דיון בתוכנית של דירה להשכיר ל-1,600 דירות להשכרה ליד שיבא, 600 מהן לסגל הרפואי

שטח התוכנית, עליו קיימים כיום מבני תפעול של בית החולים, ממוקם בר"ג צפונית לביה"ח תל השומר, והיא תכלול 2,260 יח"ד ו-35 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. הבנייה תהיה עד 27 קומות

שיתוף הכתבה
עו"ד ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)עו"ד ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (רמי חכם)

הוועדה המחוזית תל אביב תדון השבוע באישור לתוכנית שיכון הרופאים תל השומר של  דירה להשכיר (החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה). מדובר בהקמת מתחם מגורים מגוון ברמת גן המשלב מגורים, מגורים להשכרה לציבור, דיור להשכרה עבור הסגל הרפואי, שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר, שטחים פתוחים ויצירת רחוב עירוני חדש מעורב שימושים, המאפשר חיבור של בקעת אונו לצומת אלוף שדה. התוכנית כוללת 2,260 יח"ד מתוכן כ-75% עבור השכרה, 600 מהדירות עבור השכרה לסגל הרפואי, וכ-35,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. המבנים יבנו בתמהיל משתנה של עד 27 קומות. 

שטח התכנית ממוקם צפונית לבית החולים שיבא תל השומר בין בקעת אונו לצומת אלוף שדה ומהווה חוליה מחברת בטווח שבין קריית אונו לרמת גן. התוכנית חלה על שטח של כ-106 דונם שעליו קיימים כיום מגורי סגל בית החולים ומבני לוגיסטיקה ותפעול של בית החולים. מטרת תוכנית זו היא עדכון ושיפור התוכנית המאושרת החלה במקום בהתאם לצורכי השעה ולתשתיות הרכבת הקלה העתידיות (הקו הסגול) והמטרו הסמוכות. תמהיל המגורים כולל כאמור מגורי סגל עבור בית החולים, בשכירות ל-20 שנה בבעלות אחודה ומכירה.

הבינוי בתוכנית תוכנן על פי עקרון של עירוב שימושים , ובכל המגרשים הסחירים ישנם שימושים מעורבים של מגורים, מגורים להשכרה, מסחר ותעסוקה ושימושים ציבוריים. לאורך ציר משה לוי וכלפי הכיכרות תוקם חזית מסחרית המלווה  את הרחוב.

כמו כן, מציעה התוכנית שטח של כ-9 דונם עבור מבני ציבור, ובצמוד אליו שטחים ציבוריים בהיקף  כ-24 דונם ומתחם המשמר את המורשת של המקום מהקמתו בתקופה המנדטורית, הכולל את מגדל המים הכפול ומבנה "ניסן", שהיה הדגם המקורי ההיסטורי, על שם  ממציא המבנה, פיטר נורמן ניסן. היה זה המבנה הסטנדרטי הבריטי לבתי חולים, שעדיין משמרים בתל השומר.

בנוסף התוכנית משפרת את מערך התנועה על ידי הוספת ציר לבית החולים, עדכון חתך רחוב משה לוי, פתיחת רחוב מנדס וחיבורו לציר משה לוי, הפחתת תקני החניה ופיתוח מערך שבילי הולכי רגל ואופניים. התכנון מיועד למירב השימושים העירוניים ללא צורך ברכב פרטי, על ידי מתן עדיפות לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים ונגישות מקסימלית של הציבור לשימושים השונים לאורך הרחובות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירה להשכירדיור להשכרהרמת גןהוועדה המחוזית תל אביבתל השומרשיבא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...