בקרוב בישראל? כך פותרים את מצוקת הדיור המטורפת בהונג-קונג

הונג-קונג תשקיע 80 מיליארד דולר בבניית אי מלאכותי בשטח של כ-10 קמ"ר שיכיל מקום לכ-260 אלף יחידות דיור חדשות - 70% מהן יהיו דירות דיור ציבורי מסובסדות

שיתוף הכתבה
צילום אווירי: הונג-קונגצילום אווירי: הונג-קונג

ישראל היא לא היחידה שסובלת ממצוקת דיור, והמצוקה אצלנו אף מתגמדת לעומת זאת שממנה סובלים תושבי הונג קונג. המדינה ברפובליקה העממית של סין מונה כיום כ-7.4 מיליון איש שמצטופפים על שטח של כ-1,100 קמ"ר - צפיפות מטורפת של כ-6,500 איש לקמ"ר. בישראל הקטנה לשם השוואה, כ-9 מיליון איש מצטופפים על שטח של כ-21 אלף קמ"ר (חלקים גדולים ממנה הם שטח מדברי), וצפיפות האוכלוסייה עומדת על כ-387 איש לקמ"ר.

 

בהונג קונג, לעומת ישראל, חושבים בצורת יצירתית עד מאוד על דרכים לפתור את מצוקת הדיור. אחת מהן היא בניית איים מלאכותיים שיגדילו את שטח המדינה ויספקו עוד שטחים לבניית דירות מגורים לתושבים.

 

שר הבינוי ההונג-קונגי מייקל וואנג אמר לאחרונה כי הונג קונג תשקיע 80 מיליארד דולר בבנייה של אי מלאכותי מהגדולים ביותר שנבנו בעולם - בשטח של כ-10 קמ"ר בסמוך לאי לנטאו (Lantau), האי הגדול ביותר מהאיים בהונג קונג. האי שייבנה צפוי להכיל כ-260 אלף יחידות דיור חדשות, לדברי השר, כש-70% מהן יהיו דירות דיור ציבורי במחיר מסובסד. בישראל אפשר רק לחלום על שיעורים כאלה של דיור ציבורי, עם כל הכבוד לתוכנית "לגור בכבוד" של גלנט ורזניק. 

 

הונג קונג הפכה בשנים האחרונות למרכז פיננסי עולמי מוביל, ומחירי הדיור זינקו בה בהתאם לרמות בלתי הגיוניות – זינוק של כ-130% בשני העשורים האחרונים. היא מדורגת מבין הערים היקרות ביותר למחיה בעולם. 

 

התוכנית של הונג קונג זכתה לביקורת מארגון גרינפיס העולמי שטענה כי המדינה צריכה לפתח את הקרקעות הקיימות שיש לה שכרגע בעלות ייעוד חקלאי, בטענה כי זה יהיה יותר הגיוני מבחינה כלכלית וכן משיקולי איכות הסביבה כמובן. 

 

צילומים: שאטרסטוק

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מצוקת הדיורנדל"ן בחו"להונג קונג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...