אושרה תוכנית התחדשות של קבוצת בן דוד לבניית 760 דירות בדרום אשקלון

הוותמ"ל אישרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי במתחם עולי הגרדום בשכונת גולדה, במסגרתה ייהרסו 160 יח"ד וייבנו 7 מבנים של עד 22 קומות. בנוסף ייבנו שטחי מסחר בקומות המסד וימוגנו המבנים

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית באשקלון (מבטים והדמיות) הדמיה של התוכנית באשקלון (מבטים והדמיות)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה אתמול (ב') להפקדה תוכנית פינוי בינוי במתחם עולי הגרדום באשקלון. מדובר בתוכנית התחדשות עירונית בשכונת גולדה הממוקמת בקצה הדרומי של העיר והיזם היא קבוצת בן דוד.

התוכנית מציעה את הריסתן של 160 יחידות דיור קיימות ב-6 בניינים מוזנחים בני 4 קומות שנבנו בשנות ה-70. בנוסף ייהרסו שתי כיתות גן ואולם ספורט. במקומם יבנו 758 יח"ד חדשות ב-7 מבנים בני 6-22 קומות בצפיפות ממוצעת של 50 יח"ד לדונם. בנוסף ייבנו מחדש אולם הספורט ושתי כיתות הגן, וכן מרפסות, וחניה תת קרקעית.

שטח התוכנית הכולל הוא 44 דונם, והיא ממוקמת בין שדרות שפירא ממזרח, רחוב עולי הגרדום ממערב, רחוב שני אליהו מצפון ורחוב קדושי קהיר מדרום - בשכונת גולדה שהיא הדרומית ביותר בעיר אשקלון. המבנים במתחם כיום אינם ממוגנים, וזאת למרות מיקומם בקו הראשון של העיר לכיוון רצועת עזה, ובמסגרת הפרויקט, ייבנה בכל דירה ממ"ד. 

(מבטים והדמיות)(מבטים והדמיות)

התוכנית כוללת התוויית רשת רחובות חדשה החוצה את המתחם ממזרח למערב ומצפון לדרום, ומשפרת את הנגישות בתוך המתחם ומחוץ לו. בנוסף היא מציעה שטחי מסחר בקומות המסד של מבני המגורים ברחוב עולי הגרדום , ופריסה של שטחים למבני ציבור ופארקים. אדריכלי התוכנית הם גיורא גור אדריכלים. 

מנהל הפרויקט בקבוצת בן דוד, אייל בן דוד, אמר כי "השכונה שנמצאת בקצה הדרומי של אשקלון והבתים בפרויקט הם בקו ראשון לעזה, ועם זאת הדירות לא ממוגנות. ראש העירייה, מהנדסת העיר והמנהלת להתחדשות עירונית בעירייה עשו עבודה מדהימה, עם הפנים לתושבים, ממש מקצוענים שחותרים למגע. אנחנו מתקרבים ל-80% חתימות וזהו הפרויקט הראשון שלנו באשקלון. מדובר בדיירים שרובם קשיי והפרויקט הוא ממש הצלה עבורם, בעיקר בהיבט המיגוני". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשקלוןפינוי בינוי בן דודהוותמלאייל בן דוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...