אושרה תוכנית ענק לשכונה בת 2,500 דירות על שטח "מחנה רחבעם" ברמלה

על פי התוכנית של רמ"י שהוועדה המחוזית אישרה למתן תוקף, השכונה תוקם על חלק משטח המחנה הצבאי רחבעם, כשהבנייה תהיה עד 18 קומות למגורים ועד 20 לתעסוקה. התוכנית כוללת 90 אלף מ"ר לתעסוקה. דרך חדשה תוביל אל תחנת רכבת עתידית ושימור המחנה הצבאי הוותיק מימי המנדט הבריטי

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית במתחם רחבעם ברמלה (מילוסלבסקי אדריכלים)הדמיה של התוכנית במתחם רחבעם ברמלה (מילוסלבסקי אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז המרכז אישרה השבוע למתן תוקף תוכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יחד עם עיריית רמלה - 'שכונת רחבעם', המתוכננת על חלק משטח המחנה הצבאי רחבעם ברמלה, להקמת שכונת מגורים חדשה בת כ-2,550 יח"ד. התוכנית כוללת גם 50 יח"ד למלונאות. 

התוכנית משתרעת על כ-375 דונם וגובלת עם כביש 40 מצפון וכביש 431 מדרום. היא גורעת קרקע משטח המחנה הצבאי רחבעם לטובת הרחבת שכונת קריית האומנים. כאמור יוקמו 2,550 יח"ד בבניינים עד 18 קומות, מתוכן 300 יח"ד לדיור מוגן. לצד זה, יוקצו כ-66 דונם למבני ציבור, כ-5 דונם לספורט ונופש, כ-60 דונם לשטחים פתוחים וכן יוקם אזור תעסוקה חדש בשטח של כ-90 אלף מ"ר, בחלקה הצפוני של התוכנית, ובו מבנים של עד 20 קומות. כאשר בחלקה הדרום-מזרחי של התוכנית מתוכננת דרך חדשה שתוביל אל תחנת רכבת עתידית.  

הדמיה של התוכנית במתחם רחבעם ברמלה (מילוסלבסקי אדריכלים)הדמיה של התוכנית במתחם רחבעם ברמלה ( מילוסלבסקי אדריכלים )

 במסגרת התוכנית, המחנה הצבאי הוותיק, מימי המנדט הבריטי, יוגדר כמתחם לשימור. לאורך חלקה המזרחי של התוכנית ובצמוד למחנה הצבאי הקיים מתוכננת טיילת היקפית המתחברת לשטח ציבורי פתוח מרכזי בסמוך למתחם השימור. עוד התכנון ממשיך את הרקמה הבנויה בשכונת קריית האומנים ומתחבר אליה באמצעות רשת דרכים חדשה אשר תגשר ותיצור המשכיות ורציפות בין השכונות. זאת בנוסף לשבילי הולכי רגל ואופניים אשר יחברו בין אזורי המגורים למוקדי תעסוקה וליתר השטחים בשכונה.

 הפרויקט תוכנן ע"י משרד ' מילוסלבסקי אדריכלים ', תכנון אדריכלית מיה בן שמואל ואדריכלית אדל חיימוף. בהנחיה והובלה של מתכנן מחוז מרחב דוד אמגדי.

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על אישור התוכנית וציינה כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות רבה לעיר רמלה ולמרחב כולו לאור העובדה שהיא מייצרת רצף בינוי מרקמי בין שני כבישים בין עירוניים מרכזיים ושומרת על נגישות מרבית בעזרת פיתוח מערכת דרכים חדשה שגם תוביל אל תחנת רכבת חדשה, זאת בנוסף לשבילי הולכי רגל ואופניים שיחברו בין השכונה החדשה לאלה הקיימות. התוכנית גם כוללת מתחם תעסוקה חדש שיהוה מוקד משיכה של פנאי ומסחר לרווחת תושבי האזור. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנייה חדשהעיריית רמלהרמ"ירמלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...