השמאי הממשלתי סיים את תפקידו, טרם מונתה ועדת איתור למחליף

פרסום ראשון: אוהד עיני סיים את תפקידו לפני כשבוע לאחר קדנציה בת שש שנים, אך עדיין לא נמצא לו מחליף וכנראה שבינתיים יחליף אותו סגנו גילי בלולו. בין פעולותיו של עיני: קביעת רווח מינימלי ליזמים בתקן 21 לפי אזורים, וחיוב שמאים לצרף חוות דעת מומחה בתחום שאינו באחריותם

שיתוף הכתבה
השמאי הממשלתי היוצא, אוהד עיני (רועי טפר)השמאי הממשלתי היוצא, אוהד עיני (רועי טפר)

השמאי הממשלתי אוהד עיני סיים את תפקידו לפני כשבוע לאחר קדנציה בת שש שנים, אך עדיין לא מונתה ועדת איתור למחליפו. ככל הנראה בינתיים יחליף אותו סגנו גילי בלולו, שטרם קיבל מינוי רשמי.

עיני מונה ב-2017 כמינוי של איילת שקד, שכיהנה אז כשרת המשפטים, לפני כן היה השמאי העירוני בירושלים, מנהל אגף בכיר לשמאות ומקרקעין ברשות מקרקעי ישראל, ומנהל מרחב עסקי ירושלים ברשות. עם סיום תפקידו הנוכחי נכנס עיני לשנת צינון.

מפעולותיו האחרונות: קביעת רווח מינימלי ליזמים בתקן 21 לפי אזורים, כתיבת תוכנית לימודים לשמאים על ידי ועדה בראשותו במסגרת הרפורמה בלימודי השמאות, וכן לאחרונה חייב שמאים לצרף חוות דעת מומחה בתחום שאינו באחריותם.

תחת כהונתו, מועצת מקרקעי ישראל אישרה ב-2020 מנגנון פנימי שיאפשר לרשות מקרקעי ישראל להשיג על שומה ראשונה שנערכה בידי השמאי הממשלתי, זאת לאחר שהחליט שלא יקיים את החלטת מועצת מקרקעי ישראל בנושא "ההשגות" - ערר שמוגש על שומה, זאת מאחר שטען כי היא "פגומה מיסודה".

 בעקבות החלטה זו כתבו "עובדים מודאגים באגף שומת המקרקעין" מכתב לכל צמרת משרד המשפטים, לבכירים ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וכן לאגף החקירות, ובו תלונות על תפקידו, תלונות שאותן הכחיש מכל וכל. בדוח המבקר מ-2021 בוקר עיני על הזמן הארוך שלוקח לטפל בשומה ובהשגות עליה.

גורמים במשרד המשפטים אמרו אז כי מדובר ב"דוח חד צדדי, שמצד אחד משאיר את האחריות על השמאי הממשלתי, ומצד שני מוציא ממנו את היכולת לפקח על השומות בצורה יעילה", וכן העלו טענות לעיוות בדוח ועל פער ניכר בין  מה שנאמר על ידי הוועדה ומה שנכתב בדוח. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאוהד עיניהשמאי הממשלתיגילי בלולו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...