בהיקף של 250 מלש"ח: קרן בניהול טופ קפיטל חתמה על עסקאות לליווי 4 קבוצות

פרסום ראשון: בקרן שותפים בין היתר בית ההשקעות ילין לפידות והפניקס ביטוח. במסגרת העסקה האחרונה שחתמה הקרן, עם קבוצת רכישה בטבריה, ייבנו 144 דירות על חוף הדקל. עסקאות נוספות נחתמו בנתניה, בת ים ועתלית. "רוב הקבוצות מאופיינות בשיעור LTV נמוך ופיזור של ההלוואה על פני מספר רב של לווים, מאפיינים שמקטינים מאד את רמת הסיכון"

שיתוף הכתבה
פולי טטרו על רקע הפרויקט המקודם בליווי כספי הקרן בנתניה (טופ קפיטל) פולי טטרו על רקע הפרויקט המקודם בליווי כספי הקרן בנתניה (טופ קפיטל)

קרן על סך 250 מיליוני שקלים המנוהלת על ידי חברת המימון החוץ בנקאי " טופ קפיטל " במטרה לממן פרויקטים של קבוצות רכישה, השלימה בימים האחרונים את מכירת מלוא סכום ההתחייבות שניתנה על ידי משקיעי הקרן (Full deployment). הקרן, שהוקמה בה שותפים בין היתר בית ההשקעות ילין לפידות כמשקיע עוגן, הפניקס ביטוח, בית ההשקעות אנליסט, הבנק הבינלאומי וגלעד פנסיה חתמה על עסקאות למימון ארבעה פרויקטים בנתניה, בת ים, עתלית וטבריה.

מדובר באינדיקציה נוספת להתעוררות עולם קבוצות הרכישה, על רקע רמת הריבית הגבוהה, אשר הופכת את יזמות הנדל"ן הקלאסית לרווחית פחות מבעבר.

במסגרת העסקה האחרונה שחתמה הקרן, עם קבוצת רכישה בטבריה, צפויה הקבוצה להקים 144 דירות בבניין אחד על חוף הדקל. בבת ים צפויה הקבוצה לבנות 113 דירות במגדל בשכונת פארק הים. בנתניה מקימה הקבוצה 64 דירות ו-1,000 מ"ר מסחר בשכונת קריית השרון ואילו בעתלית מקימה הקבוצה 11 וילות על מגרש שנרכש מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י). לכל הפרויקטים ניתן מימון לתקופה של שנתיים עד שנתיים וחצי.

לדברי פולי טטרו, שותף מייסד בחברה, שתיים מתוך ארבע הקבוצות, בבת ים ונתניה, הן קבוצות "היסטוריות" שהתבססו על החזקה משותפת של מספר רב של בעלים במגרש ספציפי. בעתלית התאגדה קבוצת רוכשים לרכישה משותפת של מגרש מרמ"י, ובטבריה מדובר בקבוצת רכישה שהוקמה נוהלה על ידי מארגן מקצועי, על פי המודל שהיה פופולרי עד לפני עשור.

" טופ קפיטל רואה בקבוצות הרכישה מנוע משמעותי", אמר טטרו ל" מרכז הנדל"ן . "רוב הקבוצות מאופיינות בשיעור LTV (יחס הלוואה לשווי נכס) נמוך ופיזור של ההלוואה על פני מספר רב של לווים, מאפיינים שמקטינים מאד את רמת הסיכון. מאפיין נוסף הוא שרוב הקבוצות מתאגדות באזורי הביקוש, כך שאם חס וחלילה הדברים משתבשים בדרך ויש קושי להחזיר את ההלוואה, הנכסים שבהם מחזיקות הקבוצות הם סחירים וניתנים למימוש בקלות יחסית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טופ קפיטלפולי טטרומימון חוץ-בנקאימימון עסקאות נדל"ןקבוצות רכישה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...