חנן מור מוכרת לעמרם אברהם ושי-חי קרקע ברמת גן תמורת נטילת חוב של 178 מיליון שקל ללאומי

בקרקע שבמתחם תל השומר ניתן לבנות 158 דירות, 66 מהן במחיר מופחת. ערב המלחמה הייתה קבוצת מור במגעים מתקדמים למכירת הקרקע לעמרם אברהם עבור 165.5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)

חנן מור ממשיכה לממש נכסים במסגרת הנסיונות להסדיר את חובותיה, ומוכרת לחברות עמרם אברהם ושי-חי שבשליטת עופר ביטון קרקע בתל השומר ברמת גן תמורת נטילת חוב של 178 מיליון שקל לבנק לאומי. היום (א') הודיעו החברות לבורסה על חתימת העסקה בסוף השבוע, במסגרתה נמכרה חברת הפרויקט לעמרם אברהם ולשי-חי. עוד על פי ההסכם, חנן מור תמחה לרוכשים את זכותה להחזר הלוואת הבעלים בסך כולל של 47.7 מיליון שקל.

המדובר בקרקע בשטח של כ-7.7 דונם המיועדת לבניית 158 דירות, מהן 66 יחידות דיור מוזלות לזכאי משרד הבינוי והשיכון ועוד 92 יחידות דיור המיועדות לשיווק במחירי השוק. החוב שהרוכשות ייטלו על עצמן מסתכם ב-178 מיליון שקל לבנק לאומי - 175 מיליון שקל  בתוספת ריבית 3 מיליון שקל, כולל שעבודים. יש לציין כי שוויה של הקרקע בדו"חות הרבעון השלישי הוא כ-166 מיליון שקל.

מדובר בקרקע שחנן מור היתה במגעים מתקדמים למכירתה לעמרם אברהם ב-165.5 מיליון שקל, אך העסקה לא התממשה עקב תחילת מלחמת חרבות ברזל. המימוש הנוכחי מצטרף למימוש נוסף בדרך להסדר החוב שעליו הודיעה מור בחמישי: מכירת קרקע בחיפה, שגם היא משועבדת ללאומי, בכ-175 מיליון שקל, לחברת שתית. 

כזכור, בנק לאומי היה זה שהגיש בקשה לכינוס נכסים ואיכוף שעבודים לקרקעות ברמת גן ובחיפה שהחלה את כדור השלג שהוביל לקריסת החברה. חנן מור נמצאת בהליך הקפאת הליכים עקב חובות של כ-2.7 מיליארד שקל, שמתוכם החוב העיקרי 1.3 מיליארד שקל עבור הקרקע בשדה דב.

בשבוע שעבר קיבלה החברה ארכה להקפאת ההליכים עד סוף החודש, כלומר כבר בשבוע הבא היא צריכה להציג הסדר חוב לנושים. כחלק מהבקשה להארכה צוין כי יש מגעים מתקדמים עם משקיעים בחברה או בפרויקטים הנתונים בשליטתה וכן הוצע למזגה עם חברה אחרת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמרם אברהםחנן מורשתיתבנק לאומישי חי יזמות והשקעות בע"מ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...