הממשלה אישרה את התוכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה: "להזניק את יישובי עוטף עזה לדורות"

התוכנית שאושרה הינה בהיקף של 19 מיליארד שקל ל-5 שנים, מתוכם 5 מיליארד שיאושרו במהלך 2024. 1.3 מיליארד שקל מהתקציב יוקצה לבינוי ושיפוץ מוסדות ציבור ותשתיות, ו-200 מיליון שקל לתמרוץ יזמים בהתחדשות. רה"מ: "מחבלי החמאס ביקשו לעקור אותנו - אנחנו נעקור אותם ונעמיק שורש". ראש מנהלת תקומה: "נביא את החבל להיות אזור חיוני, פורח ואטרקטיבי"

שיתוף הכתבה
ראש הממשלה נתניהו עם ראשי רשויות בדרום וראש מנהלת תקומה משה אדרי (לע״מ)ראש הממשלה נתניהו עם ראשי רשויות בדרום וראש מנהלת תקומה משה אדרי (לע״מ)

ממשלת ישראל אישרה אתמול (ד') פה אחד את התוכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה לשיקום, חיזוק ופיתוח יישובי עוטף עזה שנפגעו קשות במתקפת ה-7 באוקטובר. התוכנית גובשה על ידי מנהלת תקומה בחודשים האחרונים ביחד עם הקהילות המקומיות, הרשויות, משרדי הממשלה וגורמי מקצוע נוספים. 

התוכנית שאושרה הינה בהיקף של 19 מיליארד שקל ל-5 שנים, מתוכם מיליארד שקל שכבר הוקצו בשנת 2023, ועוד 18 מיליארד שקל בשנים 2024-2028. עם זאת, הממשלה אישרה בשלב זה רק 14 מיליארד מתוך התקציב, ו-5 מיליארד שקל הנוספים יאושרו בהחלטת ממשלה נוספת שתתקבל במהלך 2024. 

תקציב משמעותי מוקצה לתקופת הביניים, בתחום הדיור, והוא כולל כ-1.8 מיליארד שקל לפתרונות דיור זמניים, כ-1.5 מיליארד שקל לפינוי הריסות, בנייה מחדש של מבנים שניזוקו, מגורים טרומיים ביישובי הקבע ועוד. 

ראש מנהלת תקומה משה אדרי על רקע שדרות (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)ראש מנהלת תקומה משה אדרי על רקע שדרות (עמוס בן גרשום/לע״מ, שאטרסטוק)

התוכנית כוללת עוד גם הקצאת כ-1.3 מיליארד שקל לבינוי, שדרוג ושיפוץ מוסדות ציבור ותשתיות - כולל מיגונם, 200 מיליון שקל להשלמת כדאיות כלכלית ליזמים בפרויקטים של התחדשות עירונית ב-5 מתחמים והתחלת תכנון במסלול רשויות, כ-350 מיליון להעלאת אחוז סבסוד הפיתוח, השתתפות בעלות מיגון קו הרכבת משדרות בסכום של 200 מיליון שקל, 251 מיליון שקל למבני חינוך חדשים, 70 מיליון להקמת מרכזים רפואיים, 400 מיליון שקל להקמת סניף דרומי של מכון וינגייט, ו-90 מיליון להקמת מעונות ומגורי סטודנטים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול כי "מחבלי החמאס ביקשו לעקור אותנו - אנחנו נעקור אותם ונעמיק שורש. נבנה את ארץ ישראל ונשמור על המדינה שלנו. הממשלה אישרה היום את 'תוכנית תקומה' לשיקום יישובי עוטף עזה. אנחנו נשקיע סכום גדול מאוד של 19 מיליארד שקל כדי להזניק את יישובי עוטף עזה לדורות. אנחנו נשקיע בדיור, בתשתיות, בחינוך, בתעסוקה, ברפואה ועוד". 

ראש מנהלת תקומה, משה אדרי, אמר כי "עם אישור התוכנית אנו יוצאים לדרך ליישומה ולמימושה כולל התוכניות ופרוייקטי הדגל שקבענו בה. כפי שגיבשנו את התוכנית עם הקהילות ועם משרדי הממשלה, נפעל גם יחד איתם ובשיתוף המגזר השלישי, המגזר העסקי ופילנתרופיה, לממש אותה ולהביא את החבל להיות אזור חיוני, פורח ואטרקטיבי. התוכנית פרוסה לאורך החמש השנים הבאות כאשר כבר בשנים הקרובות נתחיל לראות את השיקום, הריפוי הצמיחה והשגשוג אליהם אנו מכוונים".

"תוכנית החומש תביא לריפוי, שיקום, צמיחה, שגשוג ותקווה לחבל ולתושביו. אני מודה לראש הממשלה, לראשי הרשויות בחבל, לקהילות ולתושבים בעיר שדרות בישובים בקיבוצים, למשרדי הממשלה השונים על העבודה המשותפת ועל האמון שניתן בנו כמנהלת לגבש תכנית שתביא בשורה אמיתית לחבל, לרשויות, לקהילות, למשפחות ולאזרחי מדינת ישראל כולה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עוטף עזהחרבות ברזלמנהלת תקומהתקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...