ועדת ערר: לא ניתן לגבות היטל השבחה בגין תוכנית לבריכות שחיה

ועדת הערר המחוזית דחתה דרישה של עיריית ת"א להיטל השבחה בגין תוכנית שמאפשרת הקמת בריכת שחיה. "החלטה תקדמית שתשפיע על בעלי בתים בתל אביב" 

שיתוף הכתבה
ועדת ערר: לא ניתן לגבות היטל השבחה בגין תוכנית לבריכות שחיהועדת ערר: לא ניתן לגבות היטל השבחה בגין תוכנית לבריכות שחיה

ועדת הערר בתל אביב קבעה בימים האחרונים כי עיריית תל אביב לא תוכל לגבות היטל השבחה בגין תוכנית שמאפשרת הקמת בריכות שחיה בגינות של בתים צמודי קרקע בעיר. לדברי עו"ד מיכה גדרון, בעבר יו"ר ועדת הערר המחוזית, "מדובר בהחלטה תקדימית שתשפיע על בעלי בתים צמודי קרקע בתל אביב - הן במימוש בדרך של מכר והן במימוש בדרך של ביצוע בניית בריכת שחייה".

עיריית תל אביב שלחה דרישה לתשלום היטל השבחה בגין מכירת בית ברחוב אופיר 11 בשכונת תל ברוך דרום בתל אביב. הבית יושב על מגרש של 491 מ"ר וניתן לבנות בו בריכה של כ-40 מ"ר. עיריית תל אביב סברה כי בשל תוכנית 2754 משנת 1998, שמאפשרת להקים בריכות שחיה בבתים צמודי קרקע בתל אביב, ניתן לגבות היטל השבחה מהמוכרים עבור אותה הזכות. שמאי העירייה חישב את ההיטל עבור הבריכה לפי מקדם 0.1 ודרש מהבעלים 13,000 שקל (0.1 כפול 6,500 שקל למ"ר, כפול 40 מטר).

מנגד, טענו בעלי הקרקע כי ניתן היה לקבל היתר להקמת בריכה גם אילו לא היתה מתקבלת אותה תוכנית ספציפית. מעבר לכך, לדבריהם, ניתן לראות כי נבנו מעט מאוד בריכות שחיה בבתים על מגרשים הקטנים מ-500 מ"ר, ו" הקמת בריכת שחיה הינה ביטוי לטעמם האישי של הבעלים וכרוכה בטרחה ועלויות רבות המעמידים בספק את כדאיות הקמת הבריכה". השמאי המכריע גד נתן קיבל את דעתם, וקבע כי התוכנית שמאפשרת הקמת בריכות אכן אינה משביחה.  

[quote]

וכאמור, בימים האחרונים החליטה ועדת הערר לפיצויים והיטלי השבחה בתל אביב, בראשות עו"ד שרון טל, לדחות את הערר שהגישה הוועדה המקומית נגד החלטת השמאי המכריע.

הוועדה הסכימה כי העירייה לא יכולה לגבות היטל השבחה בגין התוכנית שאיפשרה הקמת בריכות שחיה בעיר. לדברי גדרון, הוועדה אימצה את עמדת השמאי המכריע, שסבר כי כי ועדת הערר המחוזית קבעה כבר לפני כעשר שנים כי ניתן לאשר הקמת בריכת  שחייה בחצר של בית פרטי, גם כאשר התוכנית החלה במקום לא קובעת זאת באופן מפורש, מאחר ובריכה היא חלק אינטגרלי ממגורים צמודי קרקע. ועדת הערר קבעה כעת, כי התוכנית של תל אביב, שמכוחה הוצאה שומת היטל ההשבחה, לא שינתה את המצב התכנוני לעומת המצב שקדם לאישור התוכנית, וכפועל יוצא לא ניתן לגבות היטל השבחה מכוח אותה תוכנית.

ועדת הערר ציינה כי "פעם אחר פעם עמדו ועדות הערר על הצורך לנתח את המצב התכנוני הקודם ולבחון במסגרתו את האפשרות להקים בריכות שחיה. לאור כל זאת, לא היה די בטענת הוועדה המקומית לפיה במצב הקודם נדרשה הקלה, כדי להצדיק התערבות במסקנת השמאי המכריע לפיה לא חלה השבחה בנכס בגין אישור התכנית".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחהועדת הערר המחוזיתעיריית תל אביבשרון טל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...