בקשה למינוי כונס לחברת "צברים": "חוב של 144.5 מלש"ח שאין לחברה יכולת לפרוע"

יסודות ואיילון ביטוח הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה למימוש שעבודים ומינוי כונס נכסים לחברה שבבעלות רוני צברי, המקדמת את פרויקט "יאפא" ביפו. "אינה עומדת בלוחות הזמנים להשלמת הפרויקט ואין באפשרותה לפרוע את האשראי שהועמד לה". צברי: "פועל כדי להבטיח שהרוכשים והדיירים לא ייפגעו"

שיתוף הכתבה
בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק)בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק)

חברת המימון יסודות ואיילון חברה לביטוח הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה למימוש שעבודים ומינוי כונס נכסים לחברת צברים ייזום פיתוח והשקעות, בבעלותו של רוני צברי, המקדמת את פרויקט הנדל"ן "יאפא" ביפו. מדובר בחברת הנדל"ן השלישית שנקלעת לקשיים בשבועות האחרונים, כאשר קדמו לה רום כנרת והרציג.

על פי הנכתב בבקשה, שהגיש עו"ד חגי אולמן, סך החוב המובטח של צברים כלפי החברות עומד על 144.5 מיליון שקל, מהם 32.7 מיליוני שקלים בגין אשראי כספי, 106.3 מלש"ח בגין פוליסות חוק מכר ו-5.4 מלש"ח בגין ערבויות ביצוע. 

במסגרת הבקשה נטען כי "התחייבויותיה של המשיבה כלפי המבקשות אינן מקויימות, באופן אשר מקים עילה מובהקת למימוש השעבודים. כך, המשיבה אינה עומדת בלוחות הזמנים להשלמת הפרויקט ואין באפשרותה לפרוע את האשראי שהועמד לה. בעוד שהמועד האחרון להשלמת הפרויקט חלף באוגוסט, לפני שנה (!),העבודות רחוקות מסיום ומצב הפרויקט הנו לקראת גמר שלד בלבד".

פרויקט "יאפא" הושק על ידי צברי בשנת 2015 בשיתוף פעולה עם התאחדות הסטודנטים. הפרוייקט, המקודם במסלול תמ"א 38 -1 (עיבוי וחיזוק) הציע 108 יחידות דיור לבעלי תעודת סטודנט. במחירים אטרקטיביים של כמיליון שקל לדירה ומתן אפשרות להון עצמי של 99 אלף שקלים בלבד. הפרוייקט קודם במספר מבנים ברחוב טוכולסקי ביפו, בהם 96 דירות קיימות.

עוד על פי המתואר, "לפני כשנה חלה עצירה מוחלטת בעבודות הפרויקט לדברי החברה, הן בשל מחלוקות עם הקבלן המבצע היוצא... למרות המצגים שהציג לגבי מקצועיותו ויכולת הביצוע שלו והן לאור היקף התקציב. כמו כן, על אף שהמשיבה התחייבה להקים את הפרויקט בתקציב שנקבע בהסכמי הליווי, הודיעה המשיבה כי לא ניתן להשלים את הפרויקט בתקציב הקיים, ונדרש תקציב נוסף בסך עשרות מיליוני שקלים!".

צברי: "מצר על עוגמת הנפש שנגרמה בשל העיכובים" 

רוני צברי מסר בתגובה: "העלאת הריבית החדה בשנה החולפת פגעה גם בעסקי הנדל"ן שלי והקשתה על המשך הפעילות. אני פועל יחד עם הגופים המלווים (יסודות ואיילון) כדי להבטיח שהרוכשים והדיירים בפרויקט לא ייפגעו ויקבלו בסופו של דבר את דירותיהם, על פי התכנון (על פי המובטח). הן הרוכשים החדשים והן הדיירים הקיימים מובטחים בערבויות מטעם קרן יסודות וחברת הביטוח איילון וכספם מובטח. אני מצר על עוגמת הנפש שנגרמת להם בשל העיכובים בהשלמת הפרויקט".

מאיילון ביטוח נמסר: "החברה העמידה לטובת רוכשי הדירות בפרויקט פוליסות חוק מכר וערבויות ביצוע לדיירים הקיימים. לאור העיכוב המשמעותי בהשלמת הפרויקט, ובהיעדר הצגת מקורות מימון הנדרשים להשלמת הפרויקט, החליטו יסודות ואיילון להגיש בקשה לכינוס הפרויקט ומימוש השעבודים באמצעות עו"ד חגי אולמן. 

"לטובת איילון ויסודות משועבדים הקרקע, הפרויקט ותקבולי הרוכשים העתידיים בשעבודים מדרגה ראשונה. איילון מאמינה שהפרויקט, בניהולו של כונס הנכסים וחברת אבני דרך , יסתיים בהצלחה. לאיילון ויסודות ניסיון רב בתחום והן משתפות פעולה בפרויקטים רבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כונס נכסיםצברים ייזום פיתוח והשקעות בע"מיסודותצבריםאיילון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...