נסגר התיק נגד רני צים ונגד מנכ"ל פסגות בגין שימוש במידע פנים

רשות ניירות ערך סגרה את התיק נגד יו"ר דירקטוריון רני צים ונגד בעל השליטה בפסגות, יניב בנדר, שהחקירה נגדם נפתחה בינואר שעבר. השניים נחקרו על מסירת מידע על עסקת רכישת השליטה בפסגות במאי 21 באמצעות ואליו קפיטל, טרם פרסומה הרשמי

שיתוף הכתבה
רני צים (מאיר אדרי)רני צים (מאיר אדרי)

רשות ניירות ערך סגרה את התיק נגד רני צים ונגד מנכ"ל פסגות יניב בנדר, בגין שימוש במידע פנים. החקירה נגד צים, יו"ר דירקטוריון קבוצת רני צים ובעל השליטה בפסגות, ונגד בנדר נפתחה בינואר בשנה שעברה. אתמול קיבלו הבכירים הודעה שהתיק נגדם נסגר, כך מדווחות החברות היום (ה') לבורסה.

בינואר בשנה שעברה חוקרי רשות ניירות ערכו חיפוש במשרדיו של צים וחקרו אותו בגין עבירות מידע פנים. בחקירה נחקר כאמור גם בנדר, מנכ"ל פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות (לשעבר וואליו קפיטל), שמחזיק ב-7% ממניותיה ובכירים נוספים. 

החקירה נגעה לאירועים שהחלו במרץ 2021, אז הוגשה הצעה לרכישת וואליו קפיטל על ידי פסגות בית השקעות. במאי 2021 רכש צים באמצעות וואליו קפיטל את השליטה בפסגות מאלטשולר שחם. באוגוסט 2021 השלים צים את הרכישה של מלוא הבעלות על פסגות תמורת סכום כולל של 405 מיליון שקל.

מהדיווחים בתקשורת עלה כי צים נשאל על ידי רשות ניירות ערך לגבי הדלפה לכאורה על העסקה לבכירה לשעבר ברשות שדות התעופה, שלאחריה הבכירה ביצעה רכישות של מניות וואליו קפיטל, לפני הדיווחים הפומביים על עסקה זו. אותה בכירה כיהנה בהמשך כדירקטורית בפסגות. ברשות ני"ע חשדו כי היו גורמים נוספים שקנו את המניה לפני העסקה, ועם עליית ערך המניה מכרו אותה. עם זאת לאחר החקירה שוחררו צים ובנדר ללא תנאים מגבילים והמשיכו בתפקידם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםפסגותרשות ניירות ערךיניב בנדר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...