"18 אלף שקל למשפחה לחודש" - אושר מענק לתושבי הדרום והצפון שהתפנו עצמאית מבתיהם

המפתח למענק, שאושר אתמול בוועדת העבודה והרווחה, הוא מתן סך של 200 ש"ח ליום למבוגר שזכאי לקבלת המענק, ו-100 ש"ח לילד. המענק יינתן כנגד הגשת תצהיר של המפונה על כתובת מגוריו ומועד פינויו

שיתוף הכתבה
שר התיירות חיים כץ אתמול בוועדה (דני שם טוב, דוברות הכנסת)שר התיירות חיים כץ אתמול בוועדה (דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ועדת העבודה והרווחה, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, אישרה אתמול (ד') את ההסכם בין הממשלה למוסד לביטוח לאומי, שמסדיר מתן מענק אכלוס עצמאי לתושבי הצפון והדרום שהתפנו עצמאית מבתיהם. היקף המענק יעמוד על סך של 200 ש"ח ליום למבוגר שזכאי לקבלת המענק ועל סך של 100 שקלים חדשים ליום לילד.

על פי ההסכם, תושב אשר התפנה מביתו או הוצא לריענון בהתאם להחלטות הממשלה שהתקבלו מאז פרוץ המלחמה בנושא, יכול לבחור להיקלט באופן עצמאי במסגרת לינה, שאינה המענה שניתן מכוח אותן החלטות - למשל לשכור דירה, ויהיה זכאי למענק אכלוס עצמאי. היקף המענק יעמוד על סך של 200 שקלים חדשים ליום למבוגר שזכאי לקבלת המענק ועל סך של 100 שקלים חדשים ליום לילד. שר התיירות, חיים כץ, שהשתתף בדיון, אמר כי "מדובר במענק בסך 18,000 שקל בחודש למשפחה של זוג עם שני ילדים. זה סכום מכובד שאפשר לחיות איתו".

ההסכם המוצע מסדיר את המנגנון לקביעת הזכאים לקבלת המענק, אופן תשלומו ומימונו על ידי אוצר המדינה באמצעות המוסד לביטוח לאומי. המענק יינתן כנגד הגשת תצהיר של המפונה על כתובת מגוריו ומועד פינויו. תקופת הזכאות למענק מתחילה לפי מועד החלטת הממשלה לכל אזור, ומסתיימת כרגע ב-22 בנובמבר. בדיון הודגש שילד שמלאו לו 18 שנים ייחשב כמבוגר לצורך קבלת המענק, ויהיה זכאי ל-200 שקל ליום גם הוא, גם אם הוא מתגורר בבית הוריו, בכפוף להגשת תצהיר נפרד. המענק לא יינתן לאדם שלא יצא מביתו או התאכלס עצמאית ביישוב שהמדינה החליטה לפנותו.

נציגת משרד האוצר, עו"ד גליה ימין, ציינה כי בהחלטת הממשלה האחרונה ניתנה לשר הביטחון הסמכות לקצר את תקופת הפינוי, מה שיקצר אוטומטית גם את תקופת הזכאות למענק.

השר כץ הוסיף עוד כי "ההסכם יאפשר לאנשים לקבל מענקים במקום להתפנות למלונות. עד היום התפנו מעל 245 אלף איש. במהלך השיבוצים היה שלב שבו לא היו מספיק חדרים והחלטנו שנפצה אנשים שלא ילכו למלון ונעודד אותם להשתבץ בקהילה. מלון לזוג עם שני ילדים עולה למדינה מעל 45,000 שקל בחודש. המענק נותן 18,000 שקל בחודש למשפחה של זוג עם שני ילדים. כל ילד נוסף זה תוספת 3000 שקל. זה סכום מכובד שאפשר לחיות איתו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כץישראל אייכלרועדת העבודה של הכנסתחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...