עיריית ירושלים בעימות חזיתי עם רמ"י: "לא נאפשר שום בנייה באזור בית החולים הדסה"

בעקבות הסכם השבת הקרקעות שנחתם אתמול בין רמ"י והדסה, במסגרתו אמורה רמ"י לקדם בניית 9,000 יח"ד בשטחים הפתוחים סביב בית החולים, יצא ראש עיריית ירושלים משה ליאון בגינוי חריף וקרא לצדדים לחזור בהם. גם ארגוני הסביבה תוקפים: "שלוחת הדסה היא שטח יער נהדר ושופע מעיינות המהווה בית גידול לצבי הארצישראלי שבסכנת הכחדה"

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים משה ליאון, על רקע בית החולים הדסה והקרקעות הסמוכות לו (ראובן קופיצ'ינסקי, שאטרסטוק)ראש העיר ירושלים משה ליאון, על רקע בית החולים הדסה והקרקעות הסמוכות לו (ראובן קופיצ'ינסקי, שאטרסטוק)

עוד בטרם יבש הדיו על הסכם השבת הקרקעות שנחתם אתמול (ג') בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והמרכז הרפואי "הדסה", יצאה עיריית ירושלים אמש בהודעת גינוי חריפה ואמירה כי לא תאפשר את בניית 9,000 הדירות אותה מתכננת רמ"י לקדם בשכונת עין כרם ובהר הצופים.

"עיריית ירושלים בראשותי לא תאפשר לקדם שום תוכנית בנייה בסובב הדסה מעבר לצרכיו המיידיים של בית החולים". אמר ראש העירייה משה ליאון בהודעה שפרסם, שבה קרא לכל המעורבים בהסכם לחזור בהם, שכן "ההסכם עומד בניגוד לאינטרס הציבורי, בניגוד לעמדה התכנונית של העיר ירושלים ובניגוד לערכים החברתיים של מדינת ישראל". ליאון הוסיף כי יפעל בכל דרך חוקית וציבורית על מנת למנוע את קידום תוכניות הבנייה באזור הזה.

מעיריית ירושלים נמסר עוד כי "כבר בחודש מאי 2021, הודיע ראש העיר במועצת העיר כי כל עוד לא ימוצו כל אפשרויות הבנייה במסגרת העיר ירושלים, בדרך של התחדשות עירונית וציפוף ובנייה גבוהה לאורך ציר הרכבת הקלה, העירייה לא תאפשר קידום תוכניות בנייה בשטחים ירוקים ופתוחים. ראש העירייה התייחס כבר אז באופן מיוחד ל"סובב הדסה", והצהיר כי כל עוד יכהן כראש עיריית ירושלים, הוא לא יאפשר לקדם שם תוכניות. "דברים אלה היו נכונים אז ונכונים לא פחות היום" אמר אתמול ליאון.

עוד נמסר, כי העירייה הגישה בעבר מכתב התייחסות והתנגדות להרחבת בית החולים מעבר לצרכיו המיידיים במסגרת תמ"א 1/20, למנהל התכנון ולמועצה הארצית לתכנון ובנייה. התנגדות זו מונחת בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה. "הדבר עוד חמור במיוחד לנוכח העובדה כי כל הגורמים המעורבים בהסכם יודעים כי עיריית ירושלים קידמה בשנים האחרונות תוכניות בנייה רבות ובעיר ירושלים קיימות תוכניות מאושרות לבניית אלפי יחידות דיור, כך שאין בעת הזאת כל מצוקת דיור בעיר, שתצדיק פגיעה כה חמורה בערכים כה חשובים", מסרו בעיריית ירושלים.

בארגונים הירוקים זועמים: "רומסים את הציבור"

התנגדויות נוספות להסכם העקרונות, התקבלו גם מארגוני איכות סביבה. מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "תמוה מאוד לראות כיצד מתכננים שכונה חדשה, באזור בו ראש העירייה הצהיר מספר פעמים, שהשטח מבחינתו עתיד להישאר יער והוא אף נתן הנחייה לקק"ל, לתכנן תכנית יער בשטח זה ממש. החברה להגנת הטבע, תיאבק בכל כוחה, על מנת לשמור על שלוחת סובב הדסה, כשטח פתוח וטבעי".

"לצערנו, מדובר בבשורה רעה מאוד לעיר ירושלים ולטבע הארצי. ירושלים היא העיר הגדולה בישראל ובשנים האחרונות מתקיימת בה תנופה של תוכניות התחדשות עירונית , שמקדמות את השכונות הקיימות ומחזקות אותן. העיר לא צריכה להתפשט על חשבון השטחים הפתוחים, שמגינים עליה אלא לחזק את השכונות הקיימות ולשפר אותן. שלוחת הדסה, היא שטח יער נהדר וערכי מאוד, המהווה בית גידול לצבי הארצישראלי, מין בסכנת הכחדה. במרחב ישנם  מעיינות, שמהווים חלק מהתרבות המקומית של תושבי העיר, והבנייה המתוכננת, עלולה לייבש אותם. המרחב של סובב הדסה, מהווה חלק מהמסדרון האקולוגי הארצי של נחל שורק ובנייה עליו, תפגע אנושות בתפקודו".

מתנועת "מצילים את הרי ירושלים" נמסר כי "במקום לדאוג לציבור, רמ"י ובית החולים הדסה, רומסים אותו ועוד בזמן מלחמה. התנועה ואלפי חבריה ותומכיה, ימשיכו לדאוג שהרי ירושלים יהיו ירוקים ומוגנים מבחינה סטטוטורית, לשנים קדימה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםרמ"יהחברה להגנת הטבעשטחים פתוחיםהדסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...