29 אלף יח"ד; 89 אלף מ"ר למסחר: הופקדה תוכנית המתאר לנס ציונה

הוועדה המחוזית החליטה על הפקדת התוכנית, שתכלול גם 471 אלף מ"ר שטחי תעסוקה וכ-145 דונם למבני ציבור • בין יעדיה: חידוש אזור התעשייה והתחדשות עירונית

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

תוכנית מתאר חדשה לעיר נס ציונה: הוועדה מחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה על הפקדת התוכנית לעיר, אשר כוללת 29,000 יחידות דיור חדשות, תוספת של כ-471 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-89 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-145 דונם עבור מבני ציבור. המטרה העיקרית היא לספק מענה ליעד אוכלוסייה של 85 אלף תושבים. 

לצד אלו, התוכנית מציעה מרכז משולב חדש לנס ציונה, שיעודד התחדשותו של אזור התעשייה והפיכתו לאזור מעורב שימושים המחבר את ארבעת הרובעים הקיימים. על פי התוכנית, רחוב ויצמן יהיה רחוב עירוני ראשי ולאורכו מתוכנן קו להסעת המונים. עוד בהיבט התחבורתי - בצפון מזרח העיר מוצעת הקמת מסוף אוטובוסים חדש. 

התכנית שמה דגש על התחדשות עירונית ברחבי העיר, תוך פיתוח מערך שירותי ציבור. צפיפות הבנייה במתחמים אלו לא תעלה על 26 יחידות דיור לדונם נטו. על מנת לעודד את הישימות של תהליכי פינוי-בינוי, קובעת התוכנית מנגנון של "קרקע להשלמה", לפיו יוּתר ניוד זכויות למתחמי השלמה בשכונות החדשות. במתחמים חדשים למגורים תהיה צפיפות מינימום 18 יחידות דיור לדונם.

התכנית קובעת כי במרבית האזורים בעיר אופי הבינוי הקיים יישמר, וכי תותר בהם בנייה נמוכה יחסית של עד 11 קומות. במתחמי ההתחדשות, במתחמים חדשים ובמרכז העיר, תותר בנייה גבוהה של עד 16 קומות, ובמקרים חריגים - עד 18 קומות.

ממנהל התכנון, שתחתיו פועלת הוועדה המחוזית, נמסר כי בסביבת העיר מגוון נופי רחב - שטחי חקלאות, נחלים, גבעות כורכר, אתרי עתיקות וסביבת חוף ים. "התוכנית נותנת מענה לערכיוּת השטחים הפתוחים, שומרת על המערכות האקולוגיות ומבטיחה את חיבורן למסדרון אקולוגי ארצי. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקם שביל אופניים היקפי העובר בשטחים הפתוחים של העיר". 

עוד מציעה התוכנית שימור של המורשת ההיסטורית, התרבותית והפיזית של העיר, הכולל בין השאר את אזור לב המושבה וגבעת האהבה, שבו התקיימה ראשית ההתיישבות בעיר, וכן את רחוב וייצמן המאופיין ברצף של מבנים מודרניים לצד מבנים היסטוריים.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן: "הוועדה המחוזית מברכת את עיריית נס ציונה בקידום תוכנית כוללת לעיר. תוכנית המתאר תאפשר את פיתוחה המיטבי של העיר נס ציונה לשנים הבאות, תוך מתן דגש על איכות התכנון, המרחב הציבורי וקידום התחדשות עירונית ".

התוכנית נערכה על ידי צוות תכנון רב תחומי בראשות אדריכלית נעמה מליס, בליווי העירייה ונציגי מנהל התכנון , וכללה הליכי שיתוף ציבור נרחבים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית נס ציונההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...