הקרב על המקלט: חיכוכים בת"א בין מתפללים לתושבים בזמן אזעקות

לטענת תושבים בדרום העיר, ביומו הראשון של מבצע חרבות ברזל בחג שמחת תורה, נאלצו תושבי השכונה להצטופף בשטח מצומצם ע"מ לא להפריע למתפללים, וגם פניות למוקד 106 לא הועילו. נראה כי קיים חוסר בהירות לגבי אופן השימוש במקלטים דו תכליתיים. ומה אומרות הנחיות פיקוד העורף בנושא?

שיתוף הכתבה
בית הכנסת בקריית שלום (מרכז הנדל"ן)בית הכנסת בקריית שלום (מרכז הנדל"ן)

פתיחת מלחמת חרבות ברזל הפנתה את תשומת הלב הציבורית לאחד הנושאים אשר בימי שגרה רמת ההתעניינות בהם מועטה, וההזנחה מרובה – המקלטים הציבוריים. מדובר בשטחים ציבוריים אשר במקרים רבים מיועדים על ידי הרשות המקומית בימי שגרה לשימושים שונים, שאחד המרכזיים שבהם הוא בתי כנסת.

על פי הנחיות פיקוד העורף, במקלט בשימוש דו-תכליתי (כלומר המשמש לייעוד נוסף),הציוד הקבוע והרהיטים לא יתפסו יותר מ-20% משטח המקלט, וגם על אלו להתפנות בתוך 4 שעות ממתן הנחיה על ידי פיקוד העורף או הרשות המקומית.

פריצתה של המלחמה לפני שבוע בחג שמחת תורה, הביאה השבוע למתיחות בסוגיה זו, כאשר לפחות במקרה אחד בדרום תל אביב אף התרחשו עימותים בין מתפללים ובין תושבים שביקשו להשתמש במקום לצורך שהיה במהלך האזעקות.

מדובר במקלט ציבורי ברחוב דשבסקי 7 בשכונת קריית שלום. לטענת תושבי האזור, בבוקר חג שמחת תורה עם תחילתן של האזעקות, דרשו מתפללי בית הכנסת מהתושבים שביקשו לקבל הגנה במקלט להצטופף במבואה החשופה לרחוב. "בפעם הראשונה עשו טובה והכניסו אותנו פנימה, רק שנשב בקצה ולא נפריע למתפללים. באזעקה השנייה כבר סגרו עם וילון את הגברים המתפללים בפנים המקלט ואת כל השאר צופפו במבואה עם דלת פתוחה לרחוב", סיפר אחד התושבים.

עוד לדבריהם, אסרו המתפללים על הבאים להשתמש בטלפונים הסלולריים. גם בקשתה של תושבת מבוגרת צהשכונה להעביר את מיטתה באופן קבוע אל המקלט, בשל הקושי לרוץ אליו בכל פעם, סורבה על ידי המתפללים.

בית הכנסת. בעירייה טוענים כי הספסלים משמשים את כלל המשתמשים במקלטבית הכנסת. בעירייה טוענים כי הספסלים משמשים את כלל המשתמשים במקלט


לדברי התושבים עמם שוחחנו, מספר פניות שנעשו באותו היום וביום המחרת למוקד 106 של העירייה הושבו ריקם. כמו כן מבדיקת " מרכז הנדל"ן ", הריהוט הקבוע בבית הכנסת תופס הרבה יותר מ-20% משטחו הקבוע של המקלט, וכלל לא פונה עד כה – כפי שמחייבות הוראות פיקוד העורף.

"ברדיוס השכונה קיימים עוד ארבעה מקלטים ציבוריים"

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "עם קבלת הפנייה במוקד, נשלח צוות ממחלקת מיגון ווידא כי המקלט פתוח ונגיש לכולם. בנוסף, העירייה פנתה לגורם לו הוקצה המקלט והזהירה אותו כי אין לאסור כניסת תושבים בכלל ונשים בפרט למקלט.

"מדובר במקלט דו תכליתי המשמש גם כבית כנסת בימי שיגרה. יתרה מזאת, המקלט במצבו הנוכחי אושר על ידי פיקוד העורף, כמקלט ציבורי כשיר. בניגוד לנטען, הספסלים משמשים את באי המקלט בשעת חירום ואינם מהווים מכשול או הפרעה.

"נדגיש, כי ברדיוס השכונה קיימים עוד ארבעה מקלטים ציבוריים לשימוש הציבור וכי צוות מחלקת מיגון נשלח שוב למקום כדי לוודא שההנחית העירייה מיושמת. נציין כי העירייה תוודא שלא תימנע כניסה של אף תושב ותושבת למקלט".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפומבני ציבורקריית שלוםחרבות ברזלמקלטים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...