היתה להם שנה טובה: הצצה לכמה מבתי היוקרה שנבנו לאחרונה בישראל

גם הטיפוסים האורבניים שביננו, שמעדיפים לחיות בדירות קומפקטיות במרכזי הערים, לא היו מתנגדים לעבור ביום מן הימים לווילה מפנקת ורחבת ידיים, שכל פרט בה תוכנן בקפידה. עבור מי שמפתח פנטזיה שכזו, ארגנו הצצה לכמה מבתי היוקרה המרשימים שתוכננו לאחרונה בישראל

שיתוף הכתבה
פרוייקט של האדריכלית שירלי דן בהרצליה (שי אדם)פרוייקט של האדריכלית שירלי דן בהרצליה (שי אדם)

כשמדובר בבתי יוקרה נראה כי הפתגם "אל תסתכל בקנקן אלא מה שבתוכו", קולע במיוחד. אמנם לא פעם הקנקן, כלומר מראהו החיצוני של הבית, גם הוא מרשים מאד, אך מפתיע לגלות כי פעמים רבות לא שם מושקע הכסף הגדול. הסיבה לכך היא שבשוק המגה-יוקרה, בנכסים ששווים עשרה מיליון שקלים וצפונה, ישנה מודעות רבה יותר לדרגות האיכות של האביזרים השונים ולרמת הפינישים. התוצאה היא בתים לאו דווקא מנקרי עיניים, אך כאלה ששזורים בהם אלמנטים ופריטים שהם State of the art , ומי שמופקד על ביצועם הם אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה- מהאדריכלים והמעצבים ועד נגרי האומן.  הנה כמה מהם:

קו ראשון לים
מיקום: קיסריה 
אדריכלות ועיצוב פנים: ישראלביץ אדריכלים
צילום: עודד סמדר

דן והילה ישראלביץ, בעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים, תכננו בקיסריה וילה עבור זוג בשנות ה-30 לחייו וילדיהם המשמשת כסביבת מגורים חווייתית שעושה הרבה כבוד למשאבי הטבע שמסביב כמו גם לחומרים הטבעיים.

"הבית נהנה מתצפית מלאה לים ולשמורת טבע מוגנת" כך לדברי הילה ישראלביץ. אחד ממאפייני קו החוף באזור הוא סלע הכורכר ששימש השראה ליצירת חזיתות הבית אותן יצרנו מבטון מסורק שמשחזר את החריצים האופקיים והתלת ממדיים של סלע הכורכר. בחזית הכניסה יצרנו אלמנט גיאומטרי תלת-ממדי דומיננטי מאלומיניום צבוע בצביעת אפקטים שמשווה לו מראה של ברזל טבעי וכך החזית, שקשה להישאר אדישים כלפיה, נותרת אטומה ונסתרת מהרחוב. ככלל, הצבעוניות בבית היא מונוכרומטית אך אין שום אלמנט לבן- החיפויים והציפויים הם שמוסיפים לחללים השונים עומק ועושר חומרי".

מדלת הכניסה מבחינים במדרגות הברזל השחורות להן מעקה כבלים עשויי מייתרים אנכיים. פאה נוספת בציר זה מורכבת מקיר זכוכית ממנו נשקפים הבריכה ונוף הים. מהחלל הציבורי נגלה גם אזור האירוח החיצוני הכולל בין השאר אזור BBQ ובריכה הידראולית עולה יורדת שניתן לשלוט בגובהה, לסגור אותה לחלוטין ולהגדיל משמעותית את שטח האירוח בעת הצורך. "בכדי לייצר קשר בלתי עצמאי בין הגינה לפארק ולים יצרנו חזית שקופה שאינה חוסמת את התצפית ומייצרת תחושה של מרחב גדול ופתוח. הבריכה מתחברת לחומה באמצעות בריכת נוי וביניהן יש נישות לצמחיה כך שמוטיב המים ממשיך ממש עד הגדר עצמה".


לגור בשוהם להרגיש בתאילנד
מיקום: שוהם
אדריכלות ועיצוב: אד' רון שפיגל
צילום: אלעד גונן 

את ביתם החדש ביקשו בני הזוג, שלהם שלושה ילדים, לעצב בסגנון מודרני, בעוד שאת שטחי החוץ ביקשו לתכנן בהשראת ריזורט מפנק. "לבעל היתה בקשה אחת: הוא הגיע עם צילום של גינה טרופית וביקש שהמרחב החיצוני יעוצב בסגנון תאילנדי", משחזר האדריכל רון שפיגל שאמון על הפרויקט.

"קומת המגורים פתוחה ואוורירית ובינה לבין החצר מפרידה ויטרינת זכוכית ענקית הצופה לבריכה ולצמחייה. בסלון יצרנו קיר מלוחות פליז- חומר שנבחר הודות לגוון הייחודי והחספוס שהוא משדר. אל הקומה העליונה מובילות מדרגות מחופות באבן בלוסטון שחורה שמייצרת קונטרסט אל מול שדרת עמודי הבטון החשוף שעוטפים את האזור. המפלס התחתון משמש כחלל חווייתי לכל בני המשפחה הכולל אזור צפייה בטלוויזיה, מטבחון צמוד ובר, כמו גם חדר עבודה לבני הזוג שצידו האחד סגור בקיר זכוכית ומעברו השני מוקמו עמדות עבודה לילדים" .

בחוץ ממתינים לבני המשפחה ווייבים של תאילנד: הצמחייה, צבעה הכחול של הבריכה וגווני העץ של הפרגולה וחזית מטבח החוץ בהחלט עושים את העבודה. באזור זה ניצבת במה עטופה עצים טרופיים שממשיכה עד מרכז הגינה ומשמשת לצורכי שיזוף וישיבה. הבריכה, ששטחה כ- 35 מ"ר, עוצבה ונבנתה על ידי חברת פלגים- גם היא בהשראת תאילנד: "בחרנו עבורה בפסיפס בגוון כחול עמוק שיוצר תחושה טרופית והירידה לתוכה מתבצעת באמצעות מדרגות מעוגלות המשמשות גם כספסלים, ומזכירות ריזורטים בתאילנד".

אירופה הקלאסית פינת הרצליה
היכן: הרצליה
אדריכלות ועיצוב פנים: שירלי דן
צילום: שי אדם

הווילה, בה גרים בני זוג וביתם המתבגרת, משתרעת על שטח של כ- 450 מ"ר וברחביה תוכננו אפשרויות בילוי רבות למשפחה ולאורחים. שירלי דן, בעלת המשרד 'דן אדריכלים', שילבה בין הסגנון הקלאסי לטכנולוגיות חדישות ובין צבעוניות אורגנית ומונוכרומטית לנגיעות מוזהבות. בני המשפחה נהנים בין השאר מחדר קולנוע, חדר יין, חדר אורחים, חדר שירות בקומת המרתף ועוד. סוויטות השינה של ההורים והבת ממוקמים בקומת המגורים ועליית גג המרווחת חולקה לשני חללים מרכזיים: יחידה אחת עבור ילדיהם הבוגרים שמגיעים מפעם לפעם להתארח וסלון אירוח מרווח נוסף המיועד לבת הצעירה.

"את החזיתות הקלאסיות חיפינו בחלקן התחתון בפסי-נתק שמקיפים את הבית ובתוך כך שילבנו אלמנטים דקורטיביים כמו מסגרות וקרניזים שמעטרים את החלונות והפרגולה ואמרת הגג, שעוצבה גם היא במראה עשיר", אומרת דן. "עם הכניסה למבואת הכניסה שנישאת לגובה חלל כפול נגלה גרם מדרגות פיסולי ומרחף, לצידו מעלית ממוסגרת בזהב שחוצצת בין המטבח לסלון הבית- שני חללים המשתרעים על פני שטח של כ-100 מ"ר שחופה כולו בלוחות פרקט טבעיים שפורקו מבתים אירופאים עתיקים. האזור מוקף בחלונות ופתחים דרכם מתבצעת היציאה לשטחי האירוח החיצוניים, שם תכננו תרחישי אירוח מגוונים החל מפינות ישיבה אינטימיות בחלקה הקדמי של הגינה, עמדות שיזוף מפנקות בסמוך לשטח הבריכה, פינת אוכל גדולה ומטבח חוץ מאובזר שניצב במקביל למטבח הביתי".


בית בסגנון ניאו-קלאסי, כאן בישראל 
היכן: אירוס
אדריכלות ועיצוב: מושיק חדידה
צילום: עודד סמדר

הבית שלפנינו הוא ביתה של משפחה שאוהבת לארח ושואפת לאיכות חיים. הוא ממוקם על מגרש פינתי ותוכנן בצורת ר' כדי למקסם את שטח הגינה, הכוללת אזורי ישיבה מקורים תחת הגג שרוכב מעל ויוצר אפקט דרמטי ומרשים. בהיקף המבנה שפע חלונות גדולים במיוחד שמכניסים פנימה אור ואוויר טבעיים.

"החזיתות תוכננו בסגנון ניאו-קלאסי שמייצר כסות מעודנת, קלילה ואוורירית", מסביר מושיק חדידה שאחראי על תכנון הפרויקט. "עם פתיחת דלת הכניסה נגלה חלל כפול שנישא לגובה 8 מטרים- מימינו ויטרינה שמגיעה לשיא גובה הקומה השנייה ומשקיפה אל עבר הגינה ומולו גרם מדרגות מעוגל, עוצמתי ופיסולי שמהווה focal pint של ממש ונגלה מכל זווית. המעקה שיצרנו בעבודת מסגרות מעוטר באלמנטים שנאמנים לסגנון הנכסף".

"פינת הישיבה שבחוץ צופה אל עבר בריכת שחייה קרמית בתוכה הותקן ג'קוזי עם ג'טים לעיסוי. בירכתיי האזור המרוצף ממוקם מטבח חוץ מאובזר הכולל עמדת B.B.Q, מעשנות, מקררי קרח וכיוב'".

פרוייקט חובק עולם 
מיקום: מושב בצפון הארץ
אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים: שרה ונירית פרנקל
צלם: איתי בנית

"פיוז'ן של ממש! זהו פרוייקט חובק עולם, עם נגיעות טקסניות, טוקסניות, מעט מקסיקו, תיבול ארצישראלי, והרבה סטייל משובח, התקבל בית עם סגנון עשיר, משובח, יוצא דופן, כזה שמוכיח שאין נכון או לא נכון, אין מדויק, אין גבול בכל הקשור לעולם העיצוב והאדריכלות", כך מתארות האדריכליות שרה ונירית פרנקל את עבודתן.

הבית ממוקם במשק באחד המושבים הוותיקים בצפון הארץ, על שטח של כ-600 מ"ר ועוד 120 מ"ר המשמשים כאיזור אירוח חיצוני. הבית מורכב מאגף ציבורי ואגף פרטי. בציבורי (100 מ"ר) ממוקם הסלון, פינת האוכל ומטבח גדול ובו שולחן אוכל, אי עצום מימדים ובהמשכו מזווה וחדר שירות וכביסה, עם תקרת עץ משופעת בגובה של 6 מטרים. מהמטבח הביתי קיימת יציאה לחלל אירוח חיצוני מחופה פרגולה, מאובזר ועשיר, הכולל פינת אירוח א-פורמאלית, ואירוח סלוני, פינת אוכל וכמובן מטבח חוץ מקצועי, לטובת אירוח תחת כיפת השמיים. קיים ניצול מקסימאלי של שטח החוץ, לצד חשיבה של שילוב החוץ והפנים.

החוויה הביתית מורגשת גם כששוהים בחוץ, והחוויה של החוץ ממשיכה גם בעת שהייה בבית.  המאסטר של בני הזוג בן 130 מ"ר, כולל אגף שינה רחב ידיים, פינת ישיבה, איזור ארונות וחדר רחצה גדול במיוחד עם מערכת רחצה עבור כל אחד מבני הזוג  ובמרכז החלל מקלחון גדול משותף ואף יציאה לחצר. לכל אחת מ-3 הבנות הבוגרות סוויטה משלה עם יכולת כניסה נפרדת.


360 מעלות של חוויות
מיקום: רמת השרון
תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
צילום: עודד סמדר

אחרונה חביבה היא דירת פנטהאוז מושקעת שתכננה ועיצבה צביה קזיוף עבור זוג יצירתי במיוחד ובנותיהן הצעירות, והתוצאה הסופית שמחה וצבעונית, עתירה באמנות איכותית. "הפנטהאוז חולש על פני קומה שלמה ונהנה מתצפית מרהיבה של 360 מעלות" אומרת קזיוף. "יצרנו מרחב מגורים פונקציונלי וחוויתי ובתוך כך דאגנו להדגיש את הפוזיציה הייחודית של הנכס: את המרפסות, ששטחן הכולל הוא כ-240 מ"ר, ניצלנו ליצירת סביבת חוץ סוחפת שמהווה גינה לכל דבר.

"לב הבית ממוקם במרכז הגג שמוקף באזורי מחיה שוקקים בהם תכננו מטבח חוץ , פינת אוכל , אזור אירוח עם ספות מרווחות ובריכת זרמים מפנקת הבנויה כקובית זכוכית שעומקה 120 ס"מ ורק 40 ס"מ מתוכם חיצוניים, כך שיתרת העומק נטמע בתוך רצפת הדק. הצמחייה המטופחת והעצים המגוונים והגבוהים יוצרים יחד תחושה שמקבילה לזאת שחשים בבית פרטי".

הדירה מחולקת לאזור ציבורי ואזור פרטי וההפרדה בין שתי הזירות הללו בוצעה באמצעות שתי דלתות כיס נעלמות וריצופים שונים. הסלון והמטבח ממוקמים מול וויטרינות רחבות הידיים, כך מתהדק הקשר בין החוץ לפנים ונכנסים שפע של אוויר ואור טבעי לחללים. באגף הפרטי תוכננו חדר משפחה נעים, סוויטת הורים מפנקת וחדרים מרווחים ומוארים לבנות. מאסטר השינה של בני הזוג עוצב כמרחב יוקרתי הכולל מערך ארונות שחופה כולו בעור רך עם תיפורים, ממש כמו תיק יוקרתי. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדריכלותשוק היוקרהישראלביץ אדריכליםרון שפיגלשירלי דןצביה קזיוףמושיק חדידהשרה ונירית פרנקל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...