אושרה התוכנית לפיתוח כפר קאסם: 1,500 דירות ו-6,400 מ"ר למסחר

התוכנית שהוגשה על ידי הרשות המקומית ממוקמת על 270 דונם בחלק הצפוני של היישוב, כשחלק מהמגרשים פרטיים ועליהם הבנייה תהיה נמוכה, וחלק של רמ"י ועליהם בנייה בגובה 9-13 קומות. בנוסף ישוקם נחל כפר קאסם ויוקם פארק

שיתוף הכתבה
כפר קאסם (שאטרסטוק)כפר קאסם (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית מרכז אישרה היום (ג') למתן תוקף את התוכנית לפיתוח צפון כפר קאסם, שהוגשה על ידי הרשות המקומית כפר קאסם, ומשנה את ייעוד השטח משטח חקלאי, לשטח למגורים ולמוסדות ציבור. 

התוכנית מתפרשת על שטח כולל של 270 דונם, והיא ממוקמת בחלקו הצפוני של כפר קאסם ועתידה להשלים בכך את פיתוח חלקו הצפון מזרחי של היישוב. היא כוללת את בנייתן של 1,450 יחידות דיור חדשות, שחלקן ייבנו במגרשים פרטיים וחלקן במגרשים השייכים לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י). 10% מכלל היח"ד יהיו קטנות עד 80 מ"ר, וכל יח"ד תקבל מרפסת בשטח של 12 מ"ר.

השטחים בבעלות פרטית מוצעים לפיתוח במתכונת של בנייה משפחתית עצמית, בצפיפות נמוכה יותר ודפוסי מגורים מסורתיים של בנייה רב דורית. שטחי המדינה מוצעים לפיתוח בצפיפות גבוהה יותר ובבנייה בגובה של 9-13 קומות. 

בנוסף, התוכנית מציעה כ-6400 מ"ר עבור שטחי מסחר שישולבו כחזית מסחרית במבני המגורים, ו-12.5 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור. התוכנית כוללת גם הנחיות לגבי שיקום ופיתוח נחל כפר קאסם אשר ממוקם בצפון השטח, וכן לגבי פיתוח פארק בהיקף של 50 דונם לרווחת התושבים מסביבו של הנחל. התוכנית תוכננה על ידי משרד עאמר מחמוד הנדסה ואדריכלות, ועודד גלרון אדריכלות.

לדברי מתכננת מחוז מרכז במנהל התכנון, טלילה הראל, ״מדובר בתוכנית המציעה תוספת יח"ד משמעותית בצפון כפר קאסם שהינה חלק מהפיתוח המוצע בצפון העיר, בהתאם לתוכנית הכוללנית. היא נותנת מענה למצוקת המגורים במגזר הערבי ומציעה תכנון עכשווי ופיתוח שטחי ציבור ומסחר לרווחת התושבים״.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, מיכה גדרון, אמר היום כי "מדובר בתוכנית הכוללת מצד אחד דיור רב-דורי על קרקע פרטית בחברה הערבית, ומאידך בינוי חדש של עד 13 קומות בקרקע מדינה. בנוסף, התוכנית מסדירה את נחל כפר קאסם ומציעה פיתוח פארק עירוני לטובת כלל תושבי העיר לאורכו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"יהוועדה המחוזית מרכזכפר קאסםמיכה גדרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...