על רקע הלחימה, נשיא לשכת סוכני הביטוח מזהיר מהיעדר כיסוי ביטוחי: "קבלנים עלולים לוותר על פרויקטים"

במכתב ששלח לשר השיכון, טוען שלמה אייזיק כי היעדר כיסוי ביטוחי מגביל את יכולתם של הקבלנים והיזמים לבצע את עבודתם, "עד כדי חוסר כדאיות כלכלית לקבלנים החוששים מהיקף הסיכון העצמי המושתת עליהם"

שיתוף הכתבה
נשיא לשכת סוכני הביטוח, שלמה אייזיק (באדיבות המצולם) נשיא לשכת סוכני הביטוח, שלמה אייזיק (באדיבות המצולם)

במכתב ששלח השבוע נשיא לשכת סוכני הביטוח, שלמה אייזיק, לשר השיכון יצחק גולדקנופף, קובל אייזיק על מצוקה קשה שנוצרה בעקבות היעדר כיסוי ביטוחי לעבודות קבלניות על רק הלחימה. לדבריו הדבר משפיע באופן ישיר על הענף ומגביל את יכולתם של הקבלנים והיזמים לבצע את עבודתם.

"על רקע המלחמה וזעקות המחסור בממ"דים, מצאתי לנכון לפנות אליך לאחר שהבעיה הגיעה למימדים שהיקפם משפיע באופן נרחב על פעילותם של קבלנים ויזמים, ובשים לב לחשיפת הציבור הרחב לסכנות הצפויות עקב היעדר כיסוי ביטוחי הולם", כתב אייזיק.  

הוא מתייחס במכתב לתביעות שיבוב של ביטוח לאומי, שבהן ביטוח לאומי תובע אחריות על צד ג', לדוגמה תביעה נגד קבלנים על פיצויים לנפגעי תאונות עבודה. "בעיית היעדר הכיסוי הביטוחי הופכת מורכבת יותר ויותר שעה שתביעות שיבוב של המוסד לביטוח לאומי לאחר אירוע ביטוחי מעלות משמעותית את היקף ההוצאה ומשפיעות על גובה דמי הביטוח לאלו העתידים לנסות ולהיכנס תחת כיסוי ביטוחי. חשוב לזכור כי עוד קודם לפעולת השיבוב מצד הביטוח הלאומי, הלכה למעשה, כל השחקנים באתר הבנייה מבוטחים באמצעות הביטוח הלאומי. מכאן, עולה התהייה מדוע הוא מבקש לשים ידו מול כל גורם במסגרת דרישת השיבוב מצידו?".  

הוא מוסיף במכתב כי שוק ביטוח הקבלנים מצומצם מאוד וריכוזי. "נכון להיום, ישנן כ-3-4 חברות ביטוח המבטחות בביטוח הקרוי ביטוח קבלנים . אין בכך בשורה משמחת, שהרי הכיסוי הביטוחי ניתן בקפידה יתרה והמבטחות הרלוונטיות דואגות לגדר הסיכונים כך שחלק לא מבוטל מהנטל צפוי להמשיך וליפול על כתפי הקבלן . כל זאת, לצד תשלומי פרמיות שממשיכות להעלות לסכומים לא הגיוניים.

"זה המקום להבהיר כי היקף הכיסוי הביטוחי הניתן בסופו של יום לציבור הקבלנים המבוטחים מוגבל מאוד, עד כדי חוסר כדאיות כלכלית לקבלנים ואלו מוצאים עצמם פועלים בהיעדר/חוסר כיסוי ביטוחי, לעיתים עד כדי ויתור על פרוייקט נוכח החשש מהיקף הסיכון העצמי המושתת על כתפי הקבלן ". 

"לטעמנו, על המחוקק להתערב ולפעול למציאת פתרון למצוקה הקשה המתוארת במכתבי", כותב אייזיק לסיום. "לשכת סוכני ביטוח בישראל בראשותי פועלת מזה תקופה ארוכה להציע חלופות שיש בהן כדי לקדם פתרון, ומשכך אשמח להציגן למכובדי ולהסתייע בו לקידום פתרון הולם שייטיב עם ציבור המבוטחים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםשר השיכוןיצחק גולדקנופףביטוחחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...