נכנסים חזק להתחדשות: קבוצת חג'ג' תרכוש 30% מצים-בהרי תמורת 81 מיליון שקל

לפי מזכר ההבנות, תינתן בהמשך לקבוצה שבשליטת האחים צחי ועידו חג'ג' אופציה להגדלת האחזקה לשיעור של 50 אחוז ממניות צים תמורת 110 מיליון שקלים, ולקבל למעשה את השליטה בחברה. בהסכם מוצעת גם חלופה להשקעה הכספית: רכישת חברת פרויקט המחזיקה בנכס של צים בפ"ת, עליו מקודם פרויקט לבניית שני מגדלים בני 31 קומות

שיתוף הכתבה
עדי צים, יצחק ועידו חג'ג' (שי תמיר, שאטרסטוק)עדי צים, יצחק ועידו חג'ג' (שי תמיר, שאטרסטוק)

קבוצת חג'ג' שבשליטת האחים צחי ועידו חג'ג' מגדילה את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה דיווחה היום (ב') כי היא נכנסת לשותפות בשיעור של 30% בחברת צים-בהרי שבבעלות עדי צים - מהלך במסגרתו תזרים חג'ג' 81 מיליון שקלים לחברה.

עוד לפי מזכר הבנות שעליו חתמו הצדדים, תינתן לחג'ג' האפשרות לרכוש את השליטה בחברה בהמשך. מדובר במימוש משמעותי שני של עדי צים, שרק בשבוע שעבר מכר לאמות השקעות רכשה קרקע בציר יגאל אלון בת"א עבור 210 מיליון שקלים. 

על פי המזכר שנחתם, תחילה תרכוש חג'ג' 30 אחוז ממניות צים בהרי , ותינתן לה אופציה להגדלת האחזקה לשיעור של 50 אחוז תמורת 110 מיליון שקלים, מצב שבו תעבור השליטה לידי קבוצת חג'ג'. לחברה ניתנו 30 יום לשם ביצוע הליך בדיקת נאותות.

בהסכם מוצעת גם חלופה להשקעה הכספית: רכישת חברת פרויקט המחזיקה בנכס מקרקעין בפתח תקווה: היכל התרבות והאומנות ברחוב אורלוב, המצוי כיום בבעלות חברה בת בשם צים בהרי היכל התרבות. החברה מקדמת פרויקט לבניית שני מגדלים בני 31 קומות מעל קומת מסחר ושתי קומות תעסוקה, אשר כולל 185 דירות מגורים, שטחי מסחר בהיקף של כ-1,600 מ"ר, שטחי תעסוקה בהיקף של כ-2,300 מ"ר ושטחי ציבור. זאת לאחר הריסת המבנים הקיימים: מבנה מסחרי ושלושה בנייני מגורים בהם 26 דירות ועשר חנויות.

 על פי החלופות שצוינו במזכר, אם חג'ג' תבצע את ההשקעה היא תחזיק ב-20% מחברת הפרויקט, ואם לא - היא תוכל לרכוש בעלות מלאה בחברה תמורת 80 מיליון שקל. מלבד ההשקעה קובע ההסכם כי קבוצת חג'ג' תעמיד הלוואות לצים בהרי בהיקף של 60 מיליון שקל ב-18 פעמות. בנוסף בכוונת צים בהרי לצאת לגיוס אג"ח או הנפקת מניות לציבור.

הסכסוך הקשה בצים בהרי בא לסיומו בפסק בוררות 

נזכיר כי לפני כחודשיים בא לסיומו סכסוך קשה שפרץ בתוך חברת צים בהרי בין שני בעלי המניות המרכזיים בה, בפסק בוררות שנתן השופט בדימוס איתן אורנשטיין, שהכריע כי צים החזקות שהחזיקה עד לאותה נקודה ב-60% תרכוש את מניות משפחת בהרי (30%) ב-23.5 מיליון שקל ובכך תבוא השותפות לסיומה.

בשנים האחרונות יזמה חברת צים בהרי נדל"ן עשרות פרוייקטים של התחדשות עירונית . חלקם של הפרויקטים נמצא כבר בשלבי ביצוע, והשאר נמצאים בשלבי תכנון שונים לרבות תהליכי היתר שחלקם יבשיל לשלב הקמה כבר בשנה הקרובה, וחלקם בשלבי תכנון לתב"ע. ברבים מהפרויקטים כבר הושג הרוב הדרוש להחתמות הדיירים.

הרכישה הנוכחית היא שלב נוסף במגמה המסתמנת במסגרתה קבוצת חג'ג' מגדילה את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית, תוך שהיא יוצאת מלב אזורי הביקוש בתל אביב וגוש דן, אשר בהם התמקדה עד לאחרונה. לפני מספר שבועות דיווחה הקבוצה כי היא מקדמת בניית יותר מ-700 יחידות דיור חדשות בפתח תקווה, ונכנסה לשותפות לקידום פרויקט התחדשות רחב היקף בחדרה.

תמיר אמר, מנכ''ל קבוצת חג'ג',(שלומי יוסף, קבוצת חג'ג')תמיר אמר, מנכ''ל קבוצת חג'ג',(שלומי יוסף, קבוצת חג'ג')

תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג': "ההחלטה להרחיב משמעותית את הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית נובעת מהבנה ברורה שזו הדרך להשתלט על מתחמי ענק במיקומי פריים לוקיישן במינוף ובסיכון מינימליים, בשל היעדר הצורך לממן את הקרקע והבטחת רווחיות לכל פרויקט. האיתנות הפיננסית של קבוצת חג'ג' שבאה לידי ביטוי במיוחד בתקופת שיא הריבית שהיתה בשנה שעברה, תאפשר לנו לקדם את במקביל גם את הפרוייקטים האלה בכל רחבי מדינת ישראל, וגם את יחידות הדיור במסגרת פעילות היזמות שלנו במרכז הארץ". 

עדי צים, בעל השליטה בצים בהרי: "אנו מברכים על הצטרפות קבוצת חג'ג' לחברת צים בהרי נדל"ן כחלק מהתעצמותה, ונמשיך יחד להוביל את תחום ההתחדשות העירונית והמגורים בישראל ולהרחיב את פעילות החברה שמקדמת כבר בימים אלו עשרות פרויקטים בהיקף של עשרות אלפי יחידות דיור בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:האחים חג'ג'צים בהריחג'ג'התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...