אושרה סופית תוכנית הענק בשדרות קוגל בחולון לבניית 3,000 יח"ד בפינוי-בינוי

במסגרת התוכנית שקידמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ייהרסו 840 יח"ד הקיימות בשטח של כ-150 דונם עליו מתפרשת התוכנית. התוכנית כוללת מנגנון תמרוץ ליזמים שיבנו במהירות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית במתחם קוגל בחולון (אלונים גורביץ' אדריכלים בוני ערים)הדמיה של התוכנית במתחם קוגל בחולון (אלונים גורביץ' אדריכלים בוני ערים)

ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב החליטה השבוע על מתן תוקף לתוכנית ההתחדשות העירונית "מתחם קוגל" (ח/650). התוכנית, המקודמת על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מאפשרת פינוי של כ-840 יחידות דיור, ובניית כ-3,000 יחידות דיור חדשות, וכן מבני ציבור, מסחר ותעסוקה. התוכנית היא על שטח כולל של כ-150 דונם, וממוקמת במתחם שבין מקווה ישראל מצפון-מזרח, שכונת אגרובנק ממזרח ושכונת גרין ועם - ממערב. את התוכנית חוצות שדרות קוגל, שבהן יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה.

ב-2021 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם ואת העברתה להפקדה בוועדה המחוזית, בגרסה מצומצמת יותר שקבעה בניית 2,500 יחידות דיור חדשות בלבד. בספטמבר 2023 אושרה התוכנית להפקדה על ידי הוועדה המחוזית תוך העצמת הבינוי ל-3,000 יח"ד

התוכנית הנוכחית, שמקודמת ביוזמת הרשות המקומית והרשות להתחדשות עירונית, כוללת 2,986 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 12-8 קומות ובמגדלים של עד 40 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 600 יוקצו לדירות קטנות מאוד של עד 65 מ"ר, ועוד 600 דירות של עד 80 מ"ר. המתחם כולל כיום 840 יחידות דיור ב-47 שיכוני רכבת בני 4-2 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה על ידי אלונים גורביץ אדריכלים בוני ערים.

הבינוי במתחמים שלאורך שדרות קוגל יהיה של עד תשע קומות, וישולב בחלקו עם חזית מסחרית. לאורך רחוב מקווה ישראל הבינוי יהיה של עד 40 קומות, וישלב עם מבני ציבור בקומת הקרקע. בנוסף, לראשונה בתוכנית להתחדשות עירונית, הוחלט כי 20% מכלל יחידות הדיור בתוכנית יוקצו לדיור להשכרה לטווח הארוך (20 שנה).

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה 17 אלף מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה (שאת חלקם ניתן יהיה להמיר למלונאות, דיור מוגן או מעונות סטודנטים) וכ-45 אלף מ"ר לשטחי ציבור. כמו כן, התוכנית מקצה שני מתחמים חדשים לטובת הקמת מוסדות ציבור, שאחד מהם יהיה בית ספר.

התוכנית גם כוללת מנגנון לתמרוץ מימוש מהיר, באמצעות תוספת זכויות בהיקף 10% למגורים (כך שבסה"כ ניתן יהיה להקים 3,314 יחידות דיור),במתחמים שלהם יאושר על ידי הוועדה המקומית היתר בנייה בתוך חמש שנים מיום אישורה. בשל הסמיכות לתחנת הרכבת הקלה, נקבע תקן חניה מופחת לדירות המגורים (0.6 מקומות חניה בממוצע ליחידת דיור).


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חולוןפינוי בינוי הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...