עיריית תל אביב עם הקלות לאתרי הבנייה: ניתן לחסום מדרכה כל עוד יש מעבר להולכי רגל

אחרי שאתרי הבנייה חזרו לעבוד בעיר לפני כשבועיים תחת הגבלות, הקלה העירייה בנושא חסימת צירים אך הבהירה: חסימת נתיבי נסיעה באישור המשטרה והעירייה בלבד. בהתאם להנחיות המקוריות, אסורה לינת פועלים באתרי הבנייה ולא יאושרו עבודת לילה

שיתוף הכתבה
רון חולדאי, ראש העיר תל אביב (עיריית תל אביב)רון חולדאי, ראש העיר תל אביב (עיריית תל אביב)

עיריית תל אביב הודיעה על הקלות לאתרי הבנייה, שחזרו לפעול ב-18 בחודש במגבלות מחמירות, ובתוך כך עבודתם של עשרות קבלנים נעצרה בשל חסימת צירים. במכתב לקבלנים שנשלח אתמול (ב') על ידי יורם נחום, סגן מינהלת בינוי ותשתיות, ודימה שטיינברג, מנהל מחלקת פיקוח על הבנייה, תחת הכותרת "הנחיות להחזרת פעילות עבודות תשתיות ובנייה", מובהרים השינויים העיקריים בהתאם להנחיות משטרת ישראל.

החידוש המרכזי בהם הוא הבהרה לגבי חסימת צירים, דבר שנאסר בהנחיה הקודמת. "אין מניעה  לחסימת מדרכה במסגרת פריקה וטעינה ובלבד שיש מעקף תקין להולכי רגל (במידה וקיימים שני אתרים, האחד מול השני, לא יחסמו את שתי המדרכות בו-זמנית). בנוסף "לא תאושר חסימה הרמטית של רחובות, חסימת נתיבי נסיעה תאושר בתיאום עם משטרת ישראל, וצוות הפיקוח במרכז העירוני לתיאום הנדסי".

בהתאם להנחיות המקוריות, "אסורה לינת פועלים באתרי הבנייה, יינתן להעסיק עובדים בעלי תעודת זהות כחולה או בעלי אשרת עבודה לעובדים זרים בלבד, לא יאושרו היתרים לעבודת לילה ובסמיכות לאזורי מגורים יש להימנע מעבודות הכוללות רעש רב, לפני השעה 8 בבוקר". עוד מובהר כי חריגה מהתנאים "עלולה להביא לקבלת החלטה על השבתת פעילות אתר הבנייה וביטול אפשרות לעשות שימוש באזורי פריקה וטעינה".

כאמור, עיריית תל אביב השביתה עשרות אתרי בנייה בשל חסימת צירים תוך מחאת הקבלנים, בעיקר כי נציג העירייה הבהיר שהחזרה לפעילות היא רק בצו בית משפט. היום אמור בית המשפט המחוזי בתל אביב לדון על החלטת עיריות רמת גן, גבעתיים ובת ים לעצור את פעילות אתרי הבנייה בשטחן כליל. על פי העתירה שהגישו התאחדות הקבלנים בוני הארץ וכן כמה חברות בנייה, לרשויות המקומיות אין סמכות חוקית לעצור את פעילות אתרי הבנייה. על פי התאחדות הקבלנים, להחלטה שתתקבל היום תהיה גם השפעה על החלטת עיריית תל אביב לעצור פעילות אתרי בנייה שלכאורה הפרו את ההנחיות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםאתרי בנייהעיריית תל אביבפועל בנייןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...