חוזרת לממש: חנן מור מוכרת לשתית קרקע בחיפה עבור 175 מלש"ח

עבור המגרש בשכונת נאות פרס בחיפה, ניתן היתר חפירה ודיפון לבניית פרויקט בן 419 דירות, מהן 249 דירות מחיר למשתכן. העסקה באה בשיאו של ניסיון של החברה להגיע להסדר חוב מול נושיה, תחת המנהל המיוחד מטעם הנושים דודו זבידה. בתחילת השבוע נענה ביהמ"ש לבקשת חנן מור והאריך את הצו לעיכוב הליכים עד ל-31 בינואר.

שיתוף הכתבה
דודו זבידה (תומר לוי)דודו זבידה (תומר לוי)

קבוצת חנן מור אחזקות בע"מ הודיעה היום (ה') כי מכרה קרקע שהייתה בבעלות חברה בת בשכונת נאות פרס בחיפה בסכום של 175 מיליון שקל. על פי דיווח ב"כלכליסט", הרוכשת היא "קבוצת שתית". הקרקע הייתה בבעלות "קחם חברה להשקעות", שהיא חברת בת של חנן מור.

מדובר על קרקע בהיקף של כ-22 דונם. בתחילת ספטמבר 2023 אישרה ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לבצע במקום עבודות דיפון, חפירה וביסוס לשני מגרשים לבניית 419 דירות, בהן 249 דירות במסגרת מחיר למשתכן . מדובר בחלק מפרויקט ל-4 מגרשים שעליהם מתוכננות 839 דירות סה"כ. עלות הנכס בדוחותיה הכספיים של החברה עמדה על 262 מיליון שקל, נכון ל-30 בספטמבר 2023, וקרן החוב לבנקים המלווים עמדה על 166 מיליון שקל סה"כ.

את חנן מור ייצגו בעסקה עורכי הדין רונן מאור ונוי פנחסי ממשרד עורכי דין פירון. את שתית ייצג עורך דין עופר גראור ממשרד אטיאס גראור וישינסקי ענבר.

חנן מור נמצאת בהליך גיבוש הסדר חוב בניהולו של המנהל המיוחד דודו זבידה. בתחילת נובמבר 2023 הגיש בנק לאומי בקשה לכינוס נכסים נגד חנן מור, בין היתר בשל הקרקע בחיפה, שרכישתה מומנה על ידי לאומי ומספר גופים נוספים. מור אמור היה לפרוע את האשראי בסך 90 מיליון שקל ללאומי בגין הקרקעות בחיפה בסוף אפריל 2023, ואשראי זה הוארך 3 פעמים, אך מור לא עמד בהתחייבויות שנתן. בהמשך אותו החודש, הגישה החברה לביהמ"ש בקשה לצו עיכוב הליכים, וחשפה כי סך חובותיה עומדים על 2.7 מיליארד שקל.

בתחילת השבוע הודיע ביהמ"ש המחוזי בתל אביב כי הוא נענה לבקשת חנן מור והאריך את הצו לעיכוב הליכים נגד קבוצת חנן מור עד ל-31 בינואר. מדובר בבקשה שהוגשה ב-11 בינואר מטעם מור ושמונה חברות בנות באמצעות הממונה על ההסדר עם נושי חנן מור בשדה דב, אהוד גינדס. מדובר בהארכה שנייה לאחר שבסוף דצמבר כבר האריך בית המשפט  את המועד, עד ל-11 בינואר.

נושיה של חנן מור כוללים בעיקר את הקונסורציום בראשות בנק דיסקונט, לגבי הקרקע בשדה דב, שלו חייב מור 1.3מיליארד שקל וכולל גם את לאומי, הפניקס ומיטב. לגבי פרויקטים אחרים של מור, הנושים כוללים בין היתר את לאומי, מזרחי-טפחות וקרן ריאליטי וכן מחזיקי אג"ח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דודו זבידההקפאת הליכיםחנן מורשתיתחיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...