קחו את הזמן: לאחר שנה וחצי של הליכי איתור למנהל רשות המטרו, אחד משלושת המועמדים המובילים פורש

צחי דוד, שהיה סגן הממונה על התקציבים באוצר, פרש מהמירוץ לניהול רשות המטרו, רשות ממשלתית בשלבי הקמה האחראית על קידום פרויקט התשתית היקר בתולדות המדינה. כעת נותרו במירוץ סמנכ"לית הרשות להתחדשות עינת גנון ואלכס דן - מנכ"ל משרד המודיעין לשעבר

שיתוף הכתבה
שרת התחבורה מירי רגב (רומן ינושבסקי, לע"מ)שרת התחבורה מירי רגב (רומן ינושבסקי, לע"מ)

צחי דוד, לשעבר סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ואחד משלושת המועמדים הסופיים לניהול רשות המטרו, פרש אתמול (א') מהמרוץ, כך פורסם אתמול לראשונה ב"גלובס". הפרישה באה על רקע התמשכות הליכי המינוי, אותם מנהל באיטיות רבה משרד התחבורה, כאשר אלה נמשכים כבר שנה וחצי.

כעת עם פרישתו של דוד נותרו שניים במירוץ לתפקיד: עינת גנון, סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ואלכס דן – מנכ"ל משרד המודיעין לשעבר, ששימש גם כמשנה למנכ"ל רכבת ישראל.

דוד הגיע להתמודדות לאחר שמילא שורה ארוכה של תפקידים במגזר הציבורי, רובם במשרד האוצר. באחרון שבהם שימש כסגן הממונה על התקציבים באוצר, תפקיד שאותו סיים לפני קרוב לשנה. בתפקיד זה היה דוד אחראי מטעם אגף התקציבים על תחום הנדל"ן. לפני כן שימש כמנהל החטיבה העסקית של רמ"י.

 צחי דוד (רועי טפר) צחי דוד (רועי טפר)

שמותיהם של שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד הוגשו בחודש שעבר על ידי ועדת האיתור לתפקיד למינהלת המטרו, המורכבת מארבעה נציגים בחלוקה שווה בין משרדי האוצר והתחבורה. עד כה לא בחרו אנשי המינהלת באף אחד מהמועמדים, דבר המעיד על קושי להגיע להסכמה. יש לציין כ מלבד שני המועמדים שנותרו במירוץ, רשאית המינהלת לפנות גם למועמדים שאינם ברשימה.

רשות המטרו היא רשות ממשלתית בשלבי הקמה האחראית על קידום פרוייקט המטרו בגוש דן, ותפקידה לזרז הליכים, להביא לשיתופי פעולה בין משרדי הממשלה השונים, להפחית בירוקרטיה לאורך ההליך, ולהתקשר עם החברות המבצעות. החוק להקמתה אושר באוקטובר 2021, בצמוד לסעיפים נוספים הקשורים לאופן מימון הפרויקט, אשר צפוי להיות פרויקט התשתיות היקר ביותר בתולדות המדינה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתעינת גנוןהמטרו של גוש דןצחי דודמירי רגברשות המטרו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...