"ביבי, אל תנתק את אילת": איומי שביתה במחאה על תוכנית שדה דב

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מאיים להשבית את העיר בשבוע הבא ומשלב כוחות עם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי • "סגירת שדה דב תפגע אנושות בתושבי אילת"

שיתוף הכתבה
מאיר יצחק הלוי ורון חולדאי מאיר יצחק הלוי ורון חולדאי

קרב נואש אחרון – או סדרת צעדים שתביא לשינוי בהחלטת הממשלה? על רקע הכוונה לסגור את נמל התעופה שדה דב שבתל אביב ביולי הקרוב, החליטה מועצת העיר אילת להסלים את המאבק. במסיבת עיתונאים משותפת לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ולראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שנערכה היום (ה') הודיע ראש עיריית אילת על סגירתה והשבתתה המוחלטת של העיר אילת ביום שלישי הבא. 

ההשבתה, בתמיכת ההסתדרות, תכלול את מערכת החינוך, נמלי הים והאוויר, התחבורה הציבורית, מעברי הגבול ועוד. בשלב הבא, מתכנן ראש העיר אילת לפתוח בשביתת רעב באוהל מחאה אשר יוצב בשדה דב, החל ביום חמישי הבא. נוסף על כך, סיכמו הלוי וחולדאי על שילוב כוחות במסגרת המאבק.

כידוע, אחרי שנים של דיונים והחלטות שלא יושמו נחושה הממשלה להוציא לפועל את סגירתו של שדה דב הנמצא לחופי תל אביב, ואת הקמתה של שכונת מגורים חדשה על קרקעותיו. גורמים שונים, ובראשם ראש עיריית אילת, טוענים כי סגירת השדה - מבלי שהוצעו אלטרנטיבות לפעילותו – תביא לירידה של עד 40% במספר הטסים לאילת, ותביא ל"ניתוק צינור החמצן" עבור אלפי חולים אילתים שנדרשים להגיע למרכזים רפואיים במרכז הארץ כדי לזכות בטיפול שהם זקוקים לו.

"לצערי, התרחיש הזה אינו אפוקליפטי", אומר הלוי. "סגירת שדה דב תפגע אנושות בתושבי אילת, בענף התיירות שעליו היא נשענת ובכלכלתה. הממשלה, כאחוזת אמוק, ממהרת לסגור את שדה דב מבלי שהוכשרו חלופות אמיתיות. ראש הממשלה נכנע לבעלי הקרקעות מהמרכז, הלוחצים על הממשלה לקבל את תמורתו של הנכס הנדל"ני יקר הערך שעליו ממוקם השדה - אלא שההליכים הסטטוטוריים להפיכת שדה התעופה לשכונת מגורים יארכו לא פחות מעשר שנים! במצב הזה, דרך המלך הנכונה לכולם היא לקדם את ההליכים הסטטוטוריים, לפַנות את השדה ממזרח ולהשאיר במערב מסלול אחד להמראות ולנחיתות, לאילת וממנה. כך, יישמר זמנית עורק תחבורתי חשוב, עד למציאת פתרון קבע".

הפתרון שעליו מדבר ראש עיריית אילת נקרא גם 'חלופת חולדאי', המאפשרת את פינוי שדה דב ממזרח ובניית כ-8,000 יחידות דיור, תוך השארת מסלול צר ממערב, על השטח הסמוך לחוף הים שממילא אסור לבנייה. 

לדברי חולדאי, "סגירת שדה דב, שכל גורמי המקצוע מתנגדים לה, משמעותה חיסול התעופה הפנימית במדינת ישראל והנחתת מכת מוות על העיר אילת. הציבור צריך לדעת שניתן לעצור את האיוולת! יש היתכנות להשארת השדה ולפיצוי בעלי הקרקע. כל מה שנדרש הוא אומץ ומנהיגות לעשות את הדבר הנכון. אפשר עוד להציל את שדה דב".

במסיבת העיתונאים המיוחדת שנערכה היום בשדה דב עצמו, נכחו גם חברי כנסת מסיעות שונות, ביניהם בצלאל סמוטריץ׳, מיקי לוי, איילת נחמיאס ורבין, איתן ברושי ועודד פורר, אשר קראו גם הם לעצור את התוכנית לפינוי שדה התעופה – עד למציאת חלופה ראויה.

יש לציין כי בשבוע שעבר התקיימה פגישה אישית בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין ראש עיריית אילת, אך זו לא הניבה פירות – ובעקבותיה הוחלט על החרפת הצעדים מצד העירייה, תחת הכותרת "ביבי והליכוד מתנתקים מאילת". 

את נמל התעופה שדה דב פוקדים מדי שנה יותר מ-800 אלף נוסעים, חלק גדול מהם נוסעים ישראלים שטסים לאילת – ושעליהם מתבססת בין היתר כלכלת העיר. בעירייה חוששים כי עם סגירת שדה דב לא יימצא פתרון לכמות האדירה הזו של הנוסעים, שיאלצו להגיע לנתב"ג אם ירצו לטוס לעיר הדרומית – ואז יוותרו על הרעיון, או שיעדיפו אופציות שנמצאות מעבר לים.

כאמור, הקו משדה דב לאילת מספק גם פתרון חשוב לחולים אילתים המטופלים במרכז, ונחשב כנתיב נוח גם לרופאים, מרצים באקדמיה ועוד. החשש הוא שאם השדה ייסגר, אותם בעלי מקצועות יחפשו אלטרנטיבות נוחות יותר לתעסוקה, כדי לחסוך לעצמם את הפרוצדורה הארוכה והמסורבלת הצפויה להם בדרך לאילת וממנה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאימאיר יצחק הלויעודד פורראיילת נחמיאסמיקי לויבצלאל סמוטריץ'עיריית אילתשדה דבעיריית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...