רשות שוק ההון ורשות ניירות ערך מגבשות מתווה לדחיית פירעון האג"ח בתקופת המלחמה

המדינה זורקת קרש הצלה לחברות הנדל"ן וחברות המימון החוץ בנקאי הציבוריות. עפ"י המתגבש יוכלו החברות לדחות את תשלומי פירעון האג"ח לתקופה של שנה. עם זאת, המתווה יוגבל אך ורק לחברות שמצבן היה תקין לפני פרוץ המלחמה

שיתוף הכתבה
מבנה הבורסה לניירות ערך בתל אביב (שאטרסטוק)מבנה הבורסה לניירות ערך בתל אביב (שאטרסטוק)

רשות שוק ההון והרשות לניירות ערך מנהלות דיון פנים ממשלתי לגיבוש מתווה שיקל בעיקר על חברות הנדל"ן ועל חברות האשראי החוץ בנקאי שנקלעו לקשיים בשל ההאטה החריפה בענף לצד סביבת הריבית הגבוהה, ולפיו יוכלו אותן חברות לדחות תשלומי בגין איגרות חוב שהנפיקו לתקופה בת שנה. המתווה מקודם לאור ההערכה כי בשל מצב הענף יתקשו אותן החברות לפרוע תשלומי אג"ח בחודשים הקרובים.

עם זאת, המתווה החדש מוגבל רק לחברות שהמצב שלהן היה תקין קודם לפרוץ המשבר הבטחוני, האג"ח שלהן בדירוג גבוה, ואשר צפויות לחזור לפעילות תקינה לאחר המלחמה. על פי ההערכות המתווה המתגבש יהיה מוגבל בזמן, לתקופה בת שנה. עוד על פי ההערכות ההקלה תהיה מותנית באישורם של שני שלישים מקרב בעלי החוב.

ההקלה תתבטא בהנחיית הגופים המוסדיים לתת תנאים מקלים יותר לחברות שהנפיקו את האג"ח המיועדות לפירעון. המטרה היא שתשלומי החוב לא ייחשבו ככאלה שיש לאשר אותם באופן פעיל, אלא בהסדר מקל יותר. לשם כך, אין צורך בפרסום חוזר או הוראת שעה, אלא בפרסום עמדה בלבד. המתווה משלים את חוק דחיית מועדים - הוראת השעה (חרבות  ברזל),המחייב את כל נותני האשראי, מהבנקים ועד לגופים המוסדיים ולחברות החוץ בנקאיות, לדחות תשלומי הלוואות ומשכנתאות בגין החודשים אוקטובר עד דצמבר לפחות.

 גם בזמן הקורונה ניסחה רשות שוק ההון עקרונות מנחים מוצעים "למתווה החלפה ודחייה זמנית של לוחות סילוקין של הלוואות ואג"ח", הרלוונטיים לגופים המוסדיים שמנהלים את חסכונות הציבור, ושמשמעותם מתן "מסלול ירוק" לדחייה זמנית של עד שנה בתשלומי אג"ח לחברות שנקלעו לקשיי תזרים בשל משבר הקורונה ומאמצי ההתגוננות מפניו.

עוד נציין כי גם בימים רגילים יש מנגנון לחברות ציבוריות שנקלעו לקשיים הדורש חוות דעת של מומחה ואישור בית משפט בתשלומים מהותיים. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מימון חוץ בנקאיאג"חחרבות ברזלרשות שוק ההוןרשות ניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...