשרדים והמסחר ייקבע לאחר אישור התוכנית החדשה על ידי השמאי המוסכם, וזאת על פי תנאיי השוק באותו מועד ובהתחשב בשיעור רווח יזמי מסוים אשר הוסכם בין הצדדים; כן הוסכם בין הצדדים, כי שיעור של עד 15% ממקרקעי הבעלים יבוצע בעסקת שירותי בנייה (חלף קומבינציה),על פי בחירת הבעלים, במחירי עלות ובתוספת רווח יזמי בשיעור שסוכם בין הצדדים.

כנגד חלקה של קרדן נדל"ן בעסקת הקומבינציה, היא התחייבה בין היתר, בהתחייבויות מקובלות כלפי הבעלים לרבות נשיאה בעלויות התכנון והבנייה, התחייבות להשבת חלק מההוצאות שהוצאו בשם הבעלים והסדרת העמדת הלוואה לשם פירעונם של תשלומים מסוימים החלים על הבעלים. עורכת התוכנית היא לאה רובנקו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נתניההוועדה המחוזית מרכזקרדן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...