מסתמנות הסכמות: דודו זבידה יקבל סמכויות ניהוליות בחנן מור כנציג מטעם הנושים

מסתמנות הסכמות בין חברת חנן מור ושותפות המימון של עסקת שדה דב הכוללת את דיסקונט, לאומי, הפניקס ומיטב. במסגרתן יוצב מנכ"ל מבנה לשעבר כדמות בעלת סמכויות ניהוליות מטעם הנושים בהנהלת החברה. שאיפת הצדדים היא להגיע להסדר מחוץ לכתלי בית המשפט, שיאפשר לחברה להמשיך להתנהל

שיתוף הכתבה
נציג הנושים דודו זבידה (תומר לוי)נציג הנושים דודו זבידה (תומר לוי)

מסתמנות הסכמות בין חברת חנן מור ושותפות (קונסורציום) המימון של עסקת רכישת קרקעות שדה דב בראשות בנק דיסקונט, אשר כוללת גם את בנק לאומי חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות מיטב. על פי ההסכמות המתגבשות, יגיעו הצדדים להסדר מחוץ לבית המשפט אשר יכלול את הצבתו של דודו זבידה כדמות בעלת סמכויות ניהוליות מטעם הנושים בהנהלת החברה. ההסכם מגיע זה על רקע הודעתו של מור שלא יעמוד בהתחייבויות הרבעוניות על הקרקע,  בסך 28 מיליון שקל שהיו אמורים להיות משולמים בסוף החודש.

זבידה, ששימש בעבר כמנכ"ל חברת הנדל"ן "מבנה", הוא גם מי שמנהל מטעם הנושים את המו"מ מול החברה. משיחות שקיים מרכז הנדל"ן עם גורמים המכורים בנושא עולה כי מטרת הצדדים היא לאפשר את המשך פעילות החברה מחד, לצד הגנה על האינטרסים של הגופים המממנים וכל זאת כאמור תוך הגעה להסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט. זאת לאחר בקשתה של חנן מור לעיכוב הליכים בשבוע שעבר. ב"כלכליסט" שחשף לראשונה את המשא ומתן דווח כי זבידה צפוי להגיע להסדר עם כל הגופים, אשר יכלול חלוקת מניות לנושים כנגד ויתור על תשלומי הריבית בפרויקטים כדי לא לגרום לקריסת הקבוצה.  עם זאת, בחנן מור אמרו שעדיין אין  הסדר חתום.

כזכור, בשבוע שעבר פנה בנק לאומי באופן עצמאי ובנפרד משאר הנושים לבית המשפט בדרישה לאכיפת שיעבוד ונקיטת הליכים נגד החברה בשל חובותיה לבנק. בעקבות זאת, שלחו דיסקונט והפניקס מכתב ללאומי וקראו לבנק למשוך את הבקשה, מכיוון שמדובר לטענתם בהפרת ההסכם בין חברי הקונסורציום.

בסוף 2021 רכשה חנן מור קרקע בשדה דב בעסקה של 1.5 מיליארד שקל, שלמימונה נטלה הלוואה של 1.3 מיליארד שקל מהנושים בריבית פריים פלוס 1%, שאותה נדרשה לפרוע עד לסוף 2024.

מחברת מור נדל"ן נמסר: "אנו מודים לנושים המרכזיים שלנו על הסכמתם ונכונותם לפעול יחד ולהגיע להסדר. בעל השליטה והחברה העמידו את טובת הלקוחות והמשקיעים לפני כל שיקול אחר, וייעשה כל מאמץ לעמוד בהתחייבויות.  אנו בטוחים שהנהלת החברה, בשיתוף נציג הנושים דודו זבידה שמונה היום, יעשו כל מאמץ בשבועות הקרובים ויגיעו להסדר לטובת כלל בעלי העניין בחברה, כך שיתאפשר המשך פעילותה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דודו זבידהחנן מורבנק דיסקונטבנק לאומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...