שאמה הכהן: "בכוח כבר אי אפשר להשיג דבר בעיריית רמת גן"

ראש עיריית ר"ג פוצץ דיון בוועדה המקומית: "הקבלנים מגדפים אותי ומנסים לפעול פיזית נגדי; אינטרסנטים מסיתים תושבים ומנסים להפעיל לחץ על חברי הוועדה"

שיתוף הכתבה
כרמל שאמה הכהן כרמל שאמה הכהן

ראש עיריית רמת גן הנכנס כרמל שאמה הכהן פוצץ דיון שנקבע בוועדה המקומית רמת גן בנושא מסמך המדיניות החדשה להתחדשות עירונית בעיר – בטענה כי קבלנים ויזמים שהגיעו לדיון גידפו אותו וניסו להפעיל עליו אלימות כדי לגרום לו שלא לאשר את ההחלטה. 

נסביר כי שאמה הכהן, שנבחר לראשות עיריית רמת גן באוקטובר האחרון, מבקש לצמצם משמעותית את הכדאיות של פרויקטי תמ"א 38/2 הריסה ובנייה וכן חיזוק ועיבוי, שלטענתו אושרו ללא הבחנה ע"י ראש העיר הקודם ישראל זינגר. עם כניסתו לתפקיד, שאמה הכהן עצר לגמרי את פרויקטי התמ"א החדשים שבאו לאישור הוועדה המקומית עד לגיבוש מדיניות מוסדרת.

בפוסט שפירסם בפייסבוק שלו אתמול בערב, שאמה הכהן כותב "סגרתי כרגע את ישיבת ועדת התכנון והבנייה מיד בתחילתה, לאור העובדה שהקבלנים ואינטרסנטים שונים ניצלו את הפתיחות והשקיפות חסרת התקדים שהנחלנו תוך שהם מסיתים תושבים ומפריעים לנהל את הישיבה. עשרות בעלי עניין ניצלו את פתיחת הדלתות שהחלנו על דיוני הוועדה, נכנסו לאולם והתעקשו להמשיך ולעמוד על ראשיהם של חברי הוועדה ולהפעיל עליהם לחץ. לאחר שהתרעתי, סגרתי את הישיבה תוך שהקבלנים מגדפים אותי ומנסים לפעול פיזית נגדי". 

הפוסט זכה להמון תגובות - חלקן מתושבים שמשבחים את שאמה הכהן על החלטתו בטענה שהוא עוצר את הבלאגן בעיר, וחלקן של קבלנים שלא אוהבים את המדיניות החדשה ושל תושבים ששוקלים לבצע תמ"א בבניין שלהם ועם המדינות החדשה לא בטוח שיצליחו. 

מסמך המדיניות החדש שגיבש שאמה הכהן ביחד עם יו"ר הוועדה המקומית אדם קניסברגר, מבקש לצמצם את שטחי הבנייה בפרויקטי תמ"א, בטענה כי הם מכבידים מאוד על התשתיות הקיימות של העיר ולא תורמים לפיתוח תשתיות חדשות כמו שפרויקטי פינוי בינוי במתחמים שלמים למשל, כן עושים. המסמך מקטין את שטחי הבניה בשלושה רבדים: במספר הקומות שיינתן לבנות, בקרבה של הבניין לקו המגרש ובמספר הדירות בכל בניין. 

כך, ברוחב כביש של 10-8 מטר תותר בנייה של עד 7 קומות בלבד; ברוחב כביש של עד 12 מטר אפשר יהיה לבנות עד 8 קומות; ברחובות שרוחב הכביש בהם מעל 12 מטר תתאפשר בנייה של עד 9 קומות. קודם לכן ניתן היה לבנות עד 10 קומות ברוב הפרויקטים.

בנוסף, המסמך מקטין את השטח הכולל של הבניין החדש שייבנה: במגרשים בשטח של עד 600 מ"ר הבניין יצטרך להתרחק לפחות 3.6 מטר מקו המגרש לעומת 3 מטר קודם לכן. 

מבחינת מספר הדירות בכל בניין, בבניין בן 8 קומות יהיה ניתן לבנות עד 21 דירות, לעומת 24 דירות לפני כן. 

לפי הערכות שמאים, שלושת מרכיבים אלה יביאו לצמצום של מאות מטרים בזכויות הבנייה בכל פרויקט תמ"א, וקבלנים כבר דואגים לרווחיות ולכדאיות הכלכלית שמוטלת בספק. 

"מי שחושב שבהטלת מורא ואיומים ימשיכו בעיר לבנות ללא הבחנה, יבין ויפנים בקרוב שימי (צבי) בר ו(ישראל) זינגר חלפו מהעולם, ושבכוח ובשוחד יותר אי אפשר להשיג דבר בעיריית רמת גן. נעשה סדר בעיר וההחלטה תעבור עוד לפני ליל הסדר למרות הבריונות שהופעלה הערב", כתב שאמה הכהן.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית רמת גןכרמל שאמה הכהןתמ"א 38/2הוועדה המקומית ברמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...