אושר: חסרי דיור יוכלו לרכוש מגרשים לבניה עצמית באזורי עדיפות בהנחה של עד 850 אלש"ח

זאת לעומת לעומת 450 אלף שקלים כיום. עוד אישרה היום מועצת מקרקעי ישראל כי מועצות אזוריות יוכלו לחתום על הסכמי גג לקידום סך מינימלי של 850 יח"ד ולזכות בהטבות. השר גולדקנופף: "החלטה תחזק את היישובים הכפריים"

שיתוף הכתבה
הישיבה של מועצת מקרקעי ישראל (דוברות משרד הבינוי והשיכון) הישיבה של מועצת מקרקעי ישראל (דוברות משרד הבינוי והשיכון)

מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, אישרה היום (ד') שורת החלטות הנוגעות למדיניות הדיור. בין היתר, עברה בדיון החלטה שתאפשר למועצות אזוריות לחתום על הסכמי גג בהיקף מינימלי של 850 יחידות דיור, ועל ידי כך לקבל תקציבים לפיתוח תשתיות ובניית מוסדות ציבור בהיקף נרחב.

עןד אישרה המועצה "החלטה משמעותית להגדלת ההנחה הניתנת לרכישת קרקעות, בטווח מחיר של עד 850,000 ש״ח במקום 450,000 שהייתה עד כה. אין לי ספק כי החלטה זו תביא לחיזוק ההתיישבות בגליל ובנגב". מדובר בהצעה הנוגעת לסבסוד רכישת מגרשים לבנייה צמודת קרקע בשיטת "בנה ביתך" במכרזי או הגרלות רמ"י באזורי עדיפות לאומית, זאת בהתאם להחלטת ממשלה שהתקבלה בנושא בחודש מאי האחרון. 

לפי ההצעה, ניתן יהיה להפחית את דמי החכירה המהוונים למגרש של עד 250 מ"ר עבור זכאי משרד השיכון, בגובה של עד 850 אלף שקלים. במגרשים של מעל 250 מ"ר תוגבל תקרת ההנחה לעד 650 אלף שקלים. עוד מוצע לבטל את הגבלת ההטבה הקיימת היום כתלות למצב הסוציו-אקונומי של היישובים. על מנת לעודד שיווקים ולתמרץ תכנון מחודש להגדלת מספר יחידות הדיור לשיווק ביישובים, מוצע גם להגביל ולקבוע שהנחות האזור, כפי שהן מוגדרות בהחלטה, יינתנו ביישובים בהם ישווקו בין אוקטובר 23 ועד סוף 2026 במנה אחת בכל שנה לכל הפחות 33% מיתרת המגרשים המאושרים בתוכנית או 40 מגרשים, לפי הגבוה מביניהם.

"העברנו כעת החלטה שתחזק את היישובים הכפריים" אמר היום השר גולדקנופף והוסיף כי "ההחלטה מתקנת החלטת עבר שהתקבלה בממשלה הקודמת, ולא התאימה למציאות בשטח. העברנו תיקון, תוך הבנה של חשיבות המגזר הכפרי והרצון לעודד בו שווקים, במקביל לשמירה על צביונו ועל הגידול הרב דורי". עוד הודיע השר כי הוחלט "על מתן הנחה נוספת של 10% ברכישת קרקע לחיילי מילואים. גם החלטה זו תקל על הזוגות הצעירים ותחזק את ההתיישבות בנגב ובגליל".

מוקדם יותר היום כינס השר גולדקנופף את הנהלת משרד הבינוי והשיכון והדרגים המקצועיים, כחלק מישיבות ההנהלה השוטפות, על מנת לקבל את תמונת המצב של הפעלת תקציב המשרד לשנת 2023. מדוברות השר נמסר כי הוא הנחה לממש 600 מיליון שקל לרכישת דירות לממתינים לדיור ציבורי, בדגש על הפריפריה, בנוסף לכ-230 מיליון ש"ח שמושקעים בדיור הציבורי לטובת תחזוקה, שיפוץ וחיזוק מבנים של דירות הדיור הציבורי ועוד. בתחום הסיוע בשכר דירה הניתן לכ-190 אלף משקי בית חל גידול של כ-10%. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מועצת מקרקעי ישראלרמ"ייצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...