ההאטה השפיעה: ירידה של 6% בהשקעות ישראלים בנדל"ן בחו"ל ב-2022

סך ההשקעות של ישראלים בנדל"ן בחו"ל, כולל גופים מוסדיים, חברות פרטיות ומשקיעים, עמד על כ-2.3 מיליארד דולר, נתון המשקף ירידה קלה. כשליש מהעסקאות נעשו בנדל"ן לתעשייה, וכ-21% בקמעונאות. ירידה מתמשכת בהשקעות במשרדים

שיתוף הכתבה
מנהלת מחלקת ההשקעות ב-JLL ישראל, מור זיו (לינה מיארה)מנהלת מחלקת ההשקעות ב-JLL ישראל, מור זיו (לינה מיארה)

ירידה של קרוב ל-6% בהיקף ההשקעות של ישראלים בנדל"ן בחו"ל בשנת 2022, בהשוואה לשנת 2021. בעוד שב-2022 המשקיעים הישראלים, בהם הגופים המוסדיים, חברות שמשקיעות בפרויקטים בחו"ל, גופים כלכליים פרטיים שנמצאים ברשות בעלי הון ומשקיעים פרטיים חתמו בשנת 2022 על 2,292 עסקאות השקעה בסך כולל של 2.293 מיליארד דולר, לעומת סך כולל של 2.433 מיליארד דולר בשנת 2021. כך עולה מנתונים שפרסמה חברת הנדל"ןJLL , המתמחה בניהול השקעות ופרויקטים.

בשנה האחרונה האינפלציה והריבית הגבוהה במשק הביאו לכך ששוק הנדל"ן בעולם גילה סימני האטה. העדפת המשקיעים הישראלים היא במגזרים שמראים צמיחה כמו קמעונאות, מלונות, נדל"ן למגורים ונדל"ן לתעשייה - שם נרשמו כשליש מההשקעות וסך הכל 767 עסקאות. 496 מהעסקאות (21.5%) היו בנדל"ן לקמעונאות, 381 עסקאות במלונות ורק 304 בנדל"ן למשרדים.

ההשקעות בנדל"ן למשרדים נמצאות בירידה מתמשכת מאז תקופת הקורונה והמעבר המסיבי לעבודה מהבית בכל העולם, וכן הקושי להחזיר את העובדים למשרדים. עם זאת, ב-2022 נרשמה בכל זאת דרישה להשקעות בשוק המשרדים היוקרתיים - משרדי הפריים, אלו הממוקמים באזורים המבוקשים ביותר.

שליש מהשקעות הישראלים ב-2023 - בארה"ב

במחקר שפרסמה JLL לאחרונה, נמצא כי יעד ההשקעות המועדף על הישראלים ברבעון הראשון של 2023 היה ארצות הברית, שכמעט שליש מהשקעות הנדל"ן של גופים ישראלים בחו"ל הופנו אליה. במקום השני מבחינת יעדי ההשקעה נמצאת גרמניה, אליה הופנו חמישית מכלל השקעותיהם של הישראלים ואחריה בריטניה.

שנת השיא של המשקיעים הישראלים בעשור האחרון נרשמה ב-2017 עם סך השקעה של 6.7 מיליארד דולר בנדל"ן בחו"ל, ובין היתר, מתוכן 1.9 מיליארד בארה"ב.

לדברי מנהלת מחלקת ההשקעות ב-JLL ישראל, מור זיו, "המשקיעים הישראלים מגלים עניין רב בשוק האמריקאי ותופסים את התקופה המאתגרת שמאפיינת את שוק הנדל"ן כהזדמנות מצוינת להשקעה, בעוד שאחרים חווים אותה כמשבר עולמי. השוק האמריקאי, כיעד משמעותי להשקעות נדל"ן, מציע למשקיעים הישראליים מגוון רחב של אפשרויות להשקעה לצד חיבורים אסטרטגיים לשותפים מקומיים חזקים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:השקעה בנדל"ן בחו"לארצות הבריתJLL
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...