גם היזמים הופתעו: "אם האירוע הזה הוא בדיקת דופק, אז הפציינט במצב פגז"

קרוב ל-18 אלף רוכשים פוטנציאלים הגיעו לאירוע שארגנה יד2 בסוף השבוע בגני התערוכה, ונתנו תוקף לתחושה בשוק שהביקוש לדירות חוזר. בעוד שאנשי המכירות היו מאושרים וקבעו מאות פגישות המשך, המבקרים התאכזבו מרמת המחירים שנותרה גבוהה גם אחרי שנה של האטה

שיתוף הכתבה
שיחות מכירה באירוע נדלניישן (רוני הרמן)שיחות מכירה באירוע נדלניישן (רוני הרמן)

קרוב ל-18 אלף איש פקדו בסוף השבוע את יריד "נדלניישן" שקיימה חברת יד2 במתחם האקספו בגני התערוכה בתל אביב, שפעל במהלך יום שישי בשעות הבוקר-צהריים, ובמוצ"ש. כמות המתעניינים הוגדרה על ידי כלל הגורמים המעורבים באירוע, החל מהמארגנים ועד לחברות היזמיות המשתתפות, כהצלחה גדולה.

במסגרת האירוע הוצעו לציבור המתעניינים מאות מיזמי בנייה חדשה על ידי עשרות יזמים שהקימו ביתנים במתחם. בשעות הצהריים של יום שישי, המה המתחם עד אפס מקום. יזמים ואנשי מכירות עמם שוחחנו באירוע סיפרו כי הופתעו מכמויות האנשים שפקדו את האירוע, במיוחד על רקע המצב הביטחוני והכלכלי, שממשיך להיות מורכב. "הופתענו לטובה, לא חשבנו שזו תהיה רמת ההתעניינות. עד עכשיו נקבעו 100 פגישות המשך במשרדי המכירות בפרויקטים השונים", אמרה ל" מרכז הנדל"ן " מיקי סלע, מנהלת השיווק בפרשקובסקי. "אנשים מבינים שלמרות הכל החיים ממשיכים", הוסיף רמי דבש, מנהל המכירות הארצי בחברה.

לשאלה האם הביקושים החזקים מאפיינים גם את לב אזורי הביקוש, אזור שבחודשים האחרונים המשיך להתאפיין ברמת עסקאות נמוכה, השיב דבש כי "כרגע אנחנו מרגישים את ההתעוררות בכל סוגי הפרויקטים, כשבאופן פרדוקסלים הפרויקטים שלנו בתל אביב והרצליה היו דווקא היותר נמכרים".

בדוכן נוסף של אחת מיזמיות המגורים הגדולות בישראל, אמר בכיר שביקש להישאר בעילום שם כי בחברה לא חוו רמות ביקוש שכאלה מזה שנים. "ביצענו כאן 6 הרשמות (הליך התחלתי של מכירת דירות ספציפיות, נ"ב), בירידים מהסוג הזה בדרך כלל אין הרשמות בכלל, רק פגישות המשך. אנחנו מאד מרוצים. אם האירוע הזה הוא בדיקת דופק, אז הפציינט במצב פגז".

"לא דמיינתי שהמחירים יהיו כאלה"

מצד הרוכשים נרשמה כאמור היענות גבוהה שהתבטאה בנוכחים, אך לפחות בקרב המתעניינים שעמם שוחחנו נרשמה גם אכזבה מרמת המחירים. רבים ציפו כי לאחר שנה של האטה, תחול ירידה מסויימת במחיר המבוקש, והתאכזבו לגלות כי לפחות במחירים שהוצעו בארוע - אין כזו.

המתחם מבחוץ (רוני הרמן)המתחם מבחוץ (רוני הרמן)


הילה, רוכשת דירה ראשונה מגבעתיים, הגיעה ליריד עם חברה משפרת דיור במטרה להתעניין ברכישת דירה בדרום הארץ. שתיהן הזדעזעו ממחיר מבוקש של 1.6 מיליון שקלים עבור דירת 3 חדרים בבאר שבע. "לא דמיינתי שהמחירים יהיו כאלה. אני רק בהתחלת הסיבוב ומקווה שבדוכנים הבאים יהיו מחירים סבירים יותר. בכל מקרה, בסופו של דבר אני מתכוונת לקנות דירה".

ג'ואי ודניאל, זוג משפרי דיור, הגיעו ליריד עם בתם גאיה בת החודשיים על מנת להתעניין בדירה בשכונות הצפון-מזרחיות של תל אביב, אזור שכמו רוב חלקי העיר ידע ירידה חדה במספר העסקאות במהלך השנה האחרונה. למרות זאת לדבריהם לא ניתן לזהות ירידה של ממש במחירים מצד הקבלנים. "עקבנו בשנה האחרונה אחרי המחירים באזור, הם אמנם לא עלו אבל גם לא ניתן לומר שהם ירדו. דירות 5 חדרים מוצעות ב-5.5 עד 6.5 מיליון שקלים. הדבר היחיד שכן השתנה זה יותר הטבות בתנאי המימון".

איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של יד2, אמרה בעקבות האירוע: "סיכמנו יומיים של יריד מוצלח מאוד, ראינו את הביקוש לדירות בישראל, כשהרוכשים הצביעו ברגליים והגיעו בהמוניהם להתרשם ממגוון רחב של דירות ופרויקטים, להזדמנויות אמיתיות מהחברות והיזמיות. הציבור הישראלי מבין שאין לו ארץ אחרת, הוא רוצה לקנות כאן בית ולהישאר בארץ, והוא אכן קיבל הצעות רכישה אטרקטיביות ביריד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פרשקובסקישוק הדיוריד 2נדלניישן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...