אושרה הקמת שכונה חדשה בבאר יעקב – "תלמים מזרח"

השכונה כוללת 500 יחידות דיור, שני מוסדות חינוכיים, פארק לינארי בשטח של 12 דונם ומבנה לשימור: מפקדת חסן סאלמה • שטח התוכנית כולה: כ-107 דונם

שיתוף הכתבה
אושרה הקמת שכונה חדשה בבאר יעקב – "תלמים מזרח"אושרה הקמת שכונה חדשה בבאר יעקב – "תלמים מזרח"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון אישרה להפקדה בשבוע שעבר תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במזרח באר יעקב - "תלמים מזרח".  התוכנית משתרעת על שטח של כ-107 דונם, וממוקמת מדרום לשטחי מושב תלמי מנשה ומצפון למסילת הרכבת. 

תוכנית "תלמים מזרח" מהווה המשך של תוכנית תלמים וכן של פרויקט "חתני פרס ישראל", ומתחברת למרקם הרחובות של היישוב תלמי מנשה. היא כוללת כ-500 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 12-5 קומות וכן בבניין אחד בן 19 קומות. התוכנית כוללת חיבור של הרחוב הראשי לכביש 200, והקמת קיר אקוסטי שייבנה בגבול השכונה, בין הכביש המקומי לבין מסילת הברזל. 
 
נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת שטח של כ-25 דונם עבור הקמת מוסדות ציבור – בית ספר תיכון ובית ספר יסודי. במתחם קיים גם מבנה לשימור - מפקדת חסן סלאמה. המפקדה היא מבנה אשר שימש את אחד מבכירי המפקדים הערביים במרד הערבי הגדול בשנות השלושים, ונקראת על שמו. לאחר מלחמת העצמאות שימש המבנה ימ"ח של צה"ל – עד נטישתו ב-1978. המפקדה תשולב בתוך המגרש הציבורי ויתאפשרו בה שימושי מסחר בקומת הקרקע, ספרייה, שימושי תרבות וחינוך. ביצוע השטחים הציבוריים יהיה בד בבד עם בניית מבני המגורים.

עוד במסגרת התוכנית, יוקם פארק ליניארי על שטח של כ-12 דונם אשר חוצה את השטח ומתחבר לשטח הציבורי הפתוח בשכונות הגובלות ממערב. השטחים הפתוחים ישמשו גם לחלחול מי נגר של השכונה. כמו כן, התוכנית כוללת סלילת רשת שבילי אופניים המתחברת ליישוב הקיים.

התוכנית היא יוזמה של רשות מקרקעי ישראל , ונערכה ע"י קורין אדריכלים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןיחידות דיור חדשותתלמים מזרחמשרד קורין אדריכליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהחתני פרס ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...