תמורת 87 מיליון שקל: מנורה מבטחים הופכת לבעלת עניין בדוניץ-אלעד

מנורה מבטחים השלימה רכישה של 5.09% ממניות דוניץ-אלעד - יותר מ-456 אלף מניות. בכך מצטרפת מנורה להפניקס שמחזיקה בכ-8% מדוניץ-אלעד, שעוסקת בתכנון, בנייה ושיווק של פרויקטים למגורים

שיתוף הכתבה
רונן יפו (סיוון פרג')רונן יפו (סיוון פרג')

קבוצת דוניץ-אלעד הודיעה היום (ב') כי חברת מנורה מבטחים הפכה לבעלת עניין בקבוצה (אחזקה בשיעור 5% לפחות),זאת לאחר שמנורה השלימה רכישה של 5.09 אחוז ממניות דוניץ-אלעד, ממחזיקי מניות שונים בשוק. מדובר ברכישה בשווי של כ-87 מיליון שקל עבור 456,641 מניות.

מנורה מצטרפת להפניקס, שהחלה להיות בעלת עניין בדוניץ טרם החיבור עם חברת אלעד ישראל מגורים החדשה, וכן היא הגוף המוסדי המשמעותי ביותר, שמחזיק בכ-8% בחברה, הנתח הגדול יותר מצד המוסדיים מאז חיבור החברות ביוני 2022. בעלת השליטה המרכזית בדוניץ היא JTLV2 דרך חברה בת (43.42%). בעלי המניות המובילים של דוניץ לא מימשו את החזקותיהם, אלא מנורה פעלה על מנת לרכוש מניות מהציבור. 

רונן יפו, מנכ"ל קבוצת דוניץ-אלעד, אמר כ "רכישת המניות על ידי מנורה מבטחים, והפיכתה לבעלת עניין בדוניץ-אלעד היא בשורה ומהווה עבורנו הבעת אמון חד משמעית בקבוצה, בנכסיה ובעתידה. אנו בטוחים כי עשייתה של דוניץ-אלעד תמשיך להתרחב וכי הקבוצה תמשיך ליזום ולבנות שכונות מגורים איכותיות באיזורי הביקוש המובילים בישראל".

אורן מונטל, מנהל תחום השקעות כספי עמיתים במנורה מבטחים, מסר כי "להערכתנו חברות נדל״ן למגורים אשר אינן ממנופות ובעלות עתודות קרקע באזורי ביקוש עשויות ליהנות בשנים הקרובות מעליית ערך לאור הצפי לירידת הריבית והירידה בהתחלות הבנייה. לכן, זיהינו בחברת דוניץ הזדמנות להשקעה. לחברה הנהלה מנוסה, מינוף נמוך פרויקטים בביצוע ובתכנון לקראת ביצוע על קרקעות של החברה ובהליכי התחדשות עירונית ובאזורי ביקוש במרכז הארץ".

דוניץ אלעד עוסקת בייזום, תכנון, בנייה ושיווק של פרויקטים לבנייה למגורים, הכוללים כ-12,000 יח"ד בכ-30 פרויקטים בשלבי תכנון שונים הכוללים מעל 25 אלף מ״ר, בייעוד משרדים, תעסוקה ומסחר ועוד כ-39,000 מ״ר בייעוד חקלאי באזורי ביקוש. הפרויקטים הינם באזורי ביקוש מובהקים: תל אביב, ירושלים, רמת השרון, גבעתיים, ראשון לציון, חיפה, אור יהודה, הוד השרון, אשדוד וגבעת שמואל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנורהדוניץ-אלעדדוניץ אלעד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...