רשות המיסים ורשות ההשקעות מציעות הטבות מס ליזמים שיתקשרו עם המדינה לשיכון מפונים

הגופים הודיעו היום (ה') כי יזמו הקלות במסלול "דירות להשכרה" בחוק לעידוד השקעות הון, במטרה להגדיל את מלאי הדיור להשכרה עבור 100 אלף המפונים מעוטף עזה והצפון. זאת בשל הצורך למקם אותם בפתרונות דיור קבועים, ולא במלונות

שיתוף הכתבה
מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' (אביחי סוחר)מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' (אביחי סוחר)

רשות המסים ורשות ההשקעות במשרד הכלכלה הודיעו היום (ה') כי יזמו הקלות במסלול "דירות להשכרה" בחוק לעידוד השקעות הון, במטרה להגדיל את מלאי הדיור להשכרה עבור 100 אלף המפונים מעוטף עזה והצפון. זאת בשל הצורך למקם אותם בפתרונות דיור קבועים, ולא במלונות.

במסגרת ההקלות, כדי לפשט ולזרז את תהליך האכלוס של המפונים, יזמים בעלי בניינים למגורים יכולים לפנות ולבקש את אישור מנהלת ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה במסלולים הקיימים לחוק עידוד השקעות הון העוסק בהטבות מס לבניינים להשכרה ובניין לשכירות מוסדית, כדי להתקשר עם חברה ממשלתית לאכלוס הדירות בבניין על ידי אוכלוסיית המפונים, זאת במקום לחתום על חוזה מול כל אחד מהדיירים.

החוק הקיים מעניק הטבות בתנאים הבאים: לפחות מחצית מהבניין הנבנה מיועד להשכרה למגורים, הדירות מושכרות במשך 5 שנים לפחות מתוך 7 השנים הראשונות מתום הבנייה. במקרה של בנייה מוסדית (קרנות ריט) שאינה בפריפריה יש צורך כי לפחות 10 דירות יוקצו להשכרה או 66% מכלל הדירות בבניין, ובפריפריה נדרש כי יוקצו לפחות 6 דירות להשכרה או לפחות שליש מהדירות בבניין.

הזכאים יכולים לזכות בהטבות המס הבאות: פחת מואץ בגובה 20% לשנה; שיעורי מס על הכנסה חייבת או שבח ריאלי ממכירה או מהשכרה של בנין חדש להשכרה, יעמדו על: 11% לחברה, 20% ליחיד, 18% למשקיע חוץ.

עוד נמסר מהגופים כי כבר בימים אלה רשות המיסים ורשות ההשקעות פועלות למתן מענה מהיר באופן פרטני ליזמים בעלי בניינים למגורים, וכבר אושר לחברה בעלת בניין דירות למגורים, שמחזיקה בכתב אישור מהמנהלה במסלול "בניין להשכרה", להתקשר עם חברה ממשלתית לאכלוס הדירות בבניין זה על ידי אוכלוסיית המפונים. 

יזם שיפנה למנהלה ויקבל אישור, יהיה זכאי להטבות במס בהתאם להטבות בחוק: פחת מואץ ומיסוי נמוך על ההכנסות מהבניין, כל זאת בכפוף לעמידה בכל התנאים בחוק עידוד השקעות והנהלים של רשות ההשקעות.

עוד נקבע, כי לאחר תום תקופת ההשכרה לחברה הממשלתית, השכרת הדירות לדיירים אחרים (יחידים) תהיה פטורה ממס בכפוף לעמידה בהוראות חוק מע"מ. מכירת הדירות, ככל שתיעשה על פי הוראות חוק עידוד ובכפוף לעמידה ביתר התנאים הקבועים בו, תהיה פטורה ממס לפי הסעיף הרלוונטי בחוק מע"מ.


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המסיםרשות ההשקעותחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...