המחוזי האריך בשבועיים את עיכוב ההליכים לחנן מור; דחה את בקשת לאומי לקביעת דיון באכיפת שעבודים 

בית המשפט בת"א קיבל את בקשת קבוצת חנן מור והאריך את צו עיכוב ההליכים נגדה, בנוגע לחובות בסך 2.7 מיליארד שקל, עד ל-11 בינואר. השופט על בקשת לאומי לקבוע דיון באכיפת השעבודים: "כמו תליית חרב דמוקלס מעל ראשי המבקשות"

שיתוף הכתבה
חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל אתמול (ד') את בקשת קבוצת חנן מור וחברות הבת שלו להארכת צו עיכוב ההליכים נגדה, עד 11 בינואר 2024. הבקשה התקבלה בהיעדר התנגדויות, אך השופט חגי ברנר דחה את בקשת בנק לאומי לקבוע כבר כעת מועד לדיון בבקשה לאכיפת שעבודים נגד מי מהמבקשות, "משום שהדבר משול לתליית חרב דמוקלס מעל ראשן של המבקשות, ויהיה בכך משום כרסום מסוים בצו לעיכוב הליכים". 

כזכור, שלשום הגישו בקבוצת חנן מור בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בת"א, באמצעות מנהל ההסדר עו"ד אוהד גינדס, כדי שיאריך את צו עיכוב ההליכים שהוצא ב-28.11 בנוגע לחובות בסך 2.7 מיליארד שקל של הקבוצה. בבקשה קרא מנהל ההסדר עו"ד גינדס להגיע לפשרה, וטען כי קוים תהליך אינטנסיבי של שיחות ופגישות עם הנושים, אך הודה: "עדיין אין פריצת דרך, וקיים חשש שכל נושה יידחק לפעול עצמאית". מנהל הקבוצה והאחראי להסכם עם הנושים דודו זבידה נתן את הסכמתו.

הנושים כוללים בעיקר את הקונסורציום, בראשות דיסקונט, לגבי הקרקע בשדה דב  שלו חייב מור 1.3מיליארד שקל וכולל גם את לאומי, הפניקס ומיטב. לגבי פרויקטים אחרים של מור, הנושים כוללים בין היתר את לאומי, מזרחי-טפחות, הראל וקרן ריאליטי וכן מחזיקי אג"ח.

גינדס כתב בבקשה כי "קיים גם חשש, שכל נושה יבחר, או יידחק לפעול באופן עצמאי על מנת להקטין חוב ספציפי, הגם שמהלך כזה יפגע ביעילות המצרפית לנושים בכללותם. לכן, מטרת השיח עם הנושים הנה לאתר את אותה נקודה שבה הסדר החוב טוב לנושים, יותר מהאלטרנטיבה של פירוק וכינוסי נכסים ספציפיים".  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דודו זבידהחנן מורבנק לאומיעיכוב הליכים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...