הרכבת הקלה מתקרבת לבאר שבע: הות"ל החליטה על קידום התוואי באורך 25 ק"מ

הקו החדש ביוזמת נתיבי ישראל, ישרת את המוקדים המרכזיים בבירת הנגב, את תחנות רכבת ישראל בעיר, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60 ואת קריית המודיעין החדשה ההולכת ומוקמת. התוואי יחל בדרום מרכז העסקים הראשי ויעבור גם בסורוקה, שדרות בן גוריון ובאוניברסיטה

שיתוף הכתבה
באר שבע (שאטרסטוק)באר שבע (שאטרסטוק)

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) שבמינהל התכנון, החליטה היום (ב') על קידום התוכנית לתוואי הרכבת הקלה בבאר שבע, אותה יוזמת חברת נתיבי ישראל

הקו החדש ישרת את המוקדים המרכזיים בבירת הנגב, את תחנות רכבת ישראל בעיר, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60 ואת קריית המודיעין החדשה ההולכת ומוקמת במרחב ליקית. התוכנית היא חלק לקראת מעבר צה"ל לנגב, והיא תיתן מענה להגעת משרתים מתחנות רכבת ישראל והאוטובוסים לשער הכניסה בקריית המודיעין החדשה.

אורכו של התוואי 25 ק"מ והוא יחל בדרום מרכז העסקים הראשי (מע"ר) של באר שבע, יעבור דרך רחוב חיים יחיל במרכז העיר, הגובל בתחנת האוטובוסים המרכזית, תחנת רכבת מרכז וקריית הממשלה, ימשיך לאורך שדרות רגר, הקושרות מוקדים עירוניים כגון העירייה, אולמות התרבות, המרכז הרפואי סורוקה ועוד, יפנה לשדרות בן-גוריון, בין קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון וסורוקה, שם ישיק לתחנת רכבת צפון (האוניברסיטה) המשרתת גם את קריית התקשוב החדשה, וימשיך ויתחבר לדרך אליהו נאווי, מחלף חטיבת הנגב והיציאה מהעיר לכביש 60.

בתוך העיר יושלם תוואי טבעתי על ידי קישור רח' חיים יחיל דרך רח' גרשפלד לדרך אליהו נאווי, שישמש ציר תחבורה מרכזי ב'מתחם 8' שבו מתוכננות 17,000 יחידות דיור בבינוי של עד 30 קומות ו-1.4 מיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, וכבר היום מהווה מוקד מסחר ותעסוקה מטרופוליני. במקטע שמחוץ לעיר, תיסע הרכבת לאורך כביש 60 עד לקריית המודיעין, משם תשיק למסילת גורל והישוב לקיה ותמשיך עד למעבר מיתר.

כמו כן, חלופות לדיפו (שטחי אחסנה) הרכבת הקלה ממוקמות כולן ממזרח לקריית המודיעין וייבחנו בתסקיר ההשפעה על הסביבה, כמו גם חלופות למיקום חניון חנה-וסע לתחבורה חוץ-עירונית המגיעה ממזרח. 

מ"מ יו"ר הות"ל, שירה ברנד, אמרה כי "התוכנית מהווה נקודת ציון חשובה בזירוז מעבר צה"ל לנגב, פיתוח הנגב ושירות העיר באר שבע. התוכנית תקדם את המטרופולין הדרומי לשירות תחבורתי של רכבות קלות כשם שכבר קודמו בשלוש המטרופוליניים האחרות".

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי: "מדובר בבשורה אמיתית למטרופולין באר שבע וצעד משמעותי ראשון לתכנון והקמת מערך הסעת המונים בטכנולוגיית רכבת קלה. אחרי ירושלים ותל אביב, מטרופולין באר שבע ראוי לרשת הסעת המונים כמו במטרופוליניים הסמוכים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןבאר שבעות"לנתיבי ישראלרכבת קלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...