הקבלנים שלחו מכתב התראה לעיריית ת"א: "הודיעו מיידית על בטלות הוראתכם הלא חוקית"

ארגון קבלני ת"א והמרכז הבהיר כי בכוונתו לפנות לערכאות אם לא תשתנה מדיניות העירייה, וכי זו תידרש לפצות את הקבלנים על נזקיהם ה"עומדים על עשרות מיליוני שקלים בכל יום בו יוותרו אתרי הבנייה סגורים". במקביל פנה שר הבינוי השיכון לשר הפנים על מנת שיפעל לחידוש הבנייה

שיתוף הכתבה
בניין עיריית תל אביב (עיריית תל אביב-יפו)בניין עיריית תל אביב (עיריית תל אביב-יפו)

ארגון הקבלנים והבונים של מחוז תל אביב שלח אתמול (ג') מכתב התראה אל מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו, מנחם לייבה, בדרישה לאפשר את חידוש פעילות אתרי הבנייה בעיר, בטרם יפנה הארגון לערכאות משפטיות. זאת בעקבות החלטת העירייה על סגירה גורפת של כלל אתרי הבניה בעיר, מאז החלה מלחמת חרבות ברזל.

בפניית הארגון, בראשו עומד אבי זיתוני, שנשלחה ע"י עו"ד רועי אמזל, נכתב כי "מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה, חווים כעת ימים מהקשים בתולדותיה. חובתנו, החל מהאזרח הפשוט ועד לרשויות המוניציפאליות ורשויות המדינה, הינה לפעול לחיזוק החוסן הנפשי והכלכלי בחברה ובמשק, תוך עמידה בהוראות החוק ובהנחיות פיקוד העורף לאור ההכרזה על מצב מיוחד". במכתבו ציין אמזל את הנחיות משרד השיכון שניתנו ביום ב' השבוע, וכן את חוות הדעת המשפטית שהוציאה התאחדות הקבלנים: "דומה שאין חולק על כך שפעילות אתרי בנייה בעת הזו מותרת על פי כל דין, תואמת את הנחיות פיקוד העורף והכרחית, ושמא אף חיונית, לפעילות התקינה של משק המדינה".

"חרף האמור, הנכם מתמידים בהפצת הנחיות לשעת חירום אשר מורות, לכאורה, על הפסקת פעילות אתרי הבנייה בשטחים פרטיים בעיר, וזאת כאמור באופן גורף, בהיעדר סמכות חוקית ובניגוד גמור להנחיות פיקוד העורף. ארגון הקבלנים דורש בזאת כי תודיעו על בטלות הנחיותיכם לאור היעדר הסמכות החוקית, ותחדלו מפרסומם והפצתם.

יו"ר ארגון קבלני תל אביב אבי זיתוני (יניב אלפסי)יו"ר ארגון קבלני תל אביב אבי זיתוני (יניב אלפסי)


עוד נכתב כי "כל פעולת אכיפה שתבקשו לנקוט, חרף אי החוקיות של הנחיותיכם כאמור, תהווה פעולה בלתי חוקית אשר משמעותה חבות של העירייה בפיצוי הקבלנים הנפגעים כדי מלוא נזקיהם, אשר עומדים על עשרות מיליוני שקלים בכל יום בו יוותרו אתרי הבנייה סגורים תחת צווים בלתי חוקיים אשר יוצאו, ככל שיוצאו, תחת ידיכם". את מכתבו סיים באזהרה כי ככל שלא תשנה העירייה את מדיניותה, תוגש נגשה עתירה בתוך 3 ימים.

בינ:

גם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף נקט פעולה ראשונה לגבי מדיניות הרשויות המקומיות, ופנה אתמול אל שר הפנים משה ארבל על מנת שיפעל לשנותה. "מפניות רבות שקיבלתי מקבלנים עולה כי רשויות מקומיות רבות מורות לקבלנים לסגור אתרי בניה, וזאת על אף שהקבלנים פועלים בהתאם להוראות הדין, ונראה כי אין כל מקור חוקי להפסקת העבודות", כתב. "כידוע, להפסקת העבודות בימים אלה השלכה דרמטית על המשק. קיפאון של שוק הדיור לתקופת זמן של שבועות או חודשים עשוי להוביל לקריסה של חברות, איחור במסירת דירות לרוכשים והשפעה גדולה על הכנסות המדינה והריבית במשק.

"במטרה להימנע מהשלכות אלה, רשם הקבלנים הנחה את ציבור הקבלנים לפעול באחריות בימים אלה, הן לגבי הציבור בכללותו והן לגבי עובדיהם. כך למשל, קבלנים חויבו למנות אחראי הגנה אזרחית אשר יהיה מחויב להטמיע את הוראות פיקוד העורף באתר הבניה ואסר עליהם להעסיק עובדים שאינם מורשים להיכנס לישראל.

"לאור האמור, אני פונה לכבוד השר, אשר אמון על הרשויות המקומיות, בבקשה להתערב אל מול הגורמים הרלוונטיים, על מנת לאפשר פעילות, סדירה עד כמה שניתן, בענף חיוני זה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפוארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכזאבי זיתונייצחק גולדקנופףמשה ארבלחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...