אושר: כבר לא צריך ניסיון כפועל בניין כדי להתמנות לעוזר בטיחות באתר בנייה

הכנסת אישרה הארכה בשנתיים של ההוראה שמרחיבה את ההגדרה הקובעת מי כשיר לשמש כעוזר בטיחות, ומבטלת את הדרישה לניסיון קודם של שנתיים לפחות כפועל בניין. התאחדות הקבלנים פתחה בקמפיין גיוס: "חסרים אלפים בתפקיד"

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה שנייה ושלישית, להאריך בשנתיים את הוראת השעה אשר מרחיבה את ההגדרה הקובעת מי כשיר לשמש כעוזר בטיחות באתר בנייה, ומבטלת את הדרישה הקודמת לפיה עוזר בטיחות יהיה בעל ניסיון קודם של שנתיים לפחות כפועל בניין.

מדובר על תיקון לחוק ארגון הפיקוח על העבודה, שמטרתו לפתוח את האפשרות להיות עוזר בטיחות באתר בנייה, גם בפני אוכלוסיות נוספות, כך שיוכל לשמש בתפקיד גם אדם ללא ניסיון בעבודות בנייה, או בעבודות בנייה הנדסית. בנוסף, יוכל לשמש בתפקיד מי שהוא מהנדס או הנדסאי בענף הנדסה אזרחית, או מי שהוא כשיר להיות מנהל עבודה או ממונה בטיחות, כל עוד לא מונה לתפקידים אלה באותו אתר בנייה. כל המועמדים לתפקיד, נדרשים לעבור בהצלחה הכשרה מעשית בהיקף של יותר מ-100 שעות. 

עוד מוצע, להוסיף לתפקידים של עוזר הבטיחות גם תפקיד של סיוע למנהל העבודה במעקב אחר תיקון של הוראת בטיחות, שהחובה לקיומה מוטלת על מנהל העבודה, ולהבהיר כי חובה למנות עוזר בטיחות רק באתר בנייה שבו נדרש מינוי של מנהל עבודה.

על פי המוסד לבטיחות ולגיהות, החוק מחייב היום כי בכל אתר בנייה של מבנה שגובהו מעל 7 מטרים, ושטחו מעל 1,000 מטר מרובע, או באתרים מסוימים שמתבצעות בהם עבודות בנייה הנדסיות, ימונה עוזר בטיחות שיסייע למנהל העבודה בשמירה על ענייני הבטיחות באתר הבנייה.

לפני התיקון החדש לחוק, נדרש עוזר הבטיחות להיות גם עובד בנייה "בעל ניסיון מוכח של שנתיים לפחות בביצוע עבודות בנייה או עבודות בנייה הנדסית. לשם כך, יציג המועמד בפני גוף המקיים את ההכשרה הצהרת מעסיק המאשרת העסקת המועמד בביצוע עבודות בנייה או עבודות בנייה הנדסית". 

על פי התאחדות הקבלנים, בשל התעקשות המדינה כי עוזרי הבטיחות יהיו קודם פועלי בניין למשך שנתיים לפחות, חסרים היום באתרי הבנייה אלפי עוזרי בטיחות. עכשיו, עם ביטול הדרישה, יוכל כל אחד יכול ללכת לקורס, ללמוד את המקצוע, ולעבוד בו כמו בכל מקצוע אחר. בכוונת ההתאחדות לגייס לקורסים הבאים אנשים רבים, והיא אף החלה בקמפיין גיוס משותף עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, ומשרד השיכון, לטובת העניין. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אתר בנייהאתרי בנייההכנסתמשרד השיכוןהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...