נחתם הסכם הגג בירושלים: 23,000 יח"ד; 1.5 מיליארד שקל לשכונות

כעשרת אלפים יח"ד - בהתחדשות עירונית • עוד כולל ההסכם: הקמת 3 מיליון מ"ר שטחי מסחר • רוה"מ נתניהו: "יהודים בנו בירושלים לפני 3,000 שנים ובונים בה היום"

שיתוף הכתבה
נחתם הסכם הגג בירושלים: 23,000 יח"ד; 1.5 מיליארד שקל לשכונותנחתם הסכם הגג בירושלים: 23,000 יח"ד; 1.5 מיליארד שקל לשכונות

היסטוריה לא קטנה עבור העיר ירושלים: היום (ב') נחתם בבירה הסכם הגג האסטרטגי בין עיריית ירושלים לבין משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל. במסגרת ההסכם עתידות להיבנות בעיר כ-23,000 יחידות דיור חדשות, לצד 3 מיליון מ"ר חדשים למסחר, והוא כולל השקעה של 1.5 מיליארד שקל בתשתיות בשכונות הוותיקות. בכך הוא יביא, לראשונה זה שנים ארוכות, לבניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות ולהקמת שטחים חדשים לתעסוקה, למסחר ולמלונאות בעיר.

טקס חתימת ההסכם נערך באולם מועצת העיר ירושלים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, ויו"ר רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שומרון.

נזכיר, כמובן, כי אישור הסכם הגג לא עבר בצורה חלקה: טיוטת הסכם ההבנות בין עיריית ירושלים ורמ"י הובאה לאישור במועצת העיר בסוף שנת 2018, אך המועצה דחתה זאת – בין היתר בשל התנגדות הסיעות החרדיות, שאנשיה טענו כי ההסכם לא כולל השקעה בשכונות החרדיות בעיר, אלא רק בחילוניות. לאחר שיושבו המחלוקות, ניתן אור ירוק מהמועצה לאישור ההסכם.  

עוד סוכם במסגרת הסכם הגג כי רמ"י תקצה קרקע משלימה ליותר מ-2,500 יחידות דיור קיימות, זאת במטה לאפשר הקמה של כ-10,000 יחידות דיור במסגרת פרויקטים להתחדשות עירונית. נוסף על עשרות אלפי הדירות שיתווספו לעיר, כולל ההסכם גם שיווק של שלושה שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות, בהיקף של 3 מיליון מ"ר. 

יש לציין כי ההסכם הזה מהווה בשורה חשובה גם לשוק הנדל"ן הישראלי כולו, שכן מאז מרץ 2018, לפני שנה בדיוק – אז נחתם הסכם הגג עם עיריית חיפה – לא נחתם הסכם גג בעיר כלשהי בישראל. עד היום נחתמו 27 הסכמי גג מול רשות מקרקעי ישראל (לא כולל הסכם הגג בירושלים), שכוללים כמעט 305 אלף יחידות דיור חדשות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בטקס החתימה על הסכם הגג: "יהודים בנו בירושלים לפני 3,000 שנים ויהודים בונים בירושלים היום. ירושלים זו לא התנחלות, ירושלים היא בירת ישראל לנצח. 3,000 שנה זה חלק של הנצח. אנחנו מחויבים לירושלים".

שר האוצר, משה כחלון: "הסכם הגג שאנחנו חותמים עליו היום שם סוף להקפאת הבנייה בירושלים. חובתנו להוכיח שהריבונות הישראלית על ירושלים, על כל חלקיה, היא לא רק סיסמה אלא הלכה למעשה. אנחנו משקיעים מדי שנה בעיר ירושלים מיליארדים – והסכם הגג הזה מדבר על עוד כמיליארד וחצי נוספים. זהו יום חג לירושלים, למדינת ישראל, ואין סמלי וראוי יותר שהסכם זה נחתם דווקא ביום פטירתו של מנחם בגין, עליו השלום."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יש ממשלות שרוצות לחלק את ירושלים ויש ממשלות שמחלקות לירושלים. זהו רגע היסטורי לעיר, ואני גאה להיות זה שמוביל אותו. זהו צעד משמעותי, שבעתיד יעניק פתרונות דיור ותעסוקה לצעירי העיר שבסופו של יום יישארו לגור בה".

שרת השיכון והבינוי, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "אני מברכת את ראש העיר על הרוח החדשה בקידום ובחיזוק הבנייה בירושלים, בירתנו הנצחית. אני גאה לעמוד בראש משרד שמקדם התחדשות עירונית בהיקפים יוצאי דופן, ומקווה שמציון תצא הבשורה לכל חלקי הארץ, בחידוש המרקם הוותיק. בשורה שתעניק לתושבים הזדמנות אמיתית לחיים בסביבה ראויה ומתחדשת".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון: "הסכם הגג עם ירושלים הוא בשורה לבירת ישראל, המשוועת זה זמן לקרקעות עבור דיור. רמ"י התגייסה לגיבוש הסכם חשוב, שיהווה מנוע צמיחה דמוגרפי, כלכלי ותעסוקתי לירושלים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםמשה ליאוןמשה כחלוןעדיאל שמרוןמשרד האוצרעיריית חיפהבנימין נתניהוהסכם גגיחידות דיור חדשותד"ר יפעת שאשא ביטון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...