הפיקוח על הבנקים מציע: פטור מרגולציה על אשראי לבניית ממ"ד והגדלת מימון בשעבוד דירת מגורים

הטיוטה שפורסמה מציגה צעדים שמטרתם להקל על הציבור, כולל פטור ממגבלות רגולטוריות למתן אשראי של עד 200,000 ש"ח לבניית ממ"ד בהליך מזורז, ואפשרות לאשראי בשיעבוד דירת מגורים על ידי הגדלת שיעור המימון המירבי ל-70% מערך הנכס

שיתוף הכתבה
הבניין הראשי של בנק ישראל בקריית הממשלה בירושלים (שאטרסטוק) הבניין הראשי של בנק ישראל בקריית הממשלה בירושלים (שאטרסטוק)

הפיקוח על הבנקים פרסם אתמול (ב') טיוטה להתייעצות הציבור שנשלחה לבנקים ולסולקים, המציגה צעדים נוספים שמטרתם להקל על הציבור בזמן המלחמה. זאת במסגרת הוראת השעה הזמנית הייעודית למלחמה בתחום האשראי, הן לבניית ממ"ד והן להלוואה בשעבוד. 

הצעד הראשון הוא מתן פטור ממגבלות רגולטוריות (כדוגמת שיעור מימון, יחס החזר מהכנסה)  למתן אשראי של עד 200,000 ש"ח המיועד לבניית ממ"ד, שהיתר הבנייה לבנייתו ניתן בהליך מזורז שעליו הכריזו פיקוד העורף ומנהל התכנון בעקבות המלחמה. 

הצעד מתייחס לאישורים  של פטור להיתר ממ"ד בצמודי קרקע שאישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה באוקטובר האחרון. על פי ההליך שקובעות התקנות, על המעוניין להקים ממ"ד לפנות לעורך בקשה – אדריכל , מהנדס או הנדסאי על מנת שיכין את הבקשה להוספת ממ"ד, וזו מוגשת ישירות לאישור פיקוד העורף. לאחר מתן האישור, רשאי המבקש להתחיל בבנייה.

כמו כן ההוראה מתייחסת להחלטת המועצה על הליך מהיר לתוספת ממ"דים ותוכנית לחיזוק מבנים קיימים: בתוכנית מתאר ארצית חדשה שתאפשר מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל חלקי הארץ (תמ"א/ 40/ א/ 1/1) בסטייה מתוכנית מפורטת, כהרחבה של התוכנית שחלה על יישובי הצפון. 

הצעד השני הוא מתן אפשרות לקבלת אשראי לכל מטרה (למעט זכות במקרקעין) בשיעבוד דירת מגורים, על ידי הגדלת שיעור המימון המירבי בהלוואות אלו מ-50% ל-70% מערך הנכס, ובלבד שסכום ההלוואה שמעל שיעור מימון של 50% לא יעלה על 200,000 ש"ח.

כמו כן לאור הימשכות המלחמה, האריך הפיקוח על הבנקים את תוקף הוראת השעה מנובמבר  לגבי ניהול בנקאי תקין, עד ליום 31.3.2024.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנקיםפיקוחממ"דהמפקח על הבנקיםבנק ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...