730 דירות במקום מפעל: המחוזית תדון בתוכנית אמות, אפריקה מגורים וריאליטי בלב אזור

ועדת המשנה של הוועדה המחוזית ת"א תדון ב-7 התנגדויות בתוכנית לפינוי מפעל טקסטיל באזור, והקמת מתחם על 49 דונם שיכלול מבנים בין 16 ל-27 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיה של המתחם באזור (יסקי מור סיוון אדריכלים) הדמיה של המתחם באזור (יסקי מור סיוון אדריכלים)

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, תדון מחר (ב') בתוכנית לפינוי מפעל הטקסטיל "אופיס" בלב היישוב אזור ובהקמת מתחם מגורים חדש הכולל שטחי תעסוקה, מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. התוכנית היא תוכנית איחוד וחלוקה (ללא הסכמת הבעלים),המתפרסת על כ-49 דונם וממוקמת בין דרך ארצית מס 1 מצפון, רחוב משה שרת בדרום, דרך אריאל שרון ממזרח ושכונת גני אזור ממערב. התוכנית משותפת לאמות השקעות, אפריקה מגורים וריאליטי השקעות נדל"ן .

במקום המפעל יוקמו 730 יחידות דיור בשילוב בנייה מרקמית עם חזית מסחרית ובניינים גבוהים. הגובה של כל מבני המגורים למסחר ותעסוקה ינוע בין 16 ל-27 קומות, באופן מדורג מצפון לדרום. התוכנית הופקדה בשנה שעברה ופורסמה במרץ השנה, והוגשו לה 7 התנגדויות. 100 מהדירות יהיו בהישג יד בשטח 12,500 מ"ר, לפי התוספת השישית לחוק התכנון והבנייה (דיור להשכרה במחיר מופחת). כמו כן 140 מהדירות בתוכנית יהיו קטנות. 

עוד כוללת התוכנית מבנה תעסוקה סמוך לכביש 1עם אופציה לדיור מוגן, והקמת מבנה ציבור על רחוב משה שרת בשטח של כ-7 דונם, ובגובה מרבי של 8 קומות. כמו כן יוקצו שטחים לשימושים ציבוריים בקומות הרקע של מבני המגורים וייקבעו שטחי מסחר בקומות הקרקע של הבניינים המיועדים למגורים, תעסוקה ומסחר.

שטח מבני הציבור יהיה 22,116 מ"ר, שטח המסחר 4,710 מ"ר, שטח התעסוקה יהיה 27,875 מ"ר, תוספת 5,830 מ"ר ושטח ציבורי פתוח 5,370 מ"ר. כאמור מבני ציבור ושטחי מסחר ותעסוקה ישולבו במגורים.

לתוכניות הוגשו כאמור 7 התנגדויות, בהן של מהנדסת המועצה אוסנת לרון, בין היתר כדי ליצור תאי שטח יותר קטנים ובתצורות מגוונות, באופן שיתמוך בבינוי השומר על קנה מידה, מקצב בינוי וגיוון תוך אפשרות לשיווק מגוון, וכן לקבוע כי הבינוי מחייב חלקית לעניין מיקום מגדלים, גובה מקסימלי ויחס בין בנייה מגדלית ובנייה מרקמית, ובכל מקרה לחייב מרחק בין מגדלים שלא יפחת מ-12מטר. 

בין היתר יש גם התנגדויות של דיירים בשטח התוכנית, בהם נכה צה"ל, בטענות למטרדי רעש וסביבה, גודש תנועה ועוד וכן התנגדויות טכניות של היזמיות. התוכנית היא של יסקי מור סיון אדריכלים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אמות השקעותאזורריאליטי קרן השקעות בנדל"ןהוועדה המחוזית ת"אאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...