הגדולה בתולדותיה: אלקטרה נדל"ן גייסה 1.12 מיליארד דולר לקרן השקעה במקבצי דיור בארה"ב

בכך חצתה החברה את יעד הגיוס המקורי שעמד על כ-1 מיליארד דולר. 80 מיליון דולר השקיעה אלקטרה עצמה. הקרן מחזיקה כיום ב-8,181 יחידות דיור ב-27 מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב, בהיקף השקעה הונית כוללת של כ- 735.8 מיליון דולר

שיתוף הכתבה
אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן (אלדד רפאלי)אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן (אלדד רפאלי)

חברת אלקטרה נדל"ן , מקבוצת אלקו, מעדכנת היום כי סיימה את שלב הגיוס לקרן הרביעית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, זאת לאחר שהגיעה להיקף גיוס של כ-1.12 מיליארד דולר מהם 80 מיליון דולר בהשקעה עצמית, ובכך חצתה את יעד הגיוס המקורי שעמד על כ-1 מיליארד דולר, והפכה לקרן הגדולה שבניהול החברה עד כה.

נכון למועד הדיווח הקרן מחזיקה ב-8,181 יחידות דיור ב-27 מקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב, בהיקף השקעה הונית כוללת של כ- 735.8 מיליון דולר (חלק הקרן). חלק השותף הכללי בהון של הקרן יעמוד על כ-75 מיליון דולר. הקרן שהוקמה לפני כשנתיים, ביצעה סגירה ראשונה במאי 2022, אז עמד היקף ההשקעות בקרן מצד המשקיעים על כ-355 מיליון דולר, וכעת כאמור משלימה את הסגירה הסופית שלה. 

עם משקיעי הקרן נמנים גופי פנסיה ישראלים וזרים, קרנות עושר זרות ומשקיעים פרטיים כשירים. נזכיר, בין היתר, כי באוגוסט האחרון דיווחה החברה על גיוס לקרן הרביעית בהיקף של כ-120 מיליון דולר מצד גופי השקעות ופנסיה בינלאומיים זרים.

בתוך כך, לאחרונה עדכנה אלקטרה נדל"ן  על גיוס הון בהיקף של כ- 120 מיליון שקל במסגרת הנפקת מניות פרטית לקבוצות הביטוח והפיננסים מגדל והפניקס, כחלק מחיזוק בסיס ההון של החברה והמשך פיתוח עסקיה. במסגרת ההנפקה, קבוצת מגדל השקיעה כ-100 מיליון שקל והפכה לבעלת עניין בחברה, וקבוצת הפניקס, שהיא בעלת עניין בחברה, השקיעה כ-20 מיליון שקל ובכך הגדילה את אחזקתה בחברה. 

אלקטרה נדל"ן , מקבוצת אלקו, עוסקת בהקמה וניהול קרנות השקעה פרטיות. החברה מנהלת נכון למועד פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2023, 5 פלטפורמות השקעה: מקבצי דיור כ-34 אלף יחידות דיור (3 קרנות), חוב למקבצי דיור - 55 עסקאות חוב (2 קרנות), בתים פרטיים להשכרה 3,827 בתים צמודי קרקע (23 שותפויות), ריט מלונאות- 7 מלונות בארה"ב, וקרן להשקעות הזדמנותיות בבריטניה (שני בנייני משרדים). בנוסף מחזיקה החברה יחד עם שותפים, בשתי חטיבות קרקע סמוכות המיועדות בעיקר לפיתוח מתחמי מגורים להשכרה בדרום מיאמי. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2023, שווי נכסי הנדל"ן תחת ניהול החברה עומד על כ-9.8 מיליארד דולר. הון המשקיעים המנוהל מסתכם בכ-4.8 מיליארד דולר

אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן : ״אנו מודיעים היום על סגירה סופית לקרן הרביעית להשקעות במקבצי דיור בסך כולל של כ- 1.12 מיליארד דולר (לרבות 80 מיליון דולר Co-Invest). מדובר באבן דרך משמעותית עבור החברה כמנהלת קרנות פרייבט אקוויטי מובילה. הקרן, אשר מורכבת ממשקיעים ישראליים וזרים, מצויידת ביתרות נזילות משמעותית לצורך רכישה והשבחה של מקבצי דיור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בנדל"ן בחו"לאמיר יניבמקבצי דיוראלקטרה נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...