בהצדעה: המילואימניקים של ענף הנדל"ן מוסרים לכם ד"ש מהחזית

פרויקט מיוחד: יזמים ושמאים, בכירים במשרד השיכון ויועצי משכנתאות. בין 350 אלף המילואימניקים שעזבו הכל ללא היסוס על מנת להגן על הבית, לענף הנדל"ן יש נציגות מרשימה. כעת הם מתארים את תפקידם במערכה, ושולחים מסר אל העורף. מרכז הנדל"ן מצדיע ומחכה לכם בבית

שיתוף הכתבה
צילום ארכיון (שאטרסטוק) צילום ארכיון (שאטרסטוק)

מחרתיים ימלאו 4 שבועות לשבת השחורה ב-7 באוקטובר. מאז אותו יום, הקשה בתולדות המדינה, מאות אלפי אזרחים שנקראו למילואים יצאו ללא היסוס להגנת המולדת, כשהם מותירים מאחור משפחה אוהבת ועסקים משגשגים.

בקרב אותם 350 אלף מגוייסים, גם מקומם של אנשי הנדל"ן לא נפקד. בכירים בחברות יזמיות, שמאים, אנשי מימון ובכירים במגזר הציבורי עלו על חאקי והפכו תוך רגע לחי"רניקים, שריונרים, ואנשי לוגיסטיקה והספקה. בפרויקט מיוחד, ריכזנו כמה מהעושים בימים אלה במלאכה, שמייצגים אלפים רבים. תודה לכם גיבורים, ושובו אלינו הביתה במהרה. 

שמוליק כהן

תפקיד בענף הנדל"ן:  

מנכ"ל ובעלים משותף בחברת SK שמאות , משרד שמאות המעסיק מעל 20 שמאי מקרקעין , כלכלנים ומהנדסים ונמנה על עשרת המשרדים המובילים בישראל. 

תפקיד במילואים: אל"מ במיל', סגן מפקד מרה"ס (מרכז הספקה) בחירום.

שמוליק כהן (צילום עצמי) שמוליק כהן (צילום עצמי)

עיקר התפקיד: 
יחידת המרלו״גים ( מרכזים לוגיסטיים) של הצבא אחראית על הספקת ציוד לוגיסטי, דלק, ציוד רפואי ומזון לחיילי הסדיר והמילואים בשגרה ובחירום. במסגרת תפקידו כהן מנהל את הספקת הציוד ליחידות השונות בצפון ובדרום הארץ כאשר תחתיו פועלים עשרות חיילים וקצינים סדירים, אנשי מילואים ואזרחים עובדי צה״ל. 

האם החברה/משרד פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את החברה בהעדרך?
כ-25% מעובדי החברה במילואים אך המשרד ממשיך להתנהל בהנהלת שותפי ובעבודה מאומצת של כ-15 שמאים/כלכלנים/מהנדסים, שנותנים מענה הן לבעלי דירות אותם אנו מייצגים כשמאי דיירים בפרויקטי פינוי בינוי והן ליזמים במסגרת פעילותינו כשמאי בנקים. כהן משתתף בפגישות זום עם נציגויות מתחמים חדשים ועולה בנייד משטחי כינוס ובסיורים שהוא עורך בארץ בין היחידות. 

משפט לעם ישראל: 
"כמעט אין גוף/מוסד ממשלתי שלא כשל או עדיין כושל לצערי. שילמנו את המחיר הכבד ביותר. ברם, לאחר השבת השחורה הצבא התארגן במהירות, מוכן ופועל והעם הנפלא שנרתם במהירות שיא, המתנדבים והתרומות האינסופיות לא רק שמחממות את הלב אלא נותנות תקווה אמיתית לכולנו".

יוסי חדד

תפקיד בענף הנדל"ן: 
מנהל מינהל מרקם ותיק וחיזוק מבנים במשרד הבינוי והשיכון.

יחידת מילואים: 
מנהל לחימה באוגדת עזה ואוגדה 80 בדרגת אל"מ.

יוסי חדד (צילום עצמי) יוסי חדד (צילום עצמי)

האם המינהל פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את הפעילות בהעדרך?
"בני תמים מנהל תחום באגף דואג להמשך הפעילות החשובה, ויתר עובדי המשרד פועלים לקידום תכניות בנושא".

משפט לעם ישראל: 
"עם ישראל חזק ומאוחד, צה"ל ינצח ויביס את אויבינו, כלל הכוחות פועלים למען שחרור החטופים והשבויים במהרה, ד"ש לכל עובדי המשרד באהבה ובהערכה רבה".

נתי כרמי 

תפקיד בענף הנדל"ן: 
משנה למנכ"ל בקבוצת תצפית נדל"ן

יחידת מילואים: 
חטיבת מילואים של חיל הצנחנים

נתי כרמי במילואים (צילום עצמי) נתי כרמי במילואים (צילום עצמי)

מה עיקר התפקיד?
סרן במיל' באגף המבצעים (אג"ם)

האם החברה/משרד פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את החברה בהעדרך?
"רוב מטה החברה בקבוצת תצפית מגוייס למילואים בכל הגזרות, ביניהם בעלי החברה, המשנה למנכ"ל, סמנכ"ל ההנדסה וחשב החברה, והבעלים של נשות החברה. למרות זאת, קיבלנו החלטה ציונית שעלינו להוות עורף חזק שיסייע לכוחות בחזית, ומשכך אנחנו עובדים קשה מאוד על מנת להמשיך את הפעילות של החברה.

"כדוגמא בתמונה המצורפת, גם במילואים הצלחתי למצוא שעתיים פנויות כדי להגיע לשולחן עגול עם הוועדה המקומית והמחוזית לגבי פרויקט שלנו בטירת הכרמל. אנחנו עובדים בכל זמן פנוי שיש לנו, ישנים פחות בלילה ומשלימים שעות עבודה, ויוצאים לפגישות פרונטליות או בזום מתי שרק מתאפשר".

משפט לעם ישראל: 
"הניצחון במלחמה תלוי גם בעורף חזק, המשכיות ומשק משגשג ובעז"ה מנצחים!"

יגאל אליהו

תפקיד בענף הנדל"ן: 
מנכ"ל ובעלים משותף בקבוצת יגאל אלון המתמחה בקידום, ניהול ופיקוח של פרויקטים להתחדשות עירונית מטעם הדיירים 

יחידת מילואים: 
סרן במיל', קצין הספקה של חטיבת הראל (חטיבת שריון) - ת.פ אוגדת עזה.

יגאל אליהו (צילום עצמי) יגאל אליהו (צילום עצמי)

עיקר התפקיד: 
יגאל דואג לכל ההספקה של חיילי החטיבה (כרגע כ-1,952 חיילים) לדלק, מים, אוכל, ציוד, לינה, הסעות, הובלות רק"מ, רכבים וכל צורך לוגיסטי שנדרש לחיילי החטיבה. "החיילים שלנו פרוסים בכל אוגדת עזה מהצפון ועד הדרום החל מ'השבת השחורה' בלילה. 

האם החברה/משרד פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את החברה בהעדרך?
"בינתיים בעורף היו שבועיים ראשונים של הלם, שותפי (אלון וייזברג) גויס לגזרה שלו בלבנון. שנינו יצאנו ללא התראה מוקדמת וללא יכולת להשאיר הנחיות מסודרות מאחורינו. צללנו למשימות שלנו ולא היה לנו קשב אחורה. היעדר הנחיות מאיתנו יחד עם ההלם והאבל שנפל במדינה הובילו להדממה כמעט מוחלטת במשרדים.

"בימים האחרונים אנחנו עושים ניסיונות להחיות את הפעילות בחברה, יש רצון ונכונות של דיירים לשוב ולהניע תהליכי התחדשות עירונית , וברגישות הנדרשת אנחנו מנסים להמשיך ולקדם תהליכים כולל פגישות זום שאני עולה אליהן מהשטח אם צריך".

מחכים לי בבית: 
אשתי אהובתי אנסטסיה והילדים: ליאן "שן דרקון" (6.5),טופז "שושו" (4.5) ולביאקי (7 חודשים).

משפט לעם ישראל: 
"משפט ששותפי אוהב תמיד לומר, 'אין שום ייאוש בעולם', כל כך מתאים בימים קשים אלו, תרימו ראש ואנחנו ניתן בראש. כל השאר בונוס ".

מאור לנקרי

תפקיד בענף הנדל"ן: 
בעל עסק לייעוץ משכנתאות, זכיין ברשת "דרכנו" לייעוץ משכנתאות, מנהל מערך ההכשרה של הרשת ומרצה במכללת עמק יזרעאל.

תפקיד במילואים: 
סרן במיל', מפקד צוות ביחידת דובדבן במילואים, גויס בצו 8 ב-7 לאוקטובר. "התנאים מעולים החל מהיום הראשון שלבשנו את המדים, והמון בזכות האנשים והנשים היפים שלנו בעורף, ובכל הארץ, שפשוט נותנים כל מה שיש להם. אני משרת מילואים פעיל מעל 10 שנים, השתתפתי בכל המבצעים עד היום, חיבוק כזה מעולם לא קיבלנו".

מאור לנקרי עם הילדים (צילום עצמי) מאור לנקרי עם הילדים (צילום עצמי)

האם החברה/משרד פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את החברה בהעדרך?
"בינתיים בעורף, מומחי המשכנתאות של רשת דרכנו, מטפלים בכל הלקוחות שלי בכל עניין החל מ-7.10 ועד עכשיו, ואני מעריך שגם בחודשים הבאים.

מחכים לי בבית: 
"אשתי מאיה עם דורי הילד הגדול שלנו בן 3.5 ותאומים בני שנה וחצי. כולם נקראו לדגל, סבא וסבתא וגם הקהילה המדהימה שאנחנו חיים בה במושב תומר". 

משפט לעם ישראל: 
"אני רוצה להגיד לכל האזרחים שמעבירים את התקופה הזו בבית, מול המסך, ולא תמיד נחשפים לאחדות ורוח הקרב שיש בדרום, לצד סיפורי גבורה ששופכים המון אור על כל החושך הזה. לכולנו ברור שזו המלחמה הגדולה של הדור שלנו, זו שכל הזמן דיברו עליה אבל לא האמינו שהיא באמת תיפתח, היא נכפתה עלינו, ואנחנו נחושים להישאר כאן כמה זמן שרק צריך בכדי לייצר פה עתיד טוב יותר לדורות הבאים". 

איתי שניידר

תפקיד בענף הנדל"ן: מנכ"ל ובעלים של קבוצת דקל - המוציאה מחירונים (מחירוני דקל) ומפתחת תוכנות לניהול פרויקטים לתחום הבנייה, תשתיות, שיפוצים ואחזקה. 

תפקיד במילואים: רב סרן ביחידת חי"ר, לאחר שירות כלוחם ומפקד בסיירת גולני בסדיר ובקבע.

איתי שניידר (צילום עצמי) איתי שניידר (צילום עצמי)

עיקר התפקיד: הובלת הכוחות הלוחמים לשדה הקרב. ביום שבת, 7 לאוקטובר, גויס בצו 8 כבר בשעות הראשונות של המלחמה.

האם החברה פעילה בזמן המלחמה? מי מנהל את החברה בהעדרך?
למרות ששני המנכ"לים של קבוצת דקל (איתי שניידר ויואב שנהר) מגויסים בצו 8, החברה שמעסיקה 40 עובדים ממשיכה לעבוד ולתמוך כרגיל באלפי לקוחותיה. "אין ספק שהניהול מרחוק כשאפשרי (במרבית השעות הנייד מנותק) מאתגר, אבל בזכות מנהלי המחלקות שעושים עבודה מדהימה והעובדות והעובדים הנאמנים, העבודה במשרד ממשיכה כסדרה".

מחכים לי בבית: "אשתי רונית והילדים גיא ומיקה".

משפט לעם ישראל: 
"אחד הדברים הבולטים שראיתי במלחמה, זו ההתגייסות של עם ישראל היפה, שמתאחד לתמיכה במפונים ובחיילי צה"ל ולכל מקום שהגעתי בתוך זמן קצר הגיעו מתנדבים שנתנו מכל הלב ציוד, אוכל ומילות הערכה. לכן המשפט שלי לעם ישראל הוא 'ביחד ננצח'".

נדב לחמן לזר

תפקיד בענף הנדל"ן: 
מנהל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון.

יחידת מילואים: 
קצין אג"מ חטיבה בחטיבת שריון במילואים בדרגת סא"ל.

נדב לחמן לזר (צילום עצמי) נדב לחמן לזר (צילום עצמי)

האם המחוז פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את המחוז בהעדרך?
"המשרד כמובן פעיל כרגיל. סגנית מנהל המחוז, תמר אורן, מונתה לממלאת מקומי, והעובדים והמנהלים רתומים לסייע ולאפשר המשך פעילות כרגיל".

משפט לעם ישראל: 
"אנחנו ניצבים בפני אתגר של פעם בדור. יחד ננצח, ואחרי הניצחון במלחמה נתפנה לקידום ובניית החברה והמדינה".

דור אפללו

תפקיד בענף הנדל"ן: 
מנהל פרויקטים בחברת אפללו ניהול ופיקוח נדל"ן בע"מ

יחידת מילואים: 
חטיבה שמונה של חיל  השיריון

דוד אפללו (צילום עצמי) דוד אפללו (צילום עצמי)

עיקר התפקיד:  מפק"צ (מפקד צוות) טנק בחטיבה שמונה, בדרגת סרן במילואים

האם החברה/משרד פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את החברה בהעדרך?
"המשרד שלנו עובד בעצם מהיום הראשון ללחימה. חזרנו בשבוע האחרון לעבוד על הפרויקטים שנמצאים בשלב הביצוע. אנו מנסים לשמור על השגרה ככל הניתן וכל מי שנישאר במשרד החל מהבעלים והמנכ"ל  ניר אפללו  ויתר העובדים מצופפים שורות ומחפים בהצלחה על אנשי הצוות המגוייסים למילואים. כמו כן מהימים הראשונים למלחמה לאחר שכל המדינה נחשפה למימדי החורבן בקיבוצים בעוטף עזה  החלטנו להירתם לשיקום והבניה של יישובי העוטף".

משפט לעם ישראל: 
"יש לי שני מסרים עיקריים - זו עת להיות חזקים. כל אחד איפה שהוא נמצא ובתפקיד שהוא ממלא למען הארץ שלנו והחברה שלנו. דבר שני, היום חשוב יותר מתמיד לשמור על האחדות בכל מקום בחברה הישראלית ובעיקר בענף הבנייה, שם המרקם החברתי הוא מעט יותר מורכב וצריך לחזק אותו עוד יותר".

הלוחמים של רובי קפיטל

בחברת רובי קפיטל המתמחה במימון והשקעות נדל"ן פרסמו בסוף השבוע פוסט תמיכה בעובדי החברה שגוייסו בצו 8, ביניהם יוראי קפלן - שמאי החברה המשרת בפלגת פינוי בגדוד 52 ומוצב בדרום הארץ, דור סער - אנליסט בחברה שמשרת בגדוד 7490 בצפון הארץ, יואב ליבנה - מנהל תחום קבוצות רכישה בחברה שמשרת בגדוד צנחנים בדרום הארץ ולירן קושבצקי - עובד במחלקת קשרי לקוחות ומשרת בגדוד סיור 6310 בדרום.

יוראי קפלן, שמאי ברובי קפיטל (צילום עצמי) יוראי קפלן, שמאי ברובי קפיטל (צילום עצמי)

האם החברה/משרד פעיל בזמן המלחמה? 
יעקב ניצן, מנכ"ל החברה מציין כי כל עובדי החברה נותנים גיבוי למשימות של העובדים המגויסים. "החברה ממשיכה לפעול וגם בימים אלו ועדת האשראי בוחנת עסקאות מימון חדשות, לרבות עסקאות בדרום הארץ". 

במקביל החברה הקימה מוקד סיוע לאיסוף תרומות ייעודיות בשיתוף עם עמותת "לקט ישראל" בשם "חזקים ביחד – Ruby Capital Stands with Israel". באמצעות התרומות שנאספו במוקד ביצעה החברה עד כה מספר פרויקטים לסיוע למשפחות המפונות ולחיילי צה"ל. לינק לתרומות.

משפט לעם ישראל: 
יעקב ניצן: "עם אמונה גדולה, ותפילה להצלחת עם ישראל. אנו ביחד נישאר חזקים ונצלח את הימים הקשים".

גדי מארק

תפקיד בענף הנדל"ן: 
מנהל מחוז ירושלים במשרד הבינוי והשיכון.

יחידת מילואים: 
קצין אג"מ באוגדה 146 בדרגת סא"ל.

גדי מארק (צילום עצמי) גדי מארק (צילום עצמי)

האם המחוז פעיל בזמן המלחמה? מי מנהל את המחוז בהעדרך?
"מחוז ירושלים של משרד הבינוי והשיכון פעיל, כמו כל המשרד, וממשיך לתפקד לטובת קידום פתרונות דיור לאזרחי מדינת ישראל. סגנית מנהל המחוז מירב יחדיו, ויתר עובדי המחוז פועלים ללא לאות על מנת לעמוד בתוכנית העבודה השנתית והינם בקשר רציף איתי ככל הנדרש לצורך כך".

משפט לעם ישראל: 
"ביחד ננצח. תודה לחיבוק החם והמדהים שאנו מקבלים מכל עם ישראל ותודה ענקית לאשתי ליאת שמאפשרת את הרוגע והמשך הפעילות עם שבעת ילדינו, כאשר מתוכם שלושת ילדינו הגדולים מגויסים גם הם ונמצאים בחזית הדרום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צה"לענף הנדל"ןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...