הממשלה מקדמת חוק המחייב נציג חרדי במועצת רמ"י, בעוד שהחוק המחייב נציג ערבי לא נאכף

בדברי ההסבר לחקיקה ניתנה כדוגמה חובת הייצוג לציבור הערבי, "מתוך הבנה שיש חשיבות בייצוג כלל האוכלוסיות, ובפרט אוכלוסיות שיש לצרכי הדיור שלהן מאפיינים ייחודיים". אלא שמבדיקת "מרכז הנדל"ן" עולה כי מאז הקמת הממשלה טרם מונה נציג ערבי למועצה. רשות מקרקעי ישראל: "מי שממנה את הנציגים למועצה היא ממשלת ישראל"

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק, דניס דיאטל)(שאטרסטוק, דניס דיאטל)

ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות שר המשפטים יריב לוין, תדון ביום א' הקרוב (9.7) בהצעת חוק שדורשת "ייצוג הולם" לאוכלוסייה החרדית במועצת מקרקעי ישראל, הדירקטוריון האחראי על קביעת מדיניות הקרקעות של המדינה, וכן על פעילותה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני מסיעת יהדות התורה, במטרה להבטיח בחוק כי במועצה יישב נציג חרדי, כפי שמחייב כיום החוק לגבי נציג מיעוטים.

מדובר בתיקון לחוק רמ"י, כשבדברי ההסבר להצעת התיקון נכתב כך: "בחוק נקבעה חובת ייצוג הולם לאוכלוסייה הערבית במועצת הרשות מתוך הבנה שיש חשיבות בייצוג כלל האוכלוסיות, ובפרט אוכלוסיות שיש לצרכי הדיור שלהן מאפיינים ייחודיים וייצוגם במועצת הרשות קריטי לניהול נכון של משאבי הרשות ולמניעת הפליה. לפיכך מוצע כי בדומה לחובה הקבועה בחוק לייצוג מקרב האוכלוסייה הערבית, תיקבע חובת ייצוג הולם במועצת הרשות גם לבני האוכלוסייה החרדית".

עוד נכתב, "מועצת רשות מקרקעי ישראל היא גוף ציבורי בעל עוצמה וחשיבות ייחודיים בכל הקשור להקצאת משאבי קרקע יקרי ערך ולשיווקם. בין תפקידי הרשות כפי שנקבע בחוק רשות מקרקעי ישראל נמנות המטרות הבאות: הקצאת קרקעות למטרות מגורים, דיור בהישג יד, דיור ציבורי, תעסוקה, שטחים פתוחים ולמטרות אחרות, במקומות ובהיקפים הנדרשים על פי צורכי המשק, החברה והסביבה, לרבות צרכים עתידיים".

עם זאת, מבדיקה שערך " מרכז הנדל"ן " עולה כי בשתי ישיבות המועצה שהתקיימו מאז הוקמה הממשלה, כי הרכב המועצה כפי שהוא כיום כולל לפחות שני נציגים חרדים. האחד הוא שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שמכהן גם כיו"ר המועצה, והשני הוא מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, המשמש כחבר מועצה מתוקף תפקידו. לעומת זאת נציג מיעוטים, שאת חברותו כאמור מחייב החוק, לא נכלל ברשימת הנוכחים.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי מי שממנה את הנציגים למועצה היא ממשלת ישראל, שאמורה לסיים את מינוי הנציגים למועצה בימים אלו. "אם לא יהיה נציג מיעוטים - יצטרכו למנות אחד", נמסר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מועצת מקרקעי ישראלועדת השרים לענייני חקיקהמשה גפנייצחק גולדקנופףיעקב אשרחרדים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...